PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Trójmiasto to nie Paryż czy Londyn, ale MICE ma tu przyszłość - relacja z Property Forum

  • Autor: propertynews.pl
  • 27 lis 2015 12:00

Trójmiasto to nie Paryż czy Londyn, ale MICE ma tu przyszłość - relacja z Property Forum Sesja o rynku hoteli na konferencji Property Forum Trójmiasto

Nikt nie ma wątpliwości, że Trójmiasto to czołowa destynacja turystyczna w Polsce. To jednak za mało, bo sukces rynku hotelarskiego musi mieć też drugą nogę – biznesową. A ta jest wciąż zbyt słaba. Żeby rynek MICE rósł, aglomeracja potrzebuje partnerstwa i promocji, a nie wewnętrznej rywalizacji.

REKLAMA

Kończący się pomału rok 2015 był wyjątkowy dla branży hotelowej w Trójmieście. Rekordowe obłożenie i rosnące ceny powinny napawać branżę optymizmem. Według danych Horwath HTL, w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. średnie obłożenie wzrosło o 8,8 proc. r/r, a RevPar o 12,6 proc. Co ciekawe w tym czasie Trójmiejskie hotele zanotowały najwyższe średnie ceny spośród wszystkich największych aglomeracji Polski. Było to 317 zł. Dobre statystki to jedno. Obawy budzi poziom konkurencji.

- Trzeba myśleć do przodu. W ciągu najbliższych 2-3 lat w Trójmieście powstanie 17 hoteli z ok. 2 tys. pokoi. Tylko w ubiegłym roku powstało 6 obiektów i 600 miejsc noclegowych. Łatwo nie będzie, bierzemy to pod uwagę – uważa Daniel Łukaszewicz, dyrektor ds. rozwoju, Dobry Hotel.

W jego opinii miasto potrzebuje większej liczby imprez biznesowych i wydarzeń, które zatrzymają ludzi na dłużej. Jednocześnie zauważa, że bolączką branży jest zbyt mała liczba wielkich obiektów hotelowych, które jednorazowo mogą przyjąć 300-350 osób.

Z kolei Gregory Millon, dyrektor generalny hotelu Sofitel Grand Sopot zauważa, że Trójmiasto to młoda destynacja dla rynku MICE. - Zaczyna się mówić o aglomeracji jak o dinozaurze branży – a to nie Paryż czy Londyn. Z drugiej jednak strony Trójmiasto to jedna z najlepszych lokalizacji dla hotelarzy nie tylko w Polsce, ale i w Europy Środkowej. Region i miasta potrzebują jednak długofalowej strategii - wyjaśnia. Jak dodaje, jest za mało promocji. Informacje o Trójmieście nie są widoczne chociażby na lotniskach, gdzie realizowane są bezpośrednie połączenia do gdańskiego portu. - Potrzeba wspólnego myślenia. Wciąż większość naszych klientów trafiają do nas jadąc przez Warszawę - podkreśla Millon.

Nie tylko dla turystów

Łukasz Wysocki, prezes zarządu, Gdańskiej Organizacji Turystycznej zaznaczył, że wypromowanie Trójmiasta jako atrakcyjnej lokalizacji dla branży MICE to priorytet. - Chcemy być nie tylko destynacją turystyczną. Trójmiasto może stać się liderem przemysłu spotkań w Polsce. Sprzyja temu chociażby boom na rynku biurowym, który w ostatnich latach doprowadził do trzykrotnego powiększenia powierzchni dla biznesu w Gdańsku. To napędza liczbę spotkań. Trzeba jednak pamiętać o tym, że dzisiejszy sukces może być początkiem porażki. W tej podróży musimy grać jako drużyna - argumentował.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA