PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W Krakowie idzie nowe. Hotelowe sieci w natarciu

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 11 gru 2017 15:10

W Krakowie idzie nowe. Hotelowe sieci w natarciu Sesja „Hotele. Kraków to magnes dla inwestorów i sieci hotelarskich”, która odbyła się podczas Regionalnego Property Forum Kraków.

Kraków ma ogromny potencjał dla rozwoju nowych hotelowych marek. Choć obecnie można zaobserwować wyraźne braki wśród hoteli sieciowych, głównie trzy- i czterogwiazdkowych, obiektów będzie przybywać. Orbis już szuka lokalizacji na hotel pięciogwiazdkowy, a Louvre Hotels Group chce m.in. wprowadzić do miasta chińską markę Metropolo. O szansach, możliwościach i wyzwaniach dla rynku dyskutowano podczas sesji „Hotele. Kraków to magnes dla inwestorów i sieci hotelarskich”, która odbyła się podczas Regionalnego Property Forum Kraków.

REKLAMA

Otwarcie Centrum Kongresowego czy Tauron Kraków Areny, a także dynamiczny rozwój sektora usług biznesowych skutkują silnym rozwojem turystyki biznesowej. Czy blisko 150 skategoryzowanych hoteli w mieście wystarczy?

Zdaniem Jacka Tokarskiego, Partnera Hotel Professionals brakuje hoteli sieciowych. – Marek niezależnych w dominującym segmencie trzygwiazdkowym jest blisko 75 proc., zatem sama możliwość włączenia się do sieci jest dużym atutem. Szczególnie jest to ważne dla inwestorów, którzy hotelarstwa chcą się uczyć, bądź zamierzają jedynie zainwestować w hotel – tłumaczy Jacek Tokarski.

Ekspert podkreśla, że dla branży istotny jest gość sektora MICE, który w Europie wydaje przeciętnie 300 euro na dzień pobytu. - Zatem to bardzo wartościowy klient, w dodatku zazwyczaj w garniturze, więc mniej się awanturuje, czyli warto o niego dbać. Tymczasem Kraków wygrywa turystyką. W dużym uproszczeniu, gość sektora MICE jest niedopieszczony w Krakowie, ponieważ turyści mu podbierają pokoje – uważa Jacek Tokarski.

Klient biznesowy staje się prywatnym

Z kolei Grażyna Grabowska, prezes zarządu spółki Targi w Krakowie zwraca uwagę na inne zjawisko. - Targi branżowe odbywają się w środku tygodnia, ale ich uczestnicy często zostają w mieście do niedzieli. Zatem klient biznesowy po zakończeniu targów staje się prywatnym, bo chce spędzić wolny czas w Krakowie i to jest ogromna przewaga nad innymi miastami – uważa Grażyna Grabowska.

Spółka, którą kieruje jest właścicielem i operatorem obiektu wystawienniczego Expo Kraków. To jeden z niewielu tego typu projektów w Polsce należących do firmy prywatnej.

- Spółka Targi w Krakowie powstała w 1996 r. Liczyliśmy na powstanie w Krakowie dużego obiektu wystawienniczego miejskiego lub państwowego. Tak się nie stało, więc musieliśmy zostać inwestorem – tłumaczy prezes Grabowska.

Obiekt jest przystosowany do organizowania targów, bankietów, konferencji, a nawet egzaminów europejskich dla sędziów i adwokatów.

- Organizujemy głównie targi branżowe, co ma przełożenie na turystykę w mieście, ponieważ odwiedzają je goście, którzy potrzebują noclegu. W ostatnim roku mieliśmy około 125 tys. gości. Nasi klienci oczekują hoteli trzygwiazdkowych, dobrze skomunikowanych z obiektem targowym oraz z centrum Krakowa. Zatem szukają noclegu w pobliżu ul. Galicyjskiej, co jest trudne – przyznaje Grażyna Grabowska.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.