PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Samorząd ulepszy infrastrukturę drogową przy Morskim Oku

  • Autor: PAP
  • 25 lip 2013 19:11

Korki, które w sezonie turystycznym tworzą się na drodze prowadzącej z Zakopanego do Morskiego Oka, powinny zmniejszyć się po wybudowaniu dwóch rond i zainstalowaniu zintegrowanych tablic świetlnych. Projekt ma być zrealizowany do końca 2014 r.

REKLAMA

Jak poinformował w czwartek na konferencji prasowej starosta tatrzański Andrzej Gąsienica - Makowski, przedsięwzięcie będzie kosztowało około 4 mln zł, sfinansuje je Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie.

- Co roku w okresie wakacyjnym tworzą się korki na trasie prowadzącej do Morskiego Oka. To gehenna dla kierowców, dlatego zdecydowaliśmy o budowie dwóch rond: jedno na Wierchu Poroniec, gdzie łączy się droga z Bukowiny Tatrzańskiej i Zakopanego oraz drugie na Łysej Polanie, które ma upłynnić ruch pojazdów w kierunku Polany Palenica i na Słowację - powiedział starosta tatrzański.

Dla usprawnienia ruchu przy drodze wyjazdowej z Zakopanego w kierunku Morskiego Oka powstaną tablice świetlne. Na tablicach będzie wyświetlana informacja o liczbie wolnych miejsc postojowych na parkingach przed Morskim Okiem oraz o utrudnieniach na drodze prowadzącej nad popularne tatrzańskie jezioro.

Starosta namawia też do korzystania z transportu zbiorowego. - Będzie taniej, ekologicznie i szybciej - powiedział Gąsienica - Makowski. - Możliwości parkingowe są ograniczone. Parkingi zlokalizowane w granicach parku narodowego na Palenicy Białczańskiej i Łysej Polanie a także po stronie słowackiej mogą przyjąć 800 samochodów.

Morskie Oko to najliczniej odwiedzane miejsce w Tatrach. Z szacunków Tatrzańskiego Parku Narodowego (TPN) Wynika, że rocznie ten zakątek gór odwiedza milion turystów. Apogeum ruchu turystycznego w tym miejscu przypada na połowę sierpnia. 16 sierpnia ubiegłego roku na teren TPN weszło prawie 40 tys. turystów, z czego jedna trzecia odwiedziła Morskie Oko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA