PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Toruń odwiedza coraz więcej turystów

  • Autor: PAP
  • 22 kwi 2013 09:47

Toruń w zeszłym roku odwiedziło 1,657 mln turystów, z czego ponad jedną piątą stanowili goście z zagranicy - wynika z badań prowadzonych przez miejscowy Ośrodek Informacji Turystycznej.

REKLAMA

To wzrost w porównaniu z poprzednimi latami. W 2011 r. miasto odwiedziło 1,63 mln turystów, w 2010 r. - 1,6 mln, a w 2009 r. - 1,55 mln.

Według opracowania, 78,9 proc. gości stanowili turyści krajowi, którzy najczęściej przyjeżdżali z regionu kujawsko-pomorskiego - 21,7 proc., a także z województw ościennych: Mazowsza - 20,1 proc., Wielkopolski - 10,8 proc., Pomorza - 9,8 proc., Warmii i Mazur - 5,7 proc. Spośród obcokrajowców czołówkę stanowili turyści z Niemiec - 10,6 proc., Francji - 8,7 proc. i Wielkiej Brytanii - 6,5 proc. Wśród turystów z kraju i zagranicy najwięcej było osób w wieku 27-40 lat.

Wśród odwiedzających gród Kopernika w 2012 r. co dziesiąty był mieszkańcem miasta, a pod względem płci przeważały kobiety - 54,8 proc. Statystyczny turysta zostawił w Toruniu 278 zł, czyli o 42 zł więcej niż rok wcześniej. Polacy średnio wydali 251 zł, a obcokrajowcy - 380 zł.

Turystom zagranicznym, jaki i krajowym, Toruń kojarzył się przede wszystkim z piernikami, Mikołajem Kopernikiem i starówką. Goście najchętniej odwiedzali, wchodząc do środka, planetarium, dom Kopernika, Ratusz Staromiejski, Katedrę św. Janów i kościół Najświętszej Marii Panny, a najczęściej oglądali ratusz, bulwary nad Wisłą, Krzywą Wieżę, dom Kopernika, katedrę.

Turyści wysoko ocenili atmosferę Torunia, która w pięciostopniowej skali otrzymała 4,7 punktów, a także rozrywkę, informację turystyczną, oznakowanie miasta i bezpieczeństwo. Zwracali jednak uwagę na brak dostatecznej liczby miejsc parkingowych i toalet publicznych oraz korki na ulicach.

Badanie przeprowadzono dwoma metodami. Pierwsza z nich to analiza danych zewnętrznych, tzw. twardych danych - m.in. informacji z Głównego Urzędu Statystycznego i biur przewodnickich, a druga - wywiady kwestionariuszowe. Ankiety były przygotowane po polsku i w sześciu językach obcych, zawierały 20 pytań i tzw. metryczkę. Badania prowadzono przez cztery miesiące - w marcu, maju, sierpniu i października, a odpowiedzi na pytania zawarte w ankietach udzieliły 1554 osoby. 

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA