PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Spadła regularność połączeń w Lot

  • Autor: PAP
  • 03 lip 2018 09:11

Spadła regularność połączeń w Lot Fot. fotolia

PLL LOT odwołały w czerwcu br. 150 rejsów na ponad 9,5 tys. zaplanowanych – poinformował w poniedziałek rzecznik spółki Adrian Kubicki. Dodał, że w porównaniu z czerwcem ub.r. regularność połączeń spadła o niecały procent.

REKLAMA

"Skala odwołań rejsów w LOT nie zmieniła się znacząco w ostatnim czasie. W maju i czerwcu br. w porównaniu z tymi samymi miesiącami ub.r. regularność naszych połączeń spadła o niespełna 1 procent, dokładnie o 0,8 proc., z 99,3 proc. w maju i czerwcu ub.r. do 98,4 proc. w maju i czerwcu br." - powiedział Kubicki, odnosząc się do informacji medialnych na temat odwoływanych w ostatnim czasie przez LOT rejsów i opóźnionych lotów.

Jak wyjaśnił, oznacza to, że na 9,5 tys. obsłużonych przez LOT rejsów w czerwcu przewoźnik odwołał ok. 150. Statystyki w maju były podobne.

Jeśli chodzi o opóźnione rejsy, Kubicki tłumaczy, że "nie ma absolutnie najmniejszego powodu, aby mówić o tych zmianach w statystykach w kategoriach jakiegokolwiek kryzysu". "Rzeczywiście obserwujemy spadek punktualności. To jest mniej więcej różnica względem tych samych miesięcy, czyli maj i czerwiec poprzedniego roku, ok. 10 pkt. proc" - powiedział.

Kubicki poinformował, że w ub.r. w maju wykonano o czasie ok. 85 proc. rejsów, a w czerwcu ok. 70 proc. W tym roku w maju o czasie wykonano ok. 75 proc. rejsów, a w czerwcu ok. 60 proc.

"Poziom tych opóźnień jest absolutnie porównywalny z innymi liniami lotniczymi i wynikają one z tych samych przyczyn" - zaznaczył. Opóźnienia te wynikają m.in. z problemów z przepustowością na lotniskach i w przestrzeni powietrznej, problemów technicznych samolotów, pogody, obsługi handlingowej, dostawy paliwa, czy cateringu.

"LOT spotyka w tym sezonie letnim dokładnie ten sam zestaw problemów, które ma całe lotnictwo w Europie. Właściwie można powiedzieć, że po raz pierwszy na taka skalę materializują się wszelkie problemy, o których wielokrotnie mówią i alarmują różne organizacje, w tym IATA. Po pierwsze przepustowość lotnisk w Europie, dużych węzłów komunikacyjnych jest właściwie już wyczerpana, co powoduje ogromne utrudnienia nie tylko na Lotnisku Chopina w Warszawie, co oczywiście nas dotyczy najbardziej, ale również na wielu innych lotniskach, do których latamy w dużych hubach, jak Amsterdam, Londyn, czy Frankfurt" - powiedział.

Kolejny problem to zatłoczona przestrzeń powietrzna, która powoduje, że linie lotnicze nie dostają godzin startów i lądowań samolotów, jakie mają w rozkładzie.

"Zapchana przestrzeń powietrzna powoduje często opóźnienia w rejsach. Jedno poranne opóźnienie często przekłada się na kolejne" - dodał.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.