PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Świętokrzyskie stale atrakcyjniejsze dla turystów

  • Autor: PAP
  • 31 sie 2015 17:39

Od 2011 roku o ponad 19 proc. wzrosła liczba sprzedanych noclegów w hotelach w województwie świętokrzyskim - poinformowała w poniedziałek tamtejsza Regionalna Organizacja Turystyczna (ROT). Tylko w II kwartale 2015 r. liczba ta przekroczyła 400 tys.

REKLAMA

Jak wynika z zaprezentowanych w poniedziałek danych w II kwartale 2011 roku w Świętokrzyskiem udzielono 339,5 tys. noclegów, podczas gdy w II kwartale b.r. liczba ta sięgnęła poziomu 404,5 tys.

W Świętokrzyskiem rośnie także liczba turystów, korzystających z biletowanych atrakcji. W II kwartale w ujęciu rocznym dynamika ta wyniosła 16,6 proc. Nieco większy wzrost odnotowała w ciągu roku liczba turystów zagranicznych odwiedzających region i wyniosła w II kwartale 17,3 proc. rok do roku.

W ślad za wzrostem zainteresowania regionem, rośnie także branża turystyczna w regionie i liczba nowych inwestycji. Jak przypomniał prezes ROT Jacek Kowalczyk, o ile w 2011 roku w województwie działało 60 skategoryzowanych obiektów noclegowych, obecnie funkcjonuje ich 150. "To duża różnica i impuls do podejmowania dalszych działań promocyjnych. Hotelarze czy prowadzący różne atrakcje zainwestowały w okresie 2007-2013 prawie 300 mln zł w swój rozwój, więc nie mogą pozostać bez wsparcia marketingowego" - zaznaczył.

W poniedziałek dobiegł końca realizowany w latach 2011-2015 projekt promocji turystycznej Świętokrzyskiego zakładający m.in. wykorzystanie produkcji audiowizualnych, działania PR, reklamę oraz inne nowoczesne narzędzia. Jak powiedział Kowalczyk, łącznie na ten cel w tym okresie wydano ponad 10 mln zł rocznie co daje średnio 2 mln złotych na rok. Jak wyjaśniono ROT finansuje działalność promocyjną na rzecz regionu ze składek swoich członków oraz dużych projektów dofinansowywanych przez Unię Europejską.

Z tej puli pochodziły środki m.in. na organizację większości edycji transmitowanych na żywo w telewizji koncertów "Sabat Czarownic" realizowanych w kieleckim amfiteatrze Kadzielnia, czy dwóch widowisk pt. "Kabaretowe Wakacje z Duchami". W tym czasie ROT współpracował także z telewizjami śniadaniowymi, organizował kampanie promocyjne oraz wydawał różnego rodzaju albumy i broszury.

Kowalczyk wyjaśnił, że ze względu na zamianę przepisów Unii Europejskiej dotychczasowa "wizerunkowa" promocja regionu będzie w kolejnych latach zastąpiona promocją "produktową" z udziałem w kosztach podmiotów prywatnych "Pewnie będą to głównie produkty związane ze specjalizacjami, które znalazły się w strategii innowacji, czyli turystyka zdrowotna i prozdrowotna, a także turystyka targowa i biznesowa" - powiedział.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA