Rząd chce wykorzystać ŚDM do promocji Krakowa i Polski

Chcemy wykorzystać Światowe Dni Młodzieży marketingowo, do promowania Krakowa i Polski - powiedział w środę parlamentarzystom wiceminister sportu i turystyki Jarosław Stawiarski.
W środę odbyło się kolejne posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Organizacji Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016 r.
"Nadzieje ze Światowymi Dniami Młodzieży są wielkie i wydaje nam się, że powinniśmy - tak ministerstwo, jak i Polska Organizacja Turystyczna - dołożyć wszelkich starań, żeby efekt marketingowy ponownego odwiedzenia naszego kraju przez tych młodych ludzi (...) się zwielokrotnił. Taka szansa Polsce dawno już nie była dana" - powiedział Stawiarski.
Porównał to wydarzenie do ME2012, ale zaznaczył, że ŚDM przebijają wielkie święto europejskiej piłki nożnej kilkukrotnie ze względu na swój zasięg ogólnoświatowy. "Będzie można Polskę pokazać tym młodym ludziom z kręgu kultury judeochrześciajańskiej, katolickiej jako pozytywny obraz kraju, do którego warto wracać, warto odwiedzać, nie tylko w aspektach religijnych, ale także w aspektach walorów turystycznych, bo mamy co pokazać" - dodał wiceminister.
Poinformował, że Komitet Organizacyjny ŚDM zwrócił się do resortu o wsparcie w realizacji zadań: utworzenia szklaku Miłosierdzia Bożego (prace już są w toku) oraz objęcie patronatem honorowym i dofinansowanie Biegu Miłosierdzia Bożego (procedura także jest w toku). Dodatkowo resort wydrukuje wizytówki infolinii turystycznej, które będą rozdawane pielgrzymom.
Za działania promocyjne odpowiada Polska Organizacja Turystyczna. Jak mówił p.o. prezesa POT Bartłomiej Walas, najważniejszą siłą ŚDM - już po zakończeniu wydarzenia - będzie rekomendacja i dobra opinia o Krakowie i Polsce. POT przygotowuje kampanię internetową w mediach społecznościowych. W pierwszym etapie będzie się ona odbywała w trakcie ŚDM - pielgrzymi będą nakłaniani do dzielenia się swoimi opiniami o Polsce, w formie tekstów lub zdjęć i wysyłania ich do znajomych. Drugi etap pod nazwą "Zostań ambasadorem Polski" odbędzie się po ŚDM.
Walas tłumaczył, że kampanię zaplanowano w mediach społecznościowych, bo młodzi właśnie nimi się posługują. "Chociaż mamy pewną obawę, bo Komitet Organizacyjny, odpowiednie służby logistyczne mówią nam o możliwym zacięciu się sieci komórkowych" - przyznał.
Oprócz tego POT przygotowuje Contact Center - alarmowy numer telefonu. "Oddajemy do dyspozycji Komitetu Organizacyjnego informatorów i cały system od strony technologicznej. Już jest po pewnych ustaleniach" poinformował Walas. Dodał, że Komitet Organizacyjny ma wspomóc POT kadrowo - wolontariuszami, którzy będą udzielali informacji.
- 1
- 2
- EUR 0,14% 4,17 zł
- CHF 0,14% 3,48 zł
- USD 0,56% 3,39 zł
-
PT 17:50
Solar zmaga się z zakazem handlu w niedziele
-
PT 17:29
Nathaniel Robinson globalnym dyrektorem w Cushman & Wakefield
-
PT 17:12
W Inowrocławiu powstanie park handlowy
-
PT 16:43
Duże centrum hurtowe szykowane jest koło Warszawy
-
PT 16:39
Olsztyński Centaurus rośnie całodobowo
-
PT 16:21
Większy kompleks produkcyjny BBC w Mirosławcu
-
PT 16:09
Duży kompleks magazynowy Homanit powstanie w Karlinie
-
PT 15:45
Gama rośnie. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
PT 15:43
Klub Innowatora KSSE kształci przyszłe kadry
-
PT 15:19
POLECAMY OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Panattoni bije rekordy z Leroy Merlin. Budują największy magazyn w Polsce
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
Hotelarze na zakupach
-
Ponad 80 marek i 41 tys. mkw. w sercu miasta. Oto nowa Galeria Centrum
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Chińska sieć hotelowa rusza na podbój Europy
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Dobre prognozy dla TXM, słabsze dla Gino Rossi i Monnari
-
3
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
4
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
5
Chcemy być w stolicach świata mody
-
6
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!