PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Sprzedaż Intercontinentala to rekord na lata

  • Autor: Propertynews.pl
  • 31 paź 2012 12:23

Sprzedaż Intercontinentala to rekord na lata

Sprzedaż warszawskiego hotelu Intercontinental za 103 mln euro to największa transakcja w historii polskiego rynku hotelarskiego. - Choć obecnie na sprzedaż jest wystawionych w Polsce kilka hoteli sieciowych, najwyższej klasy oraz w najlepszych lokalizacjach, to długo nie dojdzie do kolejnej transakcji o tak dużej wartości - ocenia Janusz Mitulski, partner w branżowej firmie doradczej Horwath HTL.

REKLAMA

- Zakup hotelu Intercontinental przez otwarty fundusz nieruchomości niemieckiej grupy DekaBank - WestInvest InterSelect, jak i wiele innych transakcji na rynku nieruchomości komercyjnych (biura, galerie handlowe), które miały miejsce w bieżącym roku, to dowód, że zagraniczni inwestorzy pozytywnie oceniają perspektywy rozwoju polskiej gospodarki, jak i nieruchomości komercyjnych. I co ważne dostrzegli na nim także nieruchomości hotelarskie - podkreśla Janusz Mitulski.

W tym roku najprawdopodobniej może dojść do jeszcze jednej znaczącej transakcji na rynku hotelarskim - akcjonariusze Orbisu dali spółce zielone światło na sprzedaż Mercure Kasprowy w Zakopanem rodzinie Bachledów za nie mniej niż 51 mln zł.

Przed sprzedażą Intercontinentala, do tej pory największa transakcja na polskim rynku hotelarskim dotyczyła warszawskiego hotelu Jan III Sobieski, sprzedanego przez spółkę Warimpex. Cena za ten 435-pokojowy hotel przekroczyła 50 mln euro (115 tys. euro za pokój). Obiekt został kupiony przez norweska spółkę inwestycyjna Wenaasgruppen.

- W tym przypadku zmiana właściciela spowodowała również zmianę firmy zarządzającej oraz marki - obecnie hotel działa pod marka Radisson Blu Sobieski. Natomiast za zarzadzanie, w miejsce Vienna International, odpowiada sieć Rezidor - wyjaśnia Janusz Mitulski.

Za resztę największych na polskim rynku transakcji odpowiadała spółka Orbis SA, która realizuje strategię wyprzedawania obiektów hotelowych niepasujących do strategii rozwoju sieci w Polsce, a inwestowania w rozwój marek z grupy Accor.

W latach 2011 i 2012 Orbis sprzedał osiem obiektów hotelowych o łącznej wartości ponad 320 mln zł. 

- Sieć planowała również sprzedaż hotelu Holiday Inn w Warszawie, lecz najnowsze plany wskazują, iż po wygaśniecie umowy z siecią IHG, dotychczasowa marka zostanie najprawdopodobniej zastąpiona przez markę Mercure - podkreśla Mitulski.

Wśród ośmiu sprzedanych hoteli przez Orbis są m.in.: sprzedaż hotelu Bristol w Warszawie za 19,5 mln euro czy hotelu Francuskiego w Krakowie, który został sprzedany przez Orbis SA za 5 mln euro. Nabywcą jest spółka, w której jednym z udziałowców jest znany polski restaurator z Warszawy.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA