PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Świętokrzyskie będzie mieć strategię rozwoju turystyki

  • Autor: PAP
  • 18 lut 2014 19:13

Strategia rozwoju turystyki w województwie świętokrzyskim powstanie z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach. Dokument ma zawierać dokładne wytyczne dotyczące planowanych inwestycji oraz promocji tej branży na lata 2014-2020.

REKLAMA

- Każde województwo planujące rozwój gospodarki turystycznej powinno mieć strategiczny dokument otwierający pewne ramy działania, inwestycji, sposobu promocji - wyjaśnił PAP we wtorek dyrektor departamentu odpowiedzialnego za turystykę i promocję w Urzędzie Marszałkowskim, Jacek Kowalczyk.

Dodał, że będzie to już drugi taki dokument. Poprzedni był przygotowany na zakończoną właśnie perspektywę finansową UE (2007-2013). Nowy będzie obowiązywał w latach 2014-2020.

W ramach prac nad strategią w pierwszej kolejności przeprowadzone zostaną badania wśród turystów oraz przedsiębiorców.

- Chcemy wiedzieć, jak oceniają nas potencjalni turyści i czego oczekują od nas m.in. w kwestii oferty czy infrastruktury - wyjaśnił Kowalczyk. Przedsiębiorcy natomiast będą pytani o swoje plany, możliwości i ambicje inwestycyjne. - Mamy pewien zarys, co mogłoby się znaleźć w strategii, ale przede wszystkim stawiamy na opinie przedsiębiorców - czyli głównych inwestorów w branży  - powiedział.

Wiadomo, że w nowym dokumencie duży nacisk będzie położony na turystykę zdrowotną (uzdrowiska oraz placówki wellness i spa), która jest jedną z głównych specjalizacji województwa w wieloletniej strategii rozwoju regionu. - To jest dziedzina, w której możemy być konkurencyjni - ocenił Kowalczyk.

Zaznaczył, że tej gałęzi turystycznego biznesu nie można zawężać jedynie do miejscowości turystycznych, np. Solca czy Buska Zdroju. Według dyrektora może się ona rozwijać także w innych miejscach, m.in. na Ponidziu czy Górach Świętokrzyskich.

Według Kowalczyka w branży turystycznej konieczna jest współpraca między przedsiębiorcami i tworzenie wspólnych projektów np. w ramach klastrów.

- Przedsiębiorstwa szerzej muszą myśleć o współpracy, a w mniejszym stopniu o własnych produktach. W 2015 roku odbędą się pewnie pierwsze konkursy. 2014 jest kluczowym rokiem do myślenia projektowego w klastrach. To nie jest łatwe, ale mamy pozytywne przykłady takich działań - ocenił Kowalczyk.

Gotowa strategia rozwoju turystyki będzie przedłożona do akceptacji przez radnych sejmiku województwa.

Rocznie województwo świętokrzyskie odwiedza około 4 mln turystów. Oprócz Gór Świętokrzyskich dużym zainteresowaniem cieszą się m.in. takie miejsca jak Bałtowski Jura Park z oryginalnej wielkości modelami dinozaurów, zabytki Sandomierza i Kielc, Ponidzie oraz miejscowości uzdrowiskowe: Solec Zdrój i Busko Zdrój. W sezonie zimowym w regionie czynnych jest kilka stoków narciarskich.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.