PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Turyści są smart - aplikacje mobilne napędzają ruch w branży

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 19 lut 2018 13:59

Turyści są smart - aplikacje mobilne napędzają ruch w branży Fot. pixabay

Mobilna wersja strony pozwala zwiększyć sprzedaż w biurach podróży - wynika z raportu „Travel Insights” opracowanego przez firmę Criteo. Biura podróży, wykorzystujące aplikacje mobilne odnotowały, że w badanym okresie 60 proc. ich rezerwacji zostało dokonanych na urządzeniach mobilnych – w porównywalnym okresie w 2016 roku wskaźnik ten wynosił 41 proc. Biura podróży, prowadzące swoją działalność w internecie, zaobserwowały, że niemal połowa ich wszystkich rezerwacji została zrobiona przy użyciu smartfona lub tabletu.

REKLAMA

Raport Criteo analizuje dane dotyczące wyszukiwania i rezerwacji usług turystycznych, pochodzące od ponad 1 800 zlokalizowanych na całym świecie reklamodawców z branży turystycznej. Dokument powstał w oparciu o analizę ponad 3 bilionów rezerwacji zrealizowanych w 59 krajach – na komputerach stacjonarnych/ laptopach, stronach mobilnych oraz poprzez aplikacje.

Wzrost liczby rezerwacji dokonywanych na urządzeniach mobilnych jest spowodowany dużą popularnością, jaką cieszą się wśród turystów oferty typu last-minute oraz pobyty jednodniowe (over-night-stays). Platformy mobilne sprawiają, że spontaniczna rezerwacja weekendu jest niezwykle prosta – liczba wyszukiwań ofert przy użyciu smartfonów oraz aplikacji wzrosła dynamicznie i odpowiada za do 89 proc. ruchu generowanego przy rezerwacjach last-minute.

Mając na uwadze tradycyjnie występujący po Świętach Bożego Narodzenia czas wzmożonych rezerwacji, oczekuje się, że całkowita sprzedaż w Q1 będzie do 80 proc. wyższa niż w listopadzie ubiegłego roku – dane te dowodzą zmian doświadczenia zakupowego w ramach platform mobilnych i aplikacji.

- Biura podróży dostrzegają fakt, że coraz większa liczba rezerwacji jest realizowana poprzez aplikacje mobilne i smartfony -  powiedziała Pauline Lemaire, Head of Travel and Classified, Criteo, - Elastyczność tych platform oznacza, że klienci mogą czekać ze swoją rezerwacją praktycznie do ostatniej minuty. Dlatego, mając na uwadze fakt, że klienci chcą maksymalnie wykorzystywać różne punkty styczności na ścieżce konwersji, sprzedawcy muszą upewnić się, że oferowane udogodnienia nie odbiją się negatywnie na lepszym doświadczeniu zakupowym klienta. W praktyce oznacza to, że połączenie ze sobą punktów styczności na przestrzeni różnych urządzeń umożliwi kupującym zarezerwowanie oferty last minute przy użyciu wybranego przez nich urządzenia. 

Wskaźnik konwersji dla aplikacji jest 5-krotnie większy w porównaniu do wskaźników uzyskanych na wersjach mobilnych stron internetowych i 2-krotnie większy w porównaniu do konwersji zrealizowanych na komputerach – wynik powyżej średniej dla całej branży handlu detalicznego. Ponadto dostawcy odnotowują mniejszy udział w rezerwacjach z poziomu stron mobilnych, a 1/3 ich rezerwacji jest poprzedzona klikiem na innym urządzeniu – dowodzi to wartości współpracy w ramach wymiany danych, celem zwiększenia wyników pochodzących z mobile’u. Z raportu wynika, że 33 proc. pobytów jednodniowych wyszukiwanych jest poprzez aplikacje, a turyści rezygnują z korzystania z komputerów podczas krótkich wyjazdów, a liczba rezerwacji dokonywanych przez strony mobilne w Europie (25 proc.) jest nieznacznie wyższa niż w Ameryce Północnej (22 proc.). 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.