PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rekordowy zysk Grupy Hotelowej Orbis w 2011 roku. Wynik poszybował w górę o prawie 670 proc.

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 lut 2012 09:54

Rekordowy zysk Grupy Hotelowej Orbis w 2011 roku. Wynik poszybował w górę o prawie 670 proc.

Zysk netto Grupy Hotelowej Orbis w 2011 roku sięgnął 133 188 tys. zł wobec 17 372 tys. zł w 2010 roku, co daje wzrost o ponad 660 proc. - podała firma w komunikacie.

REKLAMA

Dzięki rosnącym wynikom operacyjnym przychody Grupy w 2011 roku osiągnęły poziom 695 mln zł, odnotowując wzrost w wysokości 5 proc. w ujęciu porównawczym (like-for-like) i 2,3 proc. w ujęciu raportowanym.

W całym roku wskaźnik EBITDA Grupy Hotelowej Orbis wzrósł o 67 proc. do poziomu 283 mln zł. "Wynik ten osiągnięto dzięki skutecznemu zarządzaniu kosztami, dobrym trendom rynkowym oraz wpływom ze zbycia nieruchomości. EBITDA w ujęciu porównawczym (like-for-like) za rok 2011 wyniosła 189 mln zł i wzrosła o 11 proc., co wobec wzrostu przychodów o 5 proc. potwierdza skuteczność strategii zarządzania kosztami w roku 2011, w tym redukcji kosztów finansowych po wcześniejszej spłacie zadłużenia w kwocie 188 mln zł w sierpniu tego roku" - podała firma.

Poprawę wyników operacyjnych Grupy Hotelowej Orbis w całym 2011 roku potwierdza wzrost wskaźnika RevPAR do poziomu 116 zł, o prawie 7 proc. w ujęciu porównawczym (like-for-like). "Wzrost wskaźnika RevPAR o 10,1 proc. w ujęciu raportowanym świadczy o silnym popycie oraz o przyjęciu prawidłowego kierunku restrukturyzacji bazy hotelowej" - podała firma.

W 2011 roku segment hoteli o średnim i wyższym standardzie (up & midscale) rozwijał się szybciej niż hotele ekonomiczne, notując wzrost o prawie 8 proc. wobec 3-proc. wzrostu RevPAR w ujęciu porównawczym (like-for-like). "Jest to przede wszystkim zasługa dobrych wyników na rynku warszawskim, charakteryzującym się znaczną liczbą hoteli o średnim i wyższym standardzie, dzięki czemu wzrost wskaźnika frekwencji w tym segmencie był nieco wyższy niż w segmencie hoteli ekonomicznych. Ponadto Prezydencja Polski w Unii Europejskiej miała pozytywny wpływ na wyniki segmentu hoteli o średnim i wyższym standardzie z uwagi na organizację wielu oficjalnych uroczystości w największych polskich miastach, z czego skorzystały przede wszystkim hotele wyższych kategorii" - czytamy dalej.

W 2011 roku spółka sprzedała wiele nieruchomości m.in.: hotel Bristol w Warszawie (nie był zarządzany przez Orbis od roku 1981) czy były hotel w Płocku (zamknięty w roku 2007). W ub.r. uległ także przyspieszeniu proces restrukturyzacji bazy hotelowej, w wyniku którego dokonano zbycia pięciu hoteli o niestrategicznym znaczeniu dla spółki, zlokalizowanych w Krakowie (2), Szczecinie, Kaliszu i Kołobrzegu. Łącznie transakcje te przyczyniły się do wzrostu zysku Grupy Orbis o 120 mln zł oraz poprawy salda środków pieniężnych o 296 mln zł.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza blisko 60 obiektami w 25 miastach w Polsce i hotelem w Wilnie na Litwie. Oferuje 10,5 tysiąca pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis i Etap/ibis budget, a także Orbis Hotels i Holiday Inn w Warszawie.

Partnerem strategicznym Orbisu jest firma Accor, wiodący na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, jest obecny w 90 krajach, w których dysponuje 4 200 hotelami z ponad 500 tys. pokoi. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA