PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rok 2015 rekordowy, ale 2016 może być lepszy. Krakowski rynek hotelowy pod lupą

  • Autor: Propertynews.pl
  • 08 sty 2016 12:41

Rok 2015 rekordowy, ale 2016 może być lepszy. Krakowski rynek hotelowy pod lupą Rynek w Krakowie

Turystyka w Krakowie jest nie tylko ważnym źródłem dochodów, ale także zjawiskiem społecznym, budującym wizerunek miasta. Strategia Rozwoju Turystyki w Krakowie zakłada, że w 2020 r. Kraków będzie należał do czołówki ośrodków turystyki miejskiej w Europie. Żeby można było to osiągnąć, miasto nieustanie rozwija swoją bazę noclegową, konferencyjną i kongresową.

REKLAMA

Więcej, nie zawsze znaczy lepiej

W 2015 roku został pobity kolejny rekord w liczbie turystów, którzy odwiedzili stolicę Małopolski. Wydali oni łącznie 4 mld 450 mln zł (bez kosztów dojazdu i opłaconego wcześniej noclegu). To o 50 mln złotych mniej niż rok wcześniej. Średnie wydatki poniesione przez turystów zagranicznych to 935 zł, a przez turystów krajowych – 270 zł na osobę.

– Tą zmianę odczytuję, jako umiejętne korzystanie z szerokiej gamy ofert i kanałów ich dystrybucji. Jeśli goście indywidualni mogą wcześniej zaplanować przyjazd, dostosować termin swojego pobytu do oferowanej promocji (zimowej, weekendowej, innej), zakupić nocleg bez śniadania, czy atrakcyjnie zbudowany pakiet, z pewnością oszczędzą. Podobnie klienci biznesowi, którzy organizację spotkania, szkolenia, czy konferencji przełożą na jeden z miesięcy tzw. niskiego sezonu lub choćby weekend. - komentuje Marcin Ziobro, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Hilton Garden Inn Kraków Airport.

Z badań ruchu turystycznego, które dla Urzędu Miasta Krakowa przeprowadziła Małopolska Organizacja Turystyczna wynika, że w tym roku Kraków odwiedziło 10 mln 50 tys. gości – o 150 tys. więcej niż w 2014. Z tego 7 mln 430 tys. to przyjezdni krajowi, a 2 mln 620 tys. zagraniczni. 8 mln 150 tys. osób nocowało pod Wawelem.

– Kraków oferuje turystom urozmaiconą bazę noclegową. Turyści indywidualni, weekendowi wybierają najczęściej hotele położone w centrum, klienci biznesowi – obiekty dogodnie zlokalizowane w stosunku do siedzib ich firm. Konkurencja jest olbrzymia i stale się rozwija, coraz ciężej wyróżnić swój hotel, przyciągnąć nowych i utrzymać stałych gości. W 2016 wprowadzamy hotelowy shuttle bus dowożący rano gości do firm, obiektów konferencyjnych, czy hal sportowych. Oferta będzie dostępna już w styczniu podczas ME w Piłce Ręcznej Mężczyzn, hotelowy bus będzie dowoził kibiców do Tauron Areny Kraków, ale także do katowickiego Spodka. To wygodne rozwiązanie zwłaszcza dla turystów zagranicznych, którzy do Krakowa przylecą samolotem - dodaje Ziobro.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA