PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W III kwartale przychody Grupy Hotelowej Orbis wzrosły o 6,9 proc.

  • Autor: Propertynews.pl
  • 27 paź 2011 18:47

W trzecim kwartale 2011 r. przychody ze sprzedaży Grupy Hotelowej Orbis wzrosły o 6,9 proc. w ujęciu "like-for-like" do kwoty 193,3 mln zł - podała spółka w komunikacie.

REKLAMA

Spółka odnotowała 7,7-proc. wzrost przychodu na jeden dostępny pokój (RevPAR) w ujęciu "like-forlike" do 138 zł. W ujęciu całościowym poprawa wskaźnika RevPAR wynika ze wzrostu frekwencji o 3,2 punktu procentowego oraz średniej ceny za pokój o 2 proc.

"Kwartalne wskaźniki operacyjne rosną już po raz trzeci z rzędu od drugiego kwartału 2009 r., co można uznać za oznakę poprawy koniunktury. Przy porównaniu wyników raportowanych wzrost wskaźnika RevPAR osiągnął 12,7 proc. Świadczy to o tym, że restrukturyzacja portfela hoteli Grupy zaczyna przynosić efekty" - czytamy w raporcie. "Utrzymująca się wzrostowa tendencja w zakresie przychodów Grupy Orbis oraz przyspieszone tempo optymalizacji portfela nieruchomości w ciągu 9 miesięcy 2011 r. skutkowały silną pozycją finansową ze stanem środków pieniężnych i ekwiwalentów na poziomie 154 mln zł oraz dobrymi wskaźnikami ekonomicznymi, co potwierdza ostatni rating agencji Fitch na poziomie "BBB+(pol)" ze stabilną perspektywą z dnia 10 października 2011 r. Dobrą sytuację finansową Grupy Orbis potwierdza także otwarta linia kredytowa w wysokości 100 mln zł, przeznaczona na finansowanie potrzeb inwestycyjnych i operacyjnych Grupy Hotelowej Orbis, w tym aktualnie realizowanych nowych obiektów hotelowych" - czytamy w raporcie Orbisu. 

W trzecim kwartale segment hoteli up & midscale (trzy gwiazdki i więcej) odnotował szybszy wzrost niż hotele ekonomiczne: 8,6 proc. w stosunku do 3 proc. wzrostu wskaźnika RevPAR w ujęciu „like-for-like". Dobre wyniki rynku warszawskiego, na którym działa wiele hoteli up & midscale należących do Grupy, przyczyniły się do stosunkowo wyższego wzrostu frekwencji w tym segmencie, niż w segmencie hoteli ekonomicznych - podaje spółka.

"Aby nadal korzystać z tej pozytywnej tendencji, w połowie 2012 roku do grupy hoteli warszawskich dołączą dwa obiekty klasy ekonomicznej, oferujące ponad 300 pokoi. Na lepsze wyniki segmentu up & midscale w trzecim kwartale w skali całego kraju wpływ miał także 2,6-proc. wzrost średniej ceny za pokój (ARR) w ujęciu „like-for-like", podczas gdy hotele ekonomiczne odnotowały niewielki spadek tego wskaźnika o 1,5 proc." - czytamy w komunikacie.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA