PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

W hotelarstwie zmienia się wszystko, ale jedno pozostaje niezmienne – opieka nad gościem

W hotelarstwie zmienia się wszystko, ale jedno pozostaje niezmienne – opieka nad gościem
Agnieszka Kalinowska, Brand PR, Events & Sponsoring Manager, Grupa Orbis i Accor Europa Wschodnia
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 10 kwi 2019 10:01

Doświadczenie pokazało, że hotelarstwo jest branżą, która rozwija się bardzo szybko. Zmienia się wszystko, ale jedno pozostaje niezmienne – opieka nad gościem, nad której najwyższym poziomem pracujemy wszyscy - mówi Agnieszka Kalinowska, Brand PR, Events & Sponsoring Manager, Grupa Orbis i Accor Europa Wschodnia.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 10 kwi 2019 10:01

Co zawsze ma Pani w torebce jako event & PR manager?

Zawsze mam przy sobie notes, telefon i czerwoną szminkę. Ten zestaw jest mi niezbędny w każdych okolicznościach. Pomadka jest moim symbolem. Czy to o godzinie 8.00 rano, czy wieczorem.

Porozmawiajmy jeszcze o kobietach. Accor ma swoją sieć kobiet i dużą aktywność na tym polu.

Sieć Women At AccorHotels Generation (WAAG) przekształciła się teraz w RiiSE i zrzesza nie tylko kobiety, ale tak naprawdę każdego pracownika grupy Orbis i Accor w Polsce i na świecie, który czuje, iż potrzebuje wsparcia w karierze. W Grupie Orbis aż 41% dyrektorów hoteli to kobiety  –  jest to najwyższy wskaźnik w całej ogólnoświatowej społeczności grupy Accor. Uważam, że RiiSE to świetna inicjatywa, przede wszystkim dlatego, że pokazuje, jak wiele talentów mają kobiety w naszej firmie i w jaki sposób mogą je wykorzystywać w pracy. W ramach programu uczestniczymy w warsztatach, zyskujemy narzędzia, dzięki którym się rozwijamy. Ale to, co jest najważniejsze, to kultura organizacji, która wspiera pracowników – możemy zachowywać work-life balance, wymieniać się doświadczeniami, efektywnie zarządzać własną karierą bez poczucia, że cokolwiek nas ogranicza.

Jakie są współczesne kobiety?

Pewne siebie, świadome własnej wartości, silne, niezależne, odpowiedzialne, kreatywne i multi-zadaniowe. Taka kombinacja pozwala im zajmować wysokie stanowiska, a także realizować się w sferze prywatnej. Kobiety szukają nowych kierunków, w których chcą się rozwijać. Przejęłyśmy wiele zawodów, w których nas kiedyś nie było. Widzę to na przykładzie mojej branży. Jeszcze kilkanaście lat temu kobiety pracowały wyłącznie na dziennej zmianie, w tej chwili tak już nie jest – dziewczyny są odważne, pracują np. w ochronie. To, co mnie jeszcze razi, to określenia w stylu „pani pokojowa”, „pani sprzątająca” – w hotelarstwie wciąż to właśnie „pani” przyjdzie posprzątać pokój. Uważam, że brakuje mężczyzn na tych stanowiskach.

Ale z kolei jest boy hotelowy.

To prawda. Chociaż w Tajlandii na przykład zdarzają się kobiety, tzw. doorwoman. Na poziomie języka jest to wciąż boy hotelowy, pomimo że dziś już rzadko używa się tego określenia. Ważne, aby starać się zmieniać nasze przyzwyczajenia, także językowe.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (3)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.98.143
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.