PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rośnie oferta noclegów w prywatnych apartamentach. Co na to hotelarze?

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 sty 2015 12:45

Rośnie oferta noclegów w prywatnych apartamentach. Co na to hotelarze?

Kto najbardziej powinien obawiać się oferty prywatnych apartamentów na wynajem? Wydaje się, że sektor hoteli ekonomicznych. Ich goście wyjątkowo dokładnie przyglądają się cenom, a te często okazują się przyjaźniejsze w ofercie prywatnej. Do tego dochodzi jeszcze możliwość zakwaterowania grupy kilku-, a czasem nawet kilkunastoosobowej (z możliwością podzielenia się kosztami noclegu). Ważne może być też poczucie nieformalnej atmosfery „jak w domu", a nie w instytucji świadczącej usługi hotelowe. Na razie jednak na polskim rynku alarm wydaje się przedwczesny.

REKLAMA

- Nie da się ukryć, że liczba ofert noclegów w prywatnych apartamentach wciąż rośnie, duży wpływ na to ma rozwój platform rezerwacyjnych dedykowanych właśnie apartamentom jak np. Airbnb. - mówi Łukasz Płoszyński, członek zarządu Focus Hotels Sp. z o.o. - Na ostateczny wybór miejsca zakwaterowania wpływa jednak szereg czynników, takich jak miejsce pobytu, położenie porównywanych obiektów w obrębie wybranej lokalizacji, cel i długość wyjazdu. Decyzja zależy od indywidualnych potrzeb gościa. Co jest w tym momencie istotne, to koegzystencja na rynku w warunkach uczciwej konkurencji. Każda działalność przynosząca zysk powinna być prowadzona w oparciu o regulacje prawne, które mają na celu zabezpieczenie interesów zarówno klientów, jak i prowadzących działalność - podkreśla Łukasz Płoszyński.

Zdaniem Marcina Szewczykowskiego, dyr. finansowego Orbis SA wynajem prywatnych apartamentów dotyczy głównie dłuższych pobytów. - Właściciele tych lokali zwykle nie są zainteresowani wynajmem na jeden lub kilka dni. Hotele ekonomiczne, takie jak ibis czy ibis budget nie powinny więc obawiać się tego rodzaju konkurencji. Tym bardziej, że marka ibis stworzona została specjalnie dla „klienta budżetowego" i ma wypracowany model działania, który sprawdza się na rynku od lat. W Polsce z oferty ibisów korzystają w ok. 60 proc. klienci biznesowi, szukający dobrej lokalizacji, korzystnej ceny oraz podstawowej obsługi.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

  • ApartHouse 2015-01-08 22:16:38
    Coś się zaczyna święcić. Lobby hotelowe się zbiera. Przypomnę, że niedawno zderegulowano kilkadziesiąt zawodów w trosce o klienta i w trosce o jego kieszeń. Może by tak uwolnić rynek hotelarski? Żadne regulacje prawne nie są potrzebne, no chyba że hotelarzom marzy się wykoszenie konkurencji.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA