PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Spuścizna po Euro 2012 - relacja z Property Forum 2012

  • Autor: Propertynews.pl (Grażyna Kuryłło)
  • 21 wrz 2012 19:45

Spuścizna po Euro 2012 - relacja z Property Forum 2012

- Polska zdała podczas Euro 2012 egzamin z obsługi lotnisk. To istotna korzyść, bo dzisiaj dostępność komunikacyjna zaczyna być ważniejsza niż atrakcyjność miejsca - mówił podczas Property Forum 2012 Krzysztof Łopaciński, wiceprezes Instytutu Turystyki.

REKLAMA


ZOBACZ ZDJĘCIA Z SESJI

- Podczas Euro 2012 osiągnęliśmy bardzo duży sukces organizacyjny. Nie było żadnej wpadki. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, doszło tylko do małego zgrzytu na moście w Warszawie. Z punktu widzenia wizerunkowego Polska jako kraj dużo zyskała. Było sporo informacji o nas w zagranicznych mediach, nie tylko o piłce nożnej. Relacje te przybliżyły Polskę Europejczykom - mówi Andrzej Wójcik, wiceprezes zarządu Satoria Group.

Według niego organizacja przez Polskę Euro 2012 jest potencjałem, który należy wykorzystać.

- Mamy infrastrukturę. Choćby stadiony. Jeśli jest tam na przykład koncert, to mamy 100 proc. obłożenia w hotelach. Im więcej na tych stadionach będzie imprez, tym lepiej dla hotelarzy - tłumaczy Andrzej Wójcik.

Efekt medialny po Euro 2012 potwierdza także Jan Wróblewski, członek zarządu Zdrojowa Invest.

- Reprezentuję grupę, która jest właścicielem m.in. hotelu w Kołobrzegu, w którym nocowała drużyna Danii. Jednocześnie w innym hotelu mieliśmy kilkudziesięciu dziennikarzy, którzy na żywo przez cały dzień nadawali relacje o Polsce. Przez miesiąc stały wozy transmisyjne pod hotelem. W efekcie Kołobrzeg i nasz hotel był najbardziej medialną wiadomością w Danii - mówi Jan Wróblewski.

Jak dodaje, do tej pory spółka korzysta z tego, że jej hotel został wybrany przez reprezentację Danii.

- Goście wybierają nas dzięki temu spośród innych hoteli. Wiem, że nie ma efektu Euro 2012 w skali całego kraju, bo nie jest tak, że jedna impreza spowoduje niesamowite wzrosty. Myślę, że trzeba walczyć o kolejną taką imprezę, żeby się promować - dodaje Jan Wróblewski.

Efekt barceloński a Euro 2012

Wiceprezes Instytutu Turystyki, Krzysztof Łopaciński, porównując wpływ Euro 2012 do tzw. efektu barcelońskiego, twierdzi, że Polska nie ustawiła się na przyszłość.

- Katalończycy główny nacisk położyli na te elementy, które przyciągną turystów później. Na przykład zrobili 5 km plaży na skałach, ogromny park w centrum miasta. Wybudowali też centrum kongresowe. Poza tym w promowaniu miasta nastawili się na młodzież. Dzięki temu w ciągu 3-4 lat Barcelona zabrała pierwszeństwo Amsterdamowi pozycję najmodniejszego miejsca przyjazdu dla młodzieży - mówi Krzysztof Łopaciński.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA