PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sposób na tanią promocję

  • Autor: propertynews.pl
  • 19 lut 2016 10:34

Sposób na tanią promocję Sesja „Hotele. MCK – koło zamachowe, którego potrzebowały śląskie hotele. Perspektywy rozwoju rynku hotelarskiego w regionie”, która odbyła się podczas Property Forum Katowice

Współpraca wszystkich śląskich miast z hotelarzami i biznesem w pozyskiwaniu dużych międzynarodowych imprez jest receptą na rozwój turystyki biznesowej w regionie.

REKLAMA

Do takiego wniosku doszli uczestnicy sesji „Hotele. MCK – koło zamachowe, którego potrzebowały śląskie hotele. Perspektywy rozwoju rynku hotelarskiego w regionie”, która odbyła się podczas Property Forum Katowice.

Szansą na rozwój hotelarstwa na Śląsku jest rozwój turystyki eventowej, bo w tym regionie trudniej osiągnąć sukces oparty na turystyce indywidualnej.

– Spodziewamy się poprawy sytuacji, ponieważ Międzynarodowe Centrum Kongresowe zacznie działać pełną parą dopiero teraz, z nowym operatorem, grupą PTWP – tłumaczy Wiesław Likus, twórca Holdingu Liwa i właściciel sieci hoteli.

Według niego organizacja wydarzeń jest najtańszą formą promocji Śląska. – Mam nadzieję, że prezydenci wszystkich śląskich miast stworzą fundusz lub fundację, która zajmie się pozyskiwaniem dużych międzynarodowych wydarzeń. Na świecie miasta płacą za prowadzenie wielkich imprez – twierdzi Wiesław Likus.

Dodaje, że Katowice muszą stworzyć także alternatywy dla wydarzeń biznesowych. Likusowi marzy się festiwal filmowy lub muzyczny, które mogłyby pomóc w rozwoju zaplecza okołobiznesowego i okołohotelowego.

– Nam hotelarzom najbardziej zależy na tym, aby duże międzynarodowe wydarzenia odbywały się pod koniec listopada czy w okresie styczeń – luty, bo wtedy hotele mają małe obłożenie. A takie imprezy przyciągają zamożnych klientów – wyjaśnia Wiesław Likus.

Noc w wesołym miasteczku

Istnieje duża szansa, że życzenia Wiesława Likusa mogą się szybko spełnić, ponieważ nowy operator MCK-u ma bardzo ambitne plany.

– W 2017 r. chcemy zwiększyć ofertę wydarzeń nawet czterokrotnie. Najlepiej, żeby już w drugiej połowie roku udało się ją podwoić. Jednak zależy nam też na ich jakości, ponieważ ranga obiektu zobowiązuje. Nigdzie w Polsce nie ma podobnego. Postaramy się, aby organizowane wydarzenia w pełni wykorzystywały funkcje i możliwości centrum kongresowego – zapowiada Wojciech Kuśpik, prezes grupy PTWP.

Dodaje, że konferencje i kongresy powinny mieć charakter ogólnopolski i stać się impulsem do rozwoju lokalnej gospodarki.

– Zapewnimy miks sportu, kultury, muzyki, biznesu i wydarzeń specjalistycznych. Myślimy też o stworzeniu innowacyjnego produktu turystycznego. Gościom kongresowym zaproponujemy wieczór w sali NOSPR, koncert w Spodku, zwiedzanie Muzeum Śląskiego albo zamkniętą imprezę w wesołym miasteczku – wymienia Wojciech Kuśpik.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA