PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Restrykcyjne warunki anulowania rezerwacji hotelowych to dla firm dodatkowy koszt

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 07 lis 2018 16:26

Restrykcyjne warunki anulowania rezerwacji hotelowych to dla firm dodatkowy koszt  Fot. shutterstock

Minął rok od wdrożenia bardziej restrykcyjnych warunków anulowania rezerwacji hotelowych. Podróżujący służbowo nie zmieniają jednak swoich przyzwyczajeń w zakresie rezerwacji, co oznacza, że firmy muszą znaleźć sposób na zmniejszenie wzrastających kosztów.

REKLAMA

Elastyczne warunki anulowania rezerwacji są dla korporacji niezwykle ważne, w trwającym właśnie okresie negocjacji z hotelami.

Rok po wprowadzeniu przez kilka globalnych sieci hotelowych nowych opłat związanych z anulowaniem rezerwacji, przyzwyczajenia podróżujących pracowników globalnych korporacji nie zmieniły się znacząco. Firma HRS, wiodący globalny dostawca usług hotelowych, przeprowadziła analizę rezerwacji dokonywanych przez podróżujących służbowo, z której wynikło, że liczba anulowanych rezerwacji wzrosła o prawie jeden procent. Dodatkowe koszty z tym związane są dla przedsiębiorstw znaczące: bardziej restrykcyjne warunki sprawiły, że firmy muszą ponosić wyższe koszty – średnio o 3,8 proc. ich całkowitych wydatków hotelowych.

- Naszą sugestią dla osób zarządzających podróżami w firmach, które negocjują z hotelami ceny na rok 2019, byłoby zwrócenia większej uwagi na elastyczne warunki anulowania rezerwacji. Z naszej analizy wynika, że osoby podróżujące służbowo uważają elastyczne warunki odwołania rezerwacji za niezwykle ważny element każdej podróży biznesowej. Z drugiej zaś strony firmy starają się zminimalizować wszelkie dodatkowe koszty - mówi Tomasz Gorzycki managing director Eastern Europe, Russia, CIS w HRS.

HRS przeanalizował zachowania podróżujących służbowo z największych korporacji na całym świecie. Na podstawie danych dotyczących anulowanych rezerwacji z września 2017 r. HRS przewidział, że firmy poniosą dodatkowe koszty liczone w milionach, z powodu przedłużenia przez duże globalne sieci hotelowe okresu "opłaty za anulacje" z 24 do 48 godzin przed przyjazdem. W ankiecie przeprowadzonej wśród 100 travel managerów, jedna trzecia stwierdziła, że chce wynegocjować odpowiednie warunki, w celu uniknięcia tych opłat.

Firmy zlecające outsourcing zakupu usług hotelowych, mogą zminimalizować dodatkowe koszty.

- W bieżącym sezonie negocjacyjnym, unikanie opłat i elastyczne zasady anulowania są koniecznością dla travel managerów i osób zajmujących się zakupem usług z kategorii travel. Zaostrzone zasady anulowania obciążają firmowe programy hotelowe o prawie cztery procent, co sprawia, że elastyczne warunki są jeszcze bardziej istotne - mówi Marco D'Ilario, vice president sourcing solutions w HRS. - W ubiegłym roku HRS podtrzymał warunek anulowania rezerwacji w dniu przyjazdu w 95 procentach umów, które sfinalizował dla firm. Dzięki wykorzystaniu efektu skali i angażowaniu całego rynku - w tym globalnych sieci, grup regionalnych i nieruchomości indywidualnych - pomagamy firmom zmniejszyć występowanie tych opłat - dodaje. 





Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.