PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rynek MICE w Katowicach rośnie, ale wciąż brakuje hoteli

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 19 cze 2018 10:31

Rynek MICE w Katowicach rośnie, ale wciąż brakuje hoteli Fot. PTWP

Specyfiką katowickiego przemysłu spotkań jest zaskakujący paradoks. Doskonała komunikacja z największymi miastami w Polsce jest błogosławieństwem, ale bywa też przekleństwem. – Z jednej strony jest to wielkie udogodnienie dla organizowania wydarzeń, ale z drugiej bywa utrudnieniem, ponieważ sprzyja turystyce jednodniowej. Delegaci przyjeżdżają na konferencje i tego samego dnia wyjeżdżają, bo bardzo łatwo można wyjechać z aglomeracji i w trzy godziny dojechać na przykład do Warszawy – uważa dr Krzysztof Cieślikowski z Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką, Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.

REKLAMA

Badania, które dr Cieślikowski prowadzi od lat potwierdzają ten mechanizm – odsetek osób nie nocujących w Katowicach jest duży. - Goście z Wrocławia, Krakowa czy Warszawy nie zostają na noc i wcale nie dlatego, że nie ma oferty spędzania czasu wolnego po konferencji – twierdzi dr Krzysztof Cieślikowski z Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką, Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.

Bezcenne cztery gwiazdki 

Doktor przyznaje, że w Katowicach nie ma obłożenia hoteli przez cały rok na takim poziomie, jak w Krakowie czy w Warszawie. Miejsc noclegowych zaczyna brakować jedynie podczas dużych wydarzeń biznesowych, kulturalnych czy też sportowych.

Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP podkreśla, że barierą dla dalszego rozwoju wielkich imprez w MCK i Spodku jest właśnie brak odpowiedniej bazy hotelowej w mieście i regionie. - Rynek hotelowy rozwija się, powstają nowe inwestycje - co bardzo nas cieszy, ale przy wielkich eventach baza noclegowa jest wciąż niewystarczająca. Z tego powodu goście konferencji i wydarzeń często przyjeżdżają do Katowic tylko na jeden dzień - nie mają gdzie wynająć pokoju, albo ceny noclegów są na czas takich imprez bardzo wysokie. Nierzadko wybierają też na miejsce noclegu Kraków. Liczymy, że zaplanowane wielkie wydarzenia, jak zbliżający się COP 24, jeszcze bardziej wypromują Katowice i będą impulsem do nowych inwestycji hotelarskich - podsumowuje Wojciech Kuśpik.

W najbliższych latach w mieście planowanych jest co najmniej pięć inwestycji hotelowych.

– Katowice dziś można porównać do Śródmieścia Warszawy sprzed 15 lat. Centrum miasta skusi światowych graczy rynku hotelowego, którzy będą kupować tam coraz droższe działki. Skorzystają jednak także sąsiednie miasta, gdzie zaczną się lokować sieci debiutujące w Polsce, które nie są jeszcze znane, albo indywidualni inwestorzy – uważa dr Cieślikowski.

Cennym atutem hotelowego rynku w Katowicach jest przewaga czterogwiazdkowych hoteli o wielkości ponad stu pokoi, co jest istotne dla dużych grup, ponieważ przeważnie chcą nocować w jednym obiekcie.

W grudniu 2017 r. w Katowicach funkcjonowały 22 hotele – o dwa więcej niż w 2016 r. W 2017 r. otwarto czterogwiazdkowy Q Hotel Plus Katowice oraz trzygwiazdkowy Best Western Hotel Mariacki. W miejscu hotelu Qubus, który zamknięto w grudniu 2016 r., funkcjonował Altus Hotel, a pod koniec roku 2017 r. pojawiła się marka Courtyard by Marriott. W grudniu dokonano też oficjalnej zmiany nazwy hotelu Best Western Premier Katowice na Hotel Forum Katowice.

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.