PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Szpital Europy

  • Autor: Propertynews.pl
  • 24 paź 2014 14:48

Szpital Europy

W ciągu kilku ostatnich lat Polska dołączyła do krajów postrzeganych jako jedna z najciekawszych destynacji na turystyczno-medycznej mapie świata, zyskując miano szpitala Europy. Świadomość trendu to jedno, ale jak przekuć go w realne zyski dla właścicieli hoteli?

REKLAMA

Zabytki, muzea, wypoczynek, spa - cały czas szukamy mocnych stron polskiej oferty turystycznej, które dzięki promocji będą przyciągać do Polski jeszcze więcej hotelowych gości.

Rozwój poszczególnych gałęzi branży turystycznej następuje w różnym tempie, ale na lidera z pewnością wyrasta turystyka zdrowotna. - W 2013 r. przychody z turystyki medycznej w Polsce przekroczyły poziom 200 mln euro przy 600 tys. pacjentów. W najbliższych latach segment ten może rosnąć o 10 proc. rocznie - mówi Adam Konieczny, Country Head Poland w firmie Christie + Co.

Zachodnie standardy, polskie ceny
Nieograniczony potencjał do rozwoju turystyki medycznej w naszym kraju dają sanatoria zlokalizowane w 43 miejscowościach ze statusem uzdrowiska oraz ponad 200 ośrodków i hoteli spa. Nałęczów, Busko-Zdrój, Polanica-Zdrój czy Ciechocinek stają się medycznymi destynacjami nie tylko dla polskich kuracjuszy, ale też zyskują uznanie coraz większej grupy zagranicznych turystów. - Najbardziej popularne są ośrodki w województwie zachodniopomorskim, które upodobali sobie Niemcy, oraz w województwie pomorskim, szczególnie lubianym przez gości ze Skandynawii - wymienia Adam Konieczny.

Między innymi to sprawia, że w ciągu kilku ostatnich lat Polska dołączyła do krajów postrzeganych jako jedna z najciekawszych destynacji na turystyczno-medycznej mapie świata. W sumie jest ich blisko 50. Z najwyższej jakości usług słyną Stany Zjednoczone i Niemcy. Z kolei liderami pod względem kosztowym są Indie, Tajlandia i Meksyk.

Z raportu nt. turystyki medycznej, przygotowanego na zlecenie Gdańsk Convention Bureau, wynika, że z uwagi na bliskość geograficzną oraz zakres świadczonych usług do naszych największych konkurentów należą Węgry, Turcja i Czechy.  Tym, co przyciąga turystów zagranicznych do Polski, jest głównie cena usług medycznych. W zależności od zabiegu, są niższe nawet o 80 proc. niż w krajach Europy Zachodniej.

Turyści chętnie korzystają z zabiegów stomatologicznych, takich jak np. wybielanie zębów, zakładanie licówek porcelanowych czy wstawianie implantów dentystycznych. Popularna jest też chirurgia plastyczna: lifting twarzy, korekcja kształtu nosa, liposukcja brzucha czy też poważniejsze zabiegi chirurgiczne, jak np. wymiana stawu kolanowego czy biodrowego.

Ale nie tylko cena ma znaczenie. - Naszym największym atutem jest wysoka jakość usług medycznych i dostęp do dobrych specjalistów - podkreśla Artur Gosk, prezes Polskiego Stowarzyszenia Turystyki Medycznej.

  • edmund 2014-10-29 11:23:33
    Jeżeli uzdrowisko to tylko Ciechocinek. Znakomita jakość zabiegów i ten niepowtarzalny solankowy mikroklimat.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA