PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Turystyczny efekt ŚDM jeszcze nadejdzie

  • Autor: PAP
  • 24 lip 2017 08:12

Turystyczny efekt ŚDM jeszcze nadejdzie fot. Pixabay

Za wcześnie jest, aby w tym roku mówić o turystycznym efekcie Światowych Dni Młodzieży. Należy jednak takiego efektu oczekiwać w kolejnych latach – ocenia dr Krzysztof Borkowski z Zakładu Obsługi Ruchu Turystycznego krakowskiej Akademii Wychowania Fizycznego.

REKLAMA

W rozmowie z PAP badacz wskazał, że można mówić o "efekcie informacyjnej kuli śnieżnej" ŚDM, spowodowanej działaniami promującymi wydarzenie i Kraków. W tej chwili jednak - zdaniem eksperta - przekłamaniem byłoby stwierdzenie, że tłumy turystów w weekendy w Krakowie to efekt ŚDM.

"By to stwierdzić, potrzeba kolejnych badań. W następnych latach będziemy kontynuować badania, sprawdzając +efekt informacyjnej kuli śnieżnej+" - powiedział.

Według jego prognoz osoby, które przyjechały do Krakowa na ŚDM 2016, wrócą do miasta, jednak nie w tym roku. "Większość obcokrajowców w Krakowie była pierwszy raz w życiu, a ponieważ są ludźmi młodymi, to wizyta ponowna jest nieuchronna, prawie pewna jako: po pierwsze - niedosyt tego, co było podczas ŚDM; po drugie - podróż wspomnieniowo-sentymentalna" - powiedział Borkowski.

Prezes Krakowskiej Izby Turystyki (KIT) Piotr Pryszcz zwrócił uwagę, że nie tylko ŚDM, ale i wydarzenia sportowe przyczyniły się do promocji Krakowa.

"Na pewno istotnym czynnikiem zachęcającym do podróży do naszego kraju jest ogólnie pojęta kwestia bezpieczeństwa i postrzegania Polski jako bezpiecznej destynacji, wolnej od zagrożenia terrorystycznego" - powiedział prezes KIT.

Jak dodał, turyści w Krakowie niezmiennie najchętniej zwiedzają Stare Miasto z Rynkiem, Wawel, Kazimierz, ale i coraz częściej odkrywają Podgórze i Nową Hutę. "Nie można zapominać również o tym, iż dla wielu osób powodem przyjazdu do Krakowa jest chęć zwiedzenia Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau, jak również kopalni soli w Wieliczce i podczas swojego przyjazdu traktują Kraków jako swoistą bazę wypadową do tych miejsc" - zauważył.

W jego ocenie do Krakowa wciąż najliczniej będą przyjeżdżać turyści z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii, Skandynawii, a w okresie wakacyjnym nadal będziemy obserwować wzmożony ruch z Włoch, Hiszpanii i Francji.

Zgodnie z raportami Urzędu Miasta Krakowa, w 2016 r. Kraków odwiedziło ponad 12,1 mln osób, w 2015 - ponad 10 mln, w 2014 - 9,9 mln, w 2013 - 9,25 mln, w 2012 - 8,95 mln, w 2011 - 8,6 mln.

W 2016 r. wzrosła zarówno liczba gości z Polski (o 24,5 proc.), jak i z zagranicy (o 10,7 proc). Obie te wielkości osiągnęły najwyższy jak dotychczas poziom - pierwsza 9,25 mln osób, natomiast druga - 2,9 mln osób. Główne cele wizyty w Krakowie to zwiedzanie zabytków i wypoczynek.

Ponad 3/4 uczestników ruchu turystycznego w Krakowie w 2016 r. zadeklarowało, że ponownie przyjedzie do miasta w przyszłości. Prawie 96 proc. ankietowanych odpowiedziało, że polecą miasto znajomym. Wpływy miasta z turystyki wynosiły w 2016 r. ok. 5,4 mld zł. Jest to kwota o ponad 21 proc. wyższa niż w 2015 r.

Światowe Dni Młodzieży 2016 trwały od 26 do 31 lipca. W wydarzeniu wzięło udział ponad 2 mln osób z całego świata, którzy wydali 500 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.