PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sieci hotelarskie opanowują Polskę

  • Autor: Propertynews.pl
  • 28 paź 2013 09:26

Sieci hotelarskie opanowują Polskę

Rośnie usieciowienie hoteli i pokoi hotelowych w największych miastach Polski - wynika z najnowszej, czwartej edycji przewodnika dla inwestorów - Hotel Guidebook Poland 2013.

REKLAMA

- Już nie tylko w Warszawie, ale także we Wrocławiu, w Poznaniu, Gdańsku, Łodzi, Katowicach i Szczecinie, ponad 50% pokoi dostępnych w hotelach działa pod markami sieci hotelowych. W Warszawie i Katowicach ich udział przekracza aż 80% ogólnej podaży pokoi. Jest to istotna informacja dla inwestorów, którzy planują tam kolejne hotele, że konkurencja w tych miastach będzie bardzo wymagająca - mówi Janusz Mitulski, partner w firmie doradczej Horwath HTL, jeden z autorów raportu.

Według ekspertów, przełom roku 2012 oraz 2013 to trudny okres dla branży hotelowej. Po fali dynamicznego rozwoju gospodarczego kraju w poprzednich latach, nadszedł czas silnego spowolnienia, które negatywnie odbiło się na kondycji branży hotelowej. Spadające średnie ceny pokoi oraz mniejsze ich obłożenie spowodowało pogorszenie wyników hoteli, co z kolei miało dalsze konsekwencje w zaostrzeniu kryteriów finansowania inwestycji hotelowych przez banki.

Ten trudny okres wykorzystały zagraniczne sieci hotelowe na swój rozwój w Polsce. Zarysowują się dwie bardzo wyraźne tendencje - pierwszą z nich jest spadek znaczenia i liczby obiektów polskich sieci hotelowych, a drugą wyraźny wzrost liczby obiektów działających pod zagranicznymi markami.

Jak podają eksperci, nie ulega wątpliwości, że przed polskim rynkiem hotelowym stoi jeszcze wiele perspektyw wzrostu, ale tylko najbardziej konkurencyjne, elastyczne obiekty będą mogły wytrzymać presję ze strony konkurentów. Pojawiająca się luka pomiędzy nowoczesnymi produktami hotelowymi, często działającymi pod międzynarodowymi markami, a obiektami starszego typu, zaczyna być widoczna bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego też, głównym przesłaniem, jakie kierujemy do krajowych hotelarzy i inwestorów hotelowych, jest obserwowanie i nadążanie za niezwykle szybko zmieniającymi się trendami rynkowymi, w kontekście jednej z głównych metod zdobycia przewagi konkurencyjnej. Dla obiektów niedostosowanych do obecnych realiów, może w przyszłości zabraknąć miejsca.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA