PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Rozpędzone biznesowo Katowice kuszą hotelarzy

Rozpędzone biznesowo Katowice kuszą hotelarzy
Przemysław Wieczorek, członek zarządu Puro Hotels.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 sty 2019 12:23

Katowicki rynek hotelowy mocno wspiera turystyka biznesowa, wystawiennicza oraz eventowa, łącznie z wydarzeniami kulturalnymi, głównie muzycznymi. Nie jest to rynek oczywisty lub prosty. Wierzymy jednak, że będzie się dobrze rozwijał – tłumaczy Przemysław Wieczorek, członek zarządu Puro Hotels. Ekspert będzie panelistą sesji „Hotele. Katowice + Spodek + MCK = hotelowa hossa” podczas Property Forum Katowice.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 sty 2019 12:23

Katowice z ilością 2251 pokoi hotelowych posiadają ich około 40 proc. mniej niż Poznań oraz 30 proc. mniej niż Łódź. W trakcie przygotowania jest kilka projektów hotelowych, które wyraźnie podwyższą podaż pokoi hotelowych w mieście w najbliższych latach.

– Według naszych analiz to będzie 40-procentowy wzrost w liczbie pokoi. To bardzo dużo. Rynek katowickich hoteli jest nadal rynkiem niedojrzałym. Średnie przychody na pokój wyraźnie odbiegają od przychodów w takich ośrodkach jak Poznań czy Wrocław. Dobre hotele zapewne będą powodować wzrost średnich stawek – tłumaczy Przemysław Wieczorek, członek zarządu Puro Hotels.

Ekspert dodaje, że duży wzrost liczby pokoi może jednak obniżać średnie obłożenie na lokalnym rynku w krótkim i średnim okresie, jeśli podaż pokoi nie będzie równoważona podażą nowych wynajmowanych biur oraz dodatkowymi wydarzeniami w mieście. 

Zobacz agendę Property Forum Katowice

Jednocześnie Przemysław Wieczorek przyznaje, że bolączką Katowic jest turystyka jednodniowa. Miasto jest dobrze skomunikowane ze stolicą, Krakowem, Wrocławiem, czy Łodzią.

– Turystyka biznesowa częściowo nie generuje noclegów w mieście. Dla lokalnych hoteli uzupełnieniem luki przy braku turystów leisure będzie turystyka eventowa. Międzynarodowe Centrum Kongresowe, sala koncertowa NOSPR, Stadion Śląski, nowe projekty biurowe dają nadzieję na poprawę zyskowności lokalnej branży hotelarskiej – uważa Przemysław Wieczorek.

Dodaje, że niska liczba hoteli zaczęła być ograniczeniem dla rozwoju miasta jako miejsca spotkań oraz kreowania biznesu. Nowe hotele niewątpliwie poprawią standard infrastruktury hotelowej.

– Patrząc na katowicki rynek hotelowy należy stwierdzić, że mocno się on opiera o turystykę biznesową, wystawienniczą oraz eventową, włączając w to wydarzenia kulturalne, głównie muzyczne. Nie jest to rynek oczywisty lub prosty. Wierzymy jednak, że będzie się dobrze rozwijał – zapewnia Przemysław Wieczorek.

Przypomina, że miasto położyło mocne fundamenty pod rozwój rewitalizując centrum, realizując nowy dworzec kolejowy oraz tworząc Strefę Kultury (Spodek, MCK, NOSPR, Muzeum Śląskie).

- W końcu Katowice to stolica Górnego Śląska - mocnego i znaczącego regionu przemysłowego. Katowice to również duży ośrodek akademicki. Miasto przyciąga już od jakiegoś czasu międzynarodowe firmy, które generują ruch biznesowy – wylicza Przemysław Wieczorek.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.206.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
REKLAMA

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.