PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W Krakowie idzie nowe. Hotelowe sieci w natarciu

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 11 gru 2017 15:10

W Krakowie idzie nowe. Hotelowe sieci w natarciu Sesja „Hotele. Kraków to magnes dla inwestorów i sieci hotelarskich”, która odbyła się podczas Regionalnego Property Forum Kraków.

Kraków ma ogromny potencjał dla rozwoju nowych hotelowych marek. Choć obecnie można zaobserwować wyraźne braki wśród hoteli sieciowych, głównie trzy- i czterogwiazdkowych, obiektów będzie przybywać. Orbis już szuka lokalizacji na hotel pięciogwiazdkowy, a Louvre Hotels Group chce m.in. wprowadzić do miasta chińską markę Metropolo. O szansach, możliwościach i wyzwaniach dla rynku dyskutowano podczas sesji „Hotele. Kraków to magnes dla inwestorów i sieci hotelarskich”, która odbyła się podczas Regionalnego Property Forum Kraków.

REKLAMA

Otwarcie Centrum Kongresowego czy Tauron Kraków Areny, a także dynamiczny rozwój sektora usług biznesowych skutkują silnym rozwojem turystyki biznesowej. Czy blisko 150 skategoryzowanych hoteli w mieście wystarczy?

Zdaniem Jacka Tokarskiego, Partnera Hotel Professionals brakuje hoteli sieciowych. – Marek niezależnych w dominującym segmencie trzygwiazdkowym jest blisko 75 proc., zatem sama możliwość włączenia się do sieci jest dużym atutem. Szczególnie jest to ważne dla inwestorów, którzy hotelarstwa chcą się uczyć, bądź zamierzają jedynie zainwestować w hotel – tłumaczy Jacek Tokarski.

Ekspert podkreśla, że dla branży istotny jest gość sektora MICE, który w Europie wydaje przeciętnie 300 euro na dzień pobytu. - Zatem to bardzo wartościowy klient, w dodatku zazwyczaj w garniturze, więc mniej się awanturuje, czyli warto o niego dbać. Tymczasem Kraków wygrywa turystyką. W dużym uproszczeniu, gość sektora MICE jest niedopieszczony w Krakowie, ponieważ turyści mu podbierają pokoje – uważa Jacek Tokarski.

Klient biznesowy staje się prywatnym

Z kolei Grażyna Grabowska, prezes zarządu spółki Targi w Krakowie zwraca uwagę na inne zjawisko. - Targi branżowe odbywają się w środku tygodnia, ale ich uczestnicy często zostają w mieście do niedzieli. Zatem klient biznesowy po zakończeniu targów staje się prywatnym, bo chce spędzić wolny czas w Krakowie i to jest ogromna przewaga nad innymi miastami – uważa Grażyna Grabowska.

Spółka, którą kieruje jest właścicielem i operatorem obiektu wystawienniczego Expo Kraków. To jeden z niewielu tego typu projektów w Polsce należących do firmy prywatnej.

- Spółka Targi w Krakowie powstała w 1996 r. Liczyliśmy na powstanie w Krakowie dużego obiektu wystawienniczego miejskiego lub państwowego. Tak się nie stało, więc musieliśmy zostać inwestorem – tłumaczy prezes Grabowska.

Obiekt jest przystosowany do organizowania targów, bankietów, konferencji, a nawet egzaminów europejskich dla sędziów i adwokatów.

- Organizujemy głównie targi branżowe, co ma przełożenie na turystykę w mieście, ponieważ odwiedzają je goście, którzy potrzebują noclegu. W ostatnim roku mieliśmy około 125 tys. gości. Nasi klienci oczekują hoteli trzygwiazdkowych, dobrze skomunikowanych z obiektem targowym oraz z centrum Krakowa. Zatem szukają noclegu w pobliżu ul. Galicyjskiej, co jest trudne – przyznaje Grażyna Grabowska.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA