PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Turyści biznesowi będą lokomotywą rozwoju turystyki i hotelarstwa w Polsce - film

  • Autor: Newseria
  • 20 cze 2012 09:33

Turyści, który przyjeżdżają w celach biznesowych, wydają 3-4 razy więcej niż pozostali. Dlatego Polska Organizacja Turystyczna liczy na rozwój tego rodzaju turystyki po Euro 2012. Biznesmenów mają przyciągnąć nowe obiekty konferencyjne i hotelowe, wybudowane przed Mistrzostwami. POT szacuje, że dzięki organizacji Euro liczba odwiedzających Polskę zwiększy się o pół miliona.

REKLAMA

Według Polskiej Organizacji Turystycznej to miasta mają być lokomotywą turystyki w kraju.

- Miasta stanowią produkt, których wartość i sprzedaż są największe. Chcielibyśmy, aby turystyka miejska stanowiła siłę pociągową dla innych rodzajów turystyki: dla turystyki aktywnej, dla turystyki w naturalnym środowisku, dla turystyki kulturowej, a także biznesowej - wymienia dr Adam Zaborowski, pełnomocnik ds. Euro 2012 w Polskiej Organizacji Turystycznej.

Przedstawiciele POT liczą szczególnie na rozwój tej ostatniej, czyli na organizację m.in. targów, kongresów, szkoleń i wystaw.

- Jest to tzw. wyższa półka w turystyce. Do tej pory mieliśmy problem z miejscami, w których można organizować tego typu imprezy. Dzięki temu, że powstały stadiony, które są także wielofunkcjonalnymi centrami kongresowymi, dzięki budowie nowych centrów kongresowych w Krakowie i w Katowicach, w Polsce powstają warunki do zapraszania gości i organizowania imprez w zakresie turystyki biznesowej - ocenia dr Adam Zaborowski.

Rozwój turystyki biznesowej stanowi też jedną z możliwości, by zapewnić rentowność nowych obiektów po zakończeniu Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej.

Zgodnie z raportem Impact, przygotowanym na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki, dzięki Euro 2012 co roku nasz kraj odwiedzi pół miliona turystów więcej niż w poprzednich latach. W ubiegłym roku przyjechało do Polski nieco ponad 13 mln osób.

Przychody w turystyce do 2020 roku mają wzrosnąć o 5 mld zł. A to, zdaniem dr Zaborowskiego, przełoży się na rozwój całej gospodarki, m.in. poprzez stworzenie nowych miejsc pracy na nowych obiektach, w hotelach i na stadionach. Udział turystyki w polskim PKB wynosi obecnie blisko 6 proc.

- Oczekujemy także, że dzięki Euro 2012 nastąpi wzrost PKB: od 2008 roku (kiedy przyznano nam organizację Mistrzostw Europy) do 2020 roku o 27,9 mld złotych. To znaczące cyfry. Chcielibyśmy, aby w ten sposób zostało wykorzystane Euro, wtedy będziemy mogli mówić o sukcesie - dodaje pełnomocnik ds. Euro 2012 Polskiej Organizacji Turystycznej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • nedpolams@op.pl 2012-06-20 12:10:34
    Oczywiście turystyka biznesowa stanowi segment ogólnie rozumianego produktu turystycznego. Natomiast teoria, cytat- Chcielibyśmy, aby turystyka miejska stanowiła siłę pociągową dla innych rodzajów turystyki: dla turystyki aktywnej, dla turystyki w naturalnym środowisku, dla turystyki kulturowej, a także biznesowej - wymienia dr Adam Zaborowski, pełnomocnik ds. Euro 2012 w Polskiej Organizacji Turystycznej.
    Wygląda na to ,że euforia inwestycyjna zaciemniła obraz faktycznych proporcji w strukturze klienta przyjezdnego.Każdy ma prawo do wygłaszania i publikowania własnych wizji.Natomiast teoria o gradacji produktu turystycznego głoszona powyżej to czysta teoria lub naciąganie faktów pod potrzeby wyższej ideologi.Od wielu lat zajmuję się budową produktu turystycznego w Europie i jestem pod wrażeniem takiej teorii ponieważ średnio klient biznesowy stanowi ok.12% ogólnego potencjału turysty (pod warunkiem , że zostanie zdefiniowane pojęcie co to jest turysta biznesowy).W warunkach polskich może stanowić ok 6-8% ogólnej liczby klienta. Proponowana zmiana,że turystyka miejska będzie stanowiła motor pozostałych segmentów turystyki należy przyjąć raczej jako indywidualna teoria modernizująca system zarządzania produktem turystycznym w naszym krajowym wydaniu.
    Życzę powodzenia w realizacji tej teorii.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA