PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Turystyka biznesowa w Katowicach się sprawdza. Uczestnicy konferencji wydali w 2016 r. ponad 116 mln zł

  • Autor: PAP/PropertyNews.pl
  • 15 mar 2017 12:31

Turystyka biznesowa w Katowicach się sprawdza. Uczestnicy konferencji wydali w 2016 r. ponad 116 mln zł Strefa Kultury w Katowicach - MCK i Spodek

Ponad 762,5 tys. osób przyjechało w ubiegłym roku do Katowic, by uczestniczyć w rozmaitych konferencjach i wydarzeniach biznesowych. W sumie uczestnicy konferencji wydali w mieście ponad 116,2 mln zł - wynika z raportu o turystyce biznesowej w Katowicach. Otwarte w marcu 2015 r. Międzynarodowe Centrum Kongresowe było w ubiegłym roku gospodarzem 220 spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych, w których wzięło udział blisko 530,7 tys. uczestników.

REKLAMA

Zaprezentowany we wtorek raport powstał w oparciu o badania uczestników organizowanych w Katowicach spotkań konferencyjnych, prowadzone przez dr. Krzysztofa Cieślikowskiego z katowickiej Akademii Wychowania Fizycznego, we współpracy z katowickim samorządem.

Samorządowcy oceniają, że wyniki raportu potwierdzają, iż Katowice są przygotowane do organizowania i obsługi spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych. W odniesieniu do 2015 r. liczba osób, które odwiedziły stolicę Górnego Śląska, w związku z organizowanymi tu konferencjami czy targami, wzrosła o ok. 180 tys., czyli prawie o 31 proc. (wobec niespełna 582,5 tys. osób w roku 2015).

"To pokazuje, że sprawdza się nasza, konsekwentnie realizowana, strategia ukierunkowana na rozwój turystyki biznesowej, ściąganie nowych imprez biznesowych oraz rozwijanie tych, które już przyciągnęliśmy. W tym roku w Katowicach odbędzie się prestiżowy WOMEX, czyli Targi Muzyki Świata, jesteśmy także najpoważniejszym kandydatem do organizacji Szczytu Klimatycznego ONZ w 2018 r." - skomentował we wtorek prezydent Katowic Marcin Krupa.

Według samorządowców, tysiące gości w niespełna 300-tysięcznych Katowicach to realne zyski dla miasta i mieszkańców - rozwija się zaplecze hotelowe i konferencyjne, zarabiają firmy cateringowe, restauratorzy, taksówkarze czy handlowcy. Z raportu wynika, że w ubiegłym roku uczestnik konferencji, korzystający z noclegu, wydał średnio w Katowicach 534,30 zł (w tym średnio 279,80 zł na nocleg), natomiast ci, którzy w mieście nie nocowali, ale np. zrobili zakupy czy zjedli obiad, zostawili tu średnio 161,82 zł.

Przeciętne obłożenie pokoi hotelowych w katowickich obiektach w 2016 r. wyniosło około 65 proc., co w porównaniu z rokiem 2015 oznacza wzrost o 5 proc.

Średnio każdy uczestnik konferencji wydał w Katowicach 187,90 zł, czyli prawie 14 zł więcej niż rok wcześniej (wzrost o prawie 8 proc.). Średnia nie jest do końca miarodajna, ponieważ prawie 40 proc. uczestników badania nie wydało w Katowicach ani złotówki; wprawdzie, jadąc na konferencję, kupowali paliwo, bilety czy inne usługi, ale w innych miastach.

Uśredniając wydatki tych, którzy - nie nocując w stolicy Górnego Śląska - coś w Katowicach kupili, oraz pozostałych, wypada 77,22 zł na osobę - to przeciętna kwota wydana przez osobę, która przyjechała do miasta na jednodniową konferencję. Łączne wydatki wszystkich uczestników katowickich spotkań w 2016 r. autorzy raportu oszacowali na ponad 116 mln zł, wobec blisko 78,3 mln zł rok wcześniej.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.