PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Targowy wizerunek przestaje być atrakcyjny

  • Autor: Propertynews.pl
  • 17 lut 2015 13:32

Targowy wizerunek przestaje być atrakcyjny

Poznański rynek hotelarski należy do najtrudniejszych w kraju, twierdzą przedstawiciele branży. To, co napędzało go przez lata, czyli Międzynarodowe Targi Poznańskie, z roku na rok traci na znaczeniu. Miasto nie zbudowało też mocnej marki, która przyciągnęłaby turystów. W tej sytuacji środowisko hotelarzy coraz głośniej domaga się działań promocyjnych i inwestycji, które ożywią miasto.

REKLAMA

Wizerunek Poznania, jako miasta targowego przestał być tak atrakcyjny, jak przed laty. Zresztą same targi od kilku lat intensywnie szukają dla siebie nowej formuły, bo konkurencja innych miast, jak i oczekiwania uczestników są dziś zupełnie inne.

Globalizacja i rozwój internetu sprzyjają nawiązywaniu kontaktów, poznawaniu oferty czy nawet zawieraniu umów na odległość. - Uczestnictwo w targach nie przynosi nam takich efektów, jak wcześniej - mówi Anna Lipus, kierownik marketingu i reklamy w firmie Classen. - Od kilku lat obserwowaliśmy, że targi nie mają już takiego przełożenia na podpisywanie nowych umów, nie pojawiają się też nowi klienci, tymczasem koszty uczestnictwa są duże. Zdecydowaliśmy więc, że w 2015 roku zrezygnujemy z udziału w Budmie - dodaje.

Dla wielu firm targi stają się teraz bardziej wydarzeniem wizerunkowym, miejscem podtrzymywania kontaktów branżowych. Jednak w dobie zaciskania budżetowego pasa pobyt delegacji często zostaje ograniczony do niezbędnego minimum. Cierpią na tym hotelarze i cały sektor MICE, który targowych gości chciałby zatrzymać jak najdłużej.  - Z roku na rok zmniejsza się wpływ imprez targowych na obłożenie hoteli, zmienia się też struktura pobytów gości - mówi Beata Nawrot, dyrektor sprzedaży i marketingu Sheraton Poznań Starwood Hotels&Resorts Poland. Kiedyś w imprezach targowych uczestniczyli głównie właściciele i szefowie firm. Dziś to najczęściej kadra zarządzająca niższego szczebla. - Obłożenie hoteli w czasie targów było kiedyś stuprocentowe, teraz znacznie spadło, podobnie zresztą jak i ceny - dodaje Nawrot.

Z kolei Marcin Woźniak, dyrektor rozwoju sieci hoteli IBB w Polsce tłumaczy, że miasto przegapiło ważny moment. - W dniu kiedy otwarto granice Polski, Targi Poznańskie straciły na znaczeniu, bo wielu gości wybrało imprezy zagraniczne. Ułatwia to oddana do użytku wygodna infrastruktura drogowa. Autostrada, która miała sprowadzić większy ruch do Poznania, często pełni rolę tunel na Zachód, z pominięciem miasta - tłumaczy Marcin Woźniak.

  • Raf 2015-02-17 14:05:24
    Pan Prezydent najpierw musi zdać egzamin na członka rad nadzorczych, więc może niech nie szafuje datami.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA