PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Turystyka medyczna potrzebuje promocji

  • www.rynekzdrowia.pl
  • 14 paź 2013 11:33

Rozwój turystyki medycznej w Polsce to duża szansa dla rynku hotelarskiego. I choć dyrektywa transgraniczna daje polskim szpitalom szansę na pozyskanie zagranicznych pacjentów, konieczne jest stworzenie strategii rozwoju turystki medycznej.

REKLAMA

Polskie lecznice mają same zadbać o rozreklamowanie oferty kierowanej do zagranicznych pacjentów. Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Zdrowia w niczym im nie pomogą. Muszą wziąć przykład z niemieckich klinik, które zdopingowane zbliżającym się terminem wejścia w życie dyrektywy transgranicznej coraz intensywniej zachęcają Polaków, żeby u nich się leczyli.

Kiedy zacznie obowiązywać w Polsce unijna dyrektywa ws. stosowania praw pacjentów w transgranicznej opiece zdrowotnej? Nie ma szans, żeby stało się to 25 października. - Biorąc pod uwagę konieczność przeprowadzenia konsultacji społecznych i sejmowy kalendarz, przypuszczam, że stanie się to pod koniec grudnia - zapowiedział 1 października w Gazecie Prawnej wiceminister zdrowia Sławomir Neumann.

Przy okazji poradził menedżerom z polskich placówek, żeby sami zadbali o odpowiednią ofertę na swoich stronach internetowych, zaangażowali pracownika, który będzie w stanie porozumieć się z pacjentem z innego kraju i zapewnili personel, który skomunikuje się z chorym w języku angielskim, niemieckim czy innym.

Zadanie decydentów ochrony zdrowia, którzy nie byli w stanie dotrzymać terminu implementacji unijnej dyrektywy, polega teraz na stworzeniu odpowiedniego systemu informacji o własnych i zagranicznych świadczeniach. Punkty informacyjne będą podawały zainteresowanym tylko listę placówek wykonujących konkretne świadczenia. NFZ będzie weryfikował ją w oparciu o wpisy zakładów ochrony zdrowia do odpowiedniego rejestru wojewody.

Konieczne będzie również sporządzenie wyceny świadczeń. Przy czym cennik za usługi w każdej placówce medycznej musi być dla obcokrajowca i dla chorego z własnego kraju taki sam.

- To umożliwi zarówno płatnikowi, jak i pacjentowi podejmowanie świadomych decyzji finansowych. Niezbędna jest także racjonalizacja wyceny świadczeń w taki sposób, aby była ona porównywalna z innymi krajami, bez tak dużych różnic, jak obecnie - wyjaśniała w czasie dyskusji na temat dyrektywy w Radiu TOK FM Agnieszka Pachciarz, prezes NFZ.

Jest resortowy projekt, nie ma rządowej strategii

Politycy i urzędnicy, od których zależy funkcjonowanie ochrony zdrowia, są ponaglani w tych sprawach m.in. przez Pracodawców RP. Eksperci tej organizacji zarzucają Ministerstwu Zdrowia, że pomimo przedstawienia założeń do projektu ustawy wdrażającej dyrektywę, nie przygotowało punktu kontaktowego, informującego pacjentów z zagranicy o kosztach leczenia w Polsce.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.