PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W jakim kierunku będzie się rozwijać turystyka biznesowa w Polsce - raport

  • Autor: propertynews.pl
  • 12 cze 2013 12:09

W jakim kierunku będzie się rozwijać turystyka biznesowa w Polsce - raport

350-500 zł (100 euro) za noc - taką kwotę na pobyt w hotelu w czasie podróży służbowej przeznacza ponad 1/3 firm w Polsce - wynika z ogólnopolskiego badania dotyczącego trendów na rynku turystyki biznesowej przeprowadzonego przez Grupę Hotelową Orbis wspólnie z jej partnerem strategicznym firmą Accor.

REKLAMA

- W 19 proc. przebadanych firm w Polsce roczny wolumen wydatków na hotele to ponad 1,5 mln zł. Kwotę 1-1,5 mln zł deklaruje 13 proc. przedsiębiorstw, zaś koszty na poziomie 750 tys. zł-1 mln zł - 15 proc. - wyjaśnia Natalia Jaszczyk, dyrektor zarządzająca firmy Sana, która wykonała badanie rynku. 

Respondenci oczekują większej personalizacji w miejsce mniejszej masowości (41%), dobrej kawy na śniadanie (38%), profesjonalnej obsługi (31%) oraz podziału na strefy business/leasure (29%).

- Tempo zmian, jakie zachodzą w naszym biznesie, jest ogromne. Decydują o tym m.in. globalizacja, rozwój technologii na nieznaną wcześniej skalę czy rosnąca konkurencja - mówi David Henry, dyrektor sprzedaży, marketingu i dystrybucji na Polskę i kraje bałtyckie w Grupie Hotelowej Orbis.

Potrzeby i oczekiwania względem hotelu

75% respondentów wskazało, że 50% wszystkich rezerwacji w obszarze CORPO dokonywanych jest w sieciach hotelarskich. Wynik ten pokazuje, że sieci hotelarskie są postrzegane jako synomim odpowiednich standardów, wiarygodności i godnych zaufnia. - Warto zwrócić uwagę, że obecnie tylko 13 proc. hoteli w Polsce działa w ramach sieci hotelarskich - zauważa Agata Cołoszyńska z firmy Sana. 

Jeśli chodzi o potrzeby związane z oferowanymi usługami przez hotel, do najczęściej wymienianych należy: lokalizacja i interesujące otoczenie, tak podało 61% badanych. Smaczne jedzenie, „domowe śniadania" wskazała ponad połowa respondentów, a dostęp do bezprzewodowego Internetu WiFi 49%. Jeśli chodzi o najczęściej wybierane dodatkowe usługi, badani wskazywali na usługę gastronomiczną (52%), parking samochodowy (39%) i wynajęcie sal konferencyjnych (29%).

Biorąc pod uwagę sferę bardziej emocjonalną niż funkcjonalną, na pozytywne skojarzenia z daną marką wpływa najbardziej smaczne i świeże jedzenie, co zadeklarowało aż 69% osób, pełen komfort, bycie wyjątkowo i indywidualnie traktowanym (59%), wysoki poziom standardu obsługi przez personel (57%) i odpowiedni komfort snu (56%).

Najcześciej podawanym argumentem wyboru obiektów Grupy Hotelowej Orbis i jej partnera strategicznego Accor jest gwarantowany standard (63%), a także rozpoznawalność marki na rynku (41%).

Kto i przy użyciu jakich narzędzi podejmuje decyzje?

W 43% spośród badanych firm za budżet związany z podróżami służbowymi odpowiadają: zarząd, prezes (40%), kierownik działu (20%), dział administracji (18%), dyrektor generalny (16%), dyrektor finansowy (12%) i dział HR (4%). Co może budzić zainteresowanie to fakt, że u pozostałych 57% respondentów w firmie nie ma wydelegowanej osoby odpowiedzialnej za tą działaność.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA