PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Region pełen turystycznych skarbów. Ale bez promocji ani rusz

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 wrz 2015 17:56

Region pełen turystycznych skarbów. Ale bez promocji ani rusz Sesja "Turystyka w Polsce Wschodniej. Wyzwania dla branży hotelarskiej ”, Wschodni Kongres Gospodarczy w Białymstoku

Do tej pory wielu Polaków nie odkryło jeszcze turystycznego potencjału Polski Wschodniej. Takie kampanie promocyjne jak „Piękny Wschód” przyniosły efekt, ale promocji wciąż jest za mało. Region potrzebuje też konsekwentnej strategii rozwoju oraz współpracy środowisk biznesowych i samorządowych – to najważniejsze wnioski z dyskusji "Turystyka w Polsce Wschodniej. Wyzwania dla branży hotelarskiej ”, która odbyła się w czasie Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

REKLAMA

Biebrzański Park Narodowy, Białowieski Park Narodowy, starówki w Zamościu czy Lublinie, kanał augustowski, liczne muzea i skanseny, miejsca pamięci jak Majdanek – to tylko jedne z miejsc, które powinny być potężnym magnesem dla turystów, ale siła ich oddziaływania wciąż jest zbyt mała. Dlaczego tak się dzieje?

Bariery przekuć w perspektywy

- Główne bariery ograniczające rozwój hotelarstwa i turystyki w regionie to niewielka liczba wykwalifikowanych pracowników, niedostateczne infrastruktura transportowa, a także baza noclegowa, która nie spełnia oczekiwań np. turystów biznesowych – mówi Krystyna Węclewicz-Grajek, prezes zarządu, Targi Lublin SA.

Zwraca jednak uwagę, że w ostatnim czasie region rozwinął się pod względem infrastruktury do organizacji spotkań i konferencji. - Buduje się centrum targowo-wystawiennicze w podrzeszowskiej Jasionce. Profesjonalne obiekty powstają te w Lublinie. Swoje powierzchnie do organizacji spotkań oferują też uczelnie – wymienia prezes Targów Lublin.

Potwierdza to Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Zwraca uwagę, że rozwój turystyczny regionu wspomagają także regionalne porty lotnicze, ale najważniejsza jest infrastruktura drogowa i kolejowa.

Bogdan Dyjuk, członek zarządu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, dodaje, że promocja regionu musi być prowadzona cały czas, a jest co reklamować. - Świetnie rozwija się turystyka aktywna czy kulinarna. Jednym z problemów jest jednak to, że nie potrafimy obrać konkretnego kierunku rozwoju – mówi.

Elżbieta Wąsowicz-Zaborek zwraca uwagę, że niestety nie wszystkie hotele chcą włączać się w akcje promocyjne. Jest to bardzo istotne, bo takie kampanie jak „Piękny Wschód” przynoszą wymierny efekt. Promocja województwa Podlaskiego na Wystawie Światowej EXPO w Mediolanie, Tydzień Podlaski w stolicy włoskiej Lombardii – to tylko niektóre akcje promocyjne. - Jeszcze nie tak dawno potencjalni turyści odwiedzający regon mieli dużo obaw, m.in. o brak atrakcji, bezpieczeństwo czy czas dojazdu. Teraz takich stereotypów jest już coraz mniej – przekonuje.

  • 1
  • 2

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA