PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rozrywka i kultura - na tym da się zarobić. Ale to niełatwe

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 maj 2016 12:17

Rozrywka i kultura - na tym da się zarobić. Ale to niełatwe Sesja Przemysł czasu wolnego, EEC 2016

Dyskusję pt. "Przemysł czasu wolnego", odbywającą się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego 2016, zdominowały kwestie związane z pozyskiwaniem środków na finansowanie kultury i rozrywki. Kamil Durczok, moderujący panel pytał, czy i na ile państwo wywiązuje się z obowiązku finansowania tego obszaru.

REKLAMA

Zdaniem Krzysztofa Materny, satyryka i współwłaściciela MM Communications, w kwestii wykorzystania pieniędzy publicznych nadal jest wiele do nadrobienia. - W przypadku tworzenia strategii i uregulowań dotyczących finansowania ze środków publicznych, trzeba oddzielić rozrywkę od projektów niekomercyjnych o charakterze edukacyjnym czy artystycznym, jak np. muzyka czy teatr, które należy dotować, bo samodzielnie nie są w stanie na siebie zarobić. Kolejną rzeczą jest brak regulacji dotyczących sponsoringu kulturalnego i sportowego. - Obecnie sponsoring to często kaprys prezesa firmy. Jedyna dziedzina, która zyskała własny fundusz, to kinematografia posiadająca własny fundusz w postaci PISF - mówił Materna.

Przy tej okazji zwrócił uwagę na przejawy złego gospodarowania publicznymi pieniędzmi. - Odczuwalny jest brak regulacji, które pomagałyby w efektywnym wykorzystywaniu środków budżetowych na działalność w obrębie kultury i rozrywki. Z powodu braku komunikacji pomiędzy resortem kultury a samorządami, powstają na przykład wielkie obiekty za kilkaset mln zł, które potem świecą pustkami – wyjaśnił Krzysztof Materna.

Inwestycja w kulturę się opłaca

Kontrprzykładem w tej dyskusji był głos prezydenta Katowic Marcina Krupy, który przedstawił rodzimą inwestycję, która nie tylko cieszy się ogromną popularnością, ale też przynosi miastu splendor i - co więcej - wpływa na pozycję Katowic.

- W Katowicach poprzez inwestycje w kulturę zmieniamy postrzeganie miasta. I choć bezpośrednio na kulturze nie da się zarobić, to pośrednio jednak tak. Przykładem jest NOSPR. To koncepcja, i inwestycja długoterminowa, która pozwoliła zrobić milowy krok dla promocji miasta. Dzięki niej zyskaliśmy zaszczytny tytuł „ kreatywni w dziedzinie muzyki UNESCO” – podkreślał Marcin Krupa.

Umiesz liczyć, licz na siebie

Jak się okazuje, nawet tak dochodowa dziedzina przemysłu czasu wolnego, jaką wydaje się być sport, też spotyka swoje bariery i musi korzystać z dotacji. Jak tłumaczył Bogusław Leśnodorski, współwłaściciel, prezes zarządu, Legia Warszawa wielu sportów nie da się skomercjalizować. – Z tego względu z działalności piłkarskiej dofinansowujemy sporty niszowe. W tej kwestii możemy też liczyć na środki ze strony Ministerstwa Sportu.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA