PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego?

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 sty 2017 12:15

Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego? sala konferencyjna

Rynek spotkań zdobywa coraz większe udziały w polskim rynku. Jednocześnie zaostrza się konkurencja miedzy hotelami, aby sprostać wymaganiom zagranicznych inwestorów i organizatorów konferencji. Hotelarze walczą o gości, bo turystyka biznesowa jest najbardziej dochodową gałęzią branży.

REKLAMA

Polska stanowi tzw."emerging market", czyli stosunkowo nowy, atrakcyjny i konkurencyjny cenowo kierunek dla międzynarodowych podróży biznesowych. Według wydanego przez POT Raportu Przemysłu Spotkań i Wydarzeń w Polsce 2016, blisko 71 proc. eventów odbyło się w hotelach, a liczba pokoi sprzedanych uczestnikom spotkań stanowiła 38,4 proc. ogółu wykupionych noclegów.

Rosnące oczekiwania

Oczekiwania gości biznesowych znacząco różnią się od tych, jakie mają osoby podróżujące w celach turystycznych. Turyści biznesowi spędzają w hotelu najczęściej jedną lub dwie noce – wydając w tym czasie przeciętnie cztery razy więcej niż pozostali goście hotelowi. Dlatego kompleksowa i profesjonalna obsługa wyjazdów służbowych to jeden z ważniejszych segmentów działalności obiektów cztero- i pięciogwiazdkowych w Polsce.

Dla podróżujących biznesmenów ważne jest, żeby pokoje hotelowe wyposażone były w komfortową i całkowicie wyciszoną strefę wypoczynku oraz miejsce do  pracy, a więc w ergonomiczny fotel, dobrze oświetlone biurko i bezpłatny dostęp do szybkiego Wi-Fi. Oprócz szeregu udogodnień w pokojach, obiekty muszą dysponować nowocześnie wyposażonym zapleczem konferencyjno-bankietowym. Turysta biznesowy z pewnością chętnie skorzysta również z dodatkowych udogodnień, które oferuje hotel np. z centrum odnowy biologicznej, basenu, sauny lub siłowni, które pomogą mu zachować równowagę pomiędzy pracą a wypoczynkiem. Ważna jest także obsługa i odpowiednie nastawienie personelu. Goście podróżujący w celach biznesowych, to najbardziej wymagająca grupa klientów. Zazwyczaj dysponują wysokim budżetem i bogatym doświadczeniem hotelowym, dlatego oczekują indywidualnego traktowania przez obsługę. Aby gość zatrzymujący się w obiekcie czuł się dobrze obsłużony musi mieć gwarancję bezstresowego i szybkiego załatwienia z pozoru błahych spraw, takich jak pranie i prasowanie, wynajem samochodu, rezerwację stolika w restauracji, zorganizowanie telekonferencji, czy możliwość  bezprzewodowego drukowania dokumentów.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA