PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Silny popyt wewnętrzny zwiększa odporność polskiego hotelarstwa na kryzys - wywiad z Martinem Lachoutem, szefem Vienna International

  • Autor: Propertynews.pl
  • 02 sty 2012 11:38

Silny popyt wewnętrzny zwiększa odporność polskiego hotelarstwa na kryzys - wywiad z Martinem Lachoutem, szefem Vienna International

Doświadczenie minionego kryzysu z lat 2008 i 2009 pokazało, iż większość klientów polskich hoteli to Polacy, w związku z czym silny popyt wewnętrzny utrzymuje zainteresowanie usługami hotelarskimi i zmniejsza podatność branży na zawirowania na rynkach europejskich - mówi w rozmowie z portalem Propertynews.pl Martin Lachout, Chief Project Development Officer, Vienna International Hotelmanagement AG.

REKLAMA

Jak zarząd sieci Vienna, działającej w 10 krajach, ocenia kondycję, stabilność oraz przygotowanie polskiej gospodarki na zawirowania na rynkach europejskich?
Sytuacja europejskiej gospodarki jest niezwykle dynamiczna - jest zbyt wiele otwartych pytań, dlatego przyszłoroczne perspektywy są niejasne. Tak naprawdę wszystko zależy od tego, czy strefa euro przetrwa i czy będzie wypłacalna. Polska jest silnie związana z Europą, aż 55 proc. polskiego eksportu wysyłamy do strefy euro. Jeżeli doszłoby do jej załamania, skutki dla Polski byłyby bardzo znaczące.

Czy druga fala kryzysu w Europie może odcisnąć ślad na kondycji branży hotelarskiej w Polsce?
Jeżeli będziemy mieli do czynienia z umiarkowanym kryzysem, bez rozpadu strefy, to jestem umiarkowanym optymistą. Doświadczenie minionego kryzysu z lat 2008 i 2009 pokazało, iż większość klientów polskich hoteli to Polacy, w związku z czym silny popyt wewnętrzny utrzymuje zainteresowanie usługami hotelarskimi i zmniejsza podatność branży na zawirowania na rynkach europejskich. Jednakże potencjalny kryzys w Europie z pewnością odciśnie ślad na kondycji branży. Korporacje w jego obliczu zaczną ciąć wydatki, a jak wiadomo z reguły zaczyna się od ograniczenia wyjazdów służbowych i zmniejszeniu aktywności konferencyjno-eventowej.

Ale 2012 rok przyniesie ze sobą także tak oczekiwane przez branżę hotelarską mistrzostwa EURO 2012. Wydarzenie to może mieć duży wpływ na tegoroczne wyniki hoteli?
Mistrzostwa Euro 2012 będą trwały tylko miesiąc. Wprawdzie wszyscy oczekują, iż będą miały również duży promocyjny wpływ na wizerunek Polski w Europie, jednakże pomysł budowania nowych obiektów hotelowych z myślą o tym wydarzeniu i opieranie na nim strategii biznesowej jest według mnie lekkomyślny. Potwierdziło się to szczególnie po losowaniu grup na Euro 2012, w wyniku którego Polskę ominą mecze drużyn z kluczowych dla branży hotelarskiej krajów, takich jak Niemcy, Anglia czy Francja, jak również tych zakochanych w piłce nożnej, czyli np. Holandii. A brak drużyn to brak kibiców i co istotniejsze mediów. Jestem jednakże przekonany, że marketingowy wpływ Euro 2012 będzie odczuwalny. Przyczyni się również do pozytywnej zmiany wizerunku Polski w społecznej świadomości zachodniej Europy.

Ten psychologiczny aspekt będzie miał duże znaczenie dla rozwoju rynku hotelarskiego w Polsce. Jednak o wiele istotniejsza wydaje mi się kwestia rozbudowy infrastruktury oraz powstania dużych obiektów konferencyjnych na kilka tysięcy osób, które pozwoliłyby polskim miastom dołączyć do kluczowych destynacji konferencyjno-eventowych, takich jak Wiedeń. Infrastruktura to rozwój turystyki - i mam tu na myśli zarówno sieć dróg, jak również połączeń lotniczych. Lepsze skomunikowanie miast w Polsce wpłynie również na ożywienie turystyki wewnętrznej. Ta długofalowa perspektywa rysuje się w pozytywnych barwach. Z kolei w krótkim terminie widzę sporo zagrożeń, które są związane z widmem kryzysu i które mogą spowolnić rozwój rynku hotelarskiego w Polsce.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA