PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

W największych polskich miastach planowana jest budowa 41 hoteli

  • Autor: ISB/ Rzeczpospolita
  • 18 paź 2011 09:03

W największych polskich miastach planowana jest budowa 41 hoteli

W największych polskich miastach planowana jest obecnie budowa 41 hoteli, z czego 27 obiektów będzie działać albo pod znaną marką lub będzie zarządzanych przez wyspecjalizowane firmy - wynika z raportu Hotel Guidebook 2011. - Tylko w ostatnim półroczu zgłosiło się do nas sześć międzynarodowych i krajowych podmiotów, które chcą się szybko rozwinąć, przejmując hotele w dzierżawę lub zarządzanie - powiedział Rzeczpospolitej partner w dziale inwestycji hotelowych firmy Horwath HTL Janusz Mitulski.

REKLAMA

"Widać to zwłaszcza w Warszawie: na 11 hoteli, tych sieciowych będzie dziesięć. W Gdańsku oraz w Katowicach, gdzie planowana jest budowa dwóch hoteli w każdym z tych miast, do sieci będą należeć wszystkie. W Krakowie, Łodzi i Wrocławiu będzie to 60 proc. Liczba hoteli w Polsce działających w ramach sieci wzrośnie się o jedną trzecią w najbliższych latach" - pisze wtorkowa Rzeczpospolita.

Polska ma jeden z najniższych wskaźników w Europie pod względem liczby pokoi na 10 tys. mieszkańców. Tymczasem według STR Global, w I półr. br. frekwencja w polskich hotelach wzrosła w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku o 5,2 proc., średnia cena - o 5,6 proc., a przychód na pokój zwiększył się o prawie 11 proc.

Best Western tylko w tym roku zwiększył ilość obiektów pod swoimi markami z sześciu do 11, a na koniec 2012 chciałby mieć ich ok. 20. Z kolei do 2016 roku globalna sieć Wydham uruchomi w Polsce ok. 10 moteli pod ekonomiczną marką Super 8, a w planach sieci jest otwarcie 200 moteli w ciągu dziesięciu lat. Sieć Hilton planuje mieć na koniec 2013 roku co najmniej 10 obiektów działających pod swoimi markami. LVG planuje do 2013 roku zwiększyć swoją obecność w Polsce o co najmniej 10 obiektów pod markami Golden Tulip i Tulip Inn, oraz o podobną ilość obiektów w ramach Campanile oraz Premier Classe, wylicza gazeta.

Nowa sieć hoteli PURO, która otworzyła pierwszy obiekt w kwietniu bieżącego roku, już w 2013 będzie ich miała co najmniej trzy. Francuski Accor, główny udziałowiec Orbisu, stawia na markę Ibis, którą spółka będzie wzmacniać o hotele franczyzowe.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA