PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Szykuje się rewolucja w hotelarstwie. Google zacznie odcinać kupony

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 wrz 2015 13:05

Szykuje się rewolucja w hotelarstwie. Google zacznie odcinać kupony Fot. Fotolia

Google zmienia politykę współpracy z hotelowymi serwisami rezerwacyjnymi, które odpowiadają dziś za lwią część sprzedawanych noclegów. Pośrednicy nie będą płacić za pozycjonowanie swojej oferty, ale uiszczą Google-owi prowizję za pośrednictwo. To rewolucja w branży.

REKLAMA

To konsekwencja niedawnych działań Google'a. Firma uruchomiła własne narzędzie do rezerwacji - Google Hotel Finder. Obecnie ceny czerpane są z firm pośredniczących w rezerwacjach online (OTA – Online Travel Agency), choć zdaniem ekspertów to tymczasowe rozwiązanie - w dłuższej perspektywie Google może zmonopolizować rezerwacje hotelowe.

Testy nowego rozwiązania Google rozpoczęło w marcu br. w kilkudziesięciu niezależnych hotelach na terenie USA. Jego wyniki okazały się interesujące. Firma uznała, że dalsza działalność oparta o AdWords może być zastąpiona przez bezpośrednią ofertę rezerwacyjną. To znacznie zwiększy zyski amerykańskiego potentata.

Jak zauważają eksperci, Google stanie się potężną konkurencją dla takich serwisów jak Booking.com czy Trivago. Jednocześnie ucierpią na tym bezpośrednie systemy rezerwacji stosowane przez większe sieci hoteli.

Dotychczasowi pośrednicy pobierali od 15 do 25 proc. prowizji za rezerwację. W tym momencie Google przejmie ich rolę. Firmy nie mają jednak możliwości na skuteczną obronę przed nowym zagrożeniem - wycofanie się z kampanii reklamowych z powodu popularności wyszukiwarki Google'a nie wchodzi w grę. Po drugie sieci hotelarskie będą musiały zastanowić się nad sensem posiadania własnych platform rezerwacyjnych. Już dziś na terenie USA wykonywanych jest przez nie około 65 proc. rezerwacji. Odsetek ten nieustannie spada.

W czasie konferencji Property Forum Michał Kramarz, Head of Startups, Export & Entrepreneurship Development, Google Poland, wspominał o konieczności wdrożenia nowego podejścia w myśleniu o hotelach. - Hotele powinny skoncentrować się na obsłudze klientów, by zapewnić im jak najwyższą jakość pobytu. Z kolei takie firmy, jak Google, mogą idealnie zadbać o kwestie rezerwacji. Możemy, a nawet powinniśmy działać w sposób kompatybilny - tłumaczył.

Rodzi się więc pytanie - czy hotele rzeczywiście powinny zrezygnować z części zysków i skoncentrować się na bezpośredniej obsłudze gości? Alternatywą jest próba nierównej walki o klienta w każdej sferze jego planów pobytowych na terenie hotelu.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA