PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Trudny czas dla łódzkich hotelarzy - relacja z sesji hotele na Property Forum Łódź

  • Autor: propertynews.pl
  • 03 gru 2013 13:13

Trudny czas dla łódzkich hotelarzy - relacja z sesji hotele na Property Forum Łódź

Tak trudnego czasu dla łódzkiej branży hotelarskiej nie było od wielu lat. W ostatnim roku na hotelowej mapie miasta przybyły cztery hotele - DoubleTree by Hilton, Novotel, Tobaco oraz Stare Kino Cinema Residence, powiększając liczbę pokoi o 20 proc. do 2,5 tys. Co zrobić, by rynek szybko wchłonął nową podaż i kiedy w mieście będzie miejsce na kolejne projekty - zastanawiali się uczestnicy sesji hotelowej na Property Forum Łódź 2013.

REKLAMA

- Otwarcie tylu obiektów w tak krótkim czasie to wielkie wyzwanie dla łódzkich hotelarzy, bo sytuacja, z którą mamy do czynienia, może doprowadzić do wojny cenowej - mówi Sławomir Nowak, dyrektor generalny, DoubleTree by Hilton Łódź.

W regionie łódzkim działa ponad 100 hoteli - trzy razy mniej niż w woj. małopolskim i prawie dwa razy mniej niż na Śląsku. W planach są kolejne inwestycje. W przyszłym roku jest planowane otwarcie obiektu sieci B&B ze 140 pokojami. W kolejnych latach budowę hotelu Puro w mieście zapowiedziała firma Genfer Hotel, która w tym roku ma podpisać akt notarialny na sprzedaż terenu u zbiegu ul. Zachodniej z Ogrodową. Ukończenie przedsięwzięcia ma nastąpić za cztery lata.

Do kolejnego przedsięwzięcia szykuje się także firma Arche, która w tym roku uruchomiła hotel Tobaco. - Tym razem chcielibyśmy wybudować aparthotel. Tego typu obiekty zyskują coraz większą popularność, a ich oferta w Łodzi jest niewielka - mówi Maciej Łobejko, dyrektor hotelu Tobaco.

Możliwości rozwoju w tym regionie poszukuje również sieć Best Western. Obecnie rozmawia z właścicielami dwóch hoteli - istniejącego i w budowie. - Łódzkie to bardzo ciekawa lokalizacja brana pod uwagę przez Best Western w planach rozwoju. Potencjał miejsca potwierdza obecność wielu obiektów sieciowych - Gheorghe Marian Cristescu, szef sieci Best Western w Polsce.

Hotelarze liczą na wsparcie
Czy zapowiadany wzrost gospodarczy spowoduje, że rynek szybko wchłonie nowe hotele - zastanawiali się uczestnicy sesji, zgodnie przyznając, że nie obejdzie się bez zaangażowania władz miasta i regionu. - Ludzie nie przyjeżdżają do hoteli, ale do destynacji. Odwiedzają miasta ze względu na wydarzenia biznesowe, czy atrakcje turystyczne. Warto wykorzystać filmowy potencjał Łodzi do kreowania turystycznej oferty - twierdzi Gheorghe Marian Cristescu.

Podobnego zdania jest Jerzy Krogulec, członek zarządu, Warimpex Polska. - Gościom trzeba dać coś więcej niż tylko nocleg. Hotelarze powinni kooperować z władzami miasta, żeby ściągnąć jak największa rzeszę turystów i gości biznesowych - przekonuje.

Jak mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor, Biuro Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą, Urząd Miasta Łodzi, władze dostrzegają potencjał turystyczny ośrodka. - W tym roku powołaliśmy Convention Bureau. Dostrzegliśmy bowiem potrzebę stworzenia jednostki odpowiedzialnej za promocję Łodzi jako destynację dla turystyki biznesowej, kongresowo-konferencyjnej oraz targowej - mówi. Jak dodaje, zarówno rozwój infrastruktury hotelowej, komunikacyjnej, jak i historia miasta dają ogromne możliwości pod kątem organizacji wydarzeń.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA