PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Walka o gościa, walka o pieniądze

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 03 paź 2017 10:38

Walka o gościa, walka o pieniądze Uczestnicy sesji “Hotele. Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego” podczas Property Forum

Duże wydarzenia to duże pieniądze, dzięki którym branża MICE rośnie w siłę. Na rozwoju rynku spotkań może skorzystać również Polska. Pod warunkiem, że zaczniemy działać jak... Coca-Cola. - Musimy promować polskie miasta perspektywicznie i nie szczędzić na to nakładów – o tym, jak walczyć o konferencyjnego gościa i pieniądze mówili uczestnicy sesji "Hotele. Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego" podczas Property Forum.

REKLAMA

Rynek spotkań w Polsce sukcesywnie umacnia pozycję. Nasz kraj stał się bezpiecznym miejscem dla inwestorów hotelowych i atrakcyjną destynacją dla biznesu. - Mamy coraz lepszą infrastrukturę drogową i kongresową. Ostatnie dane mówią o 34 tys. spotkań rocznie z ponad 7 mln uczestników. Z każdym rokiem rynek zmienia się jeszcze na korzyść – mówi Marta Abratowska-Janiec, Senior Consultant, CBRE Hotels.

Warszawa, Kraków, Katowice

- Dziś MICE to 15-20 proc. przychodów Orbisu. Z naszego punktu widzenia – patrząc na cały region – liczą się dwa miasta: Warszawa i Budapeszt. Inwestujemy również w innych miastach Polski takich jak Poznań, Wrocław czy Kraków, bo tam widzimy potencjał w postaci biznesowego klienta – uważa Gilles Clavie, prezes zarządu, dyrektor generalny, Orbis SA.

Według Janusza Mitulskiego, dyrektora rozwoju sieci Marriott International na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie, o sukcesie miasta decydują cztery elementy: lokalizacja, baza noclegowa, międzynarodowe lotnisko i dodatkowe miejsce, gdzie można spędzić czas wolny. - Z perspektywy Polski – liczy się Warszawa, choć brakuje tu dużego miejsca konferencyjnego. Kolejnym miastem jest Kraków, które dodatkowo jest silną marką przyciągającą organizatorów, następnie Katowice, które w perspektywie 5 lat i pod warunkiem wzbogacenia bazy noclegowej urosną w siłę. Do tego Poznań i Wrocław. Na tę chwilę lista dużych miast, gdzie mogą zostać zorganizowane wielkie konferencje, na tym się kończy - mówi Janusz Mitulski.

Uczestnicy sesji "Hotele. Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego" zgodnie uważają, że przy małych imprezach - na 100-200 osób, mamy do czynienia z rynkiem organizatora. - W przypadku dużych, wielotysięcznych eventów można mówić o trzech miastach w Polsce, które dysponują odpowiednią infrastrukturą – mówi Wojciech Kuśpik, prezes zarządu PTWP. Wojciech Kuśpik podkreśla dużą dynamikę wzrostu pozycji Śląska na mapie MICE. - Mamy Międzynarodowe Centrum Kongresowe, które rocznie odwiedza około miliona osób, do tego Spodek, NOSPR, za chwilę otwierają się Stadion Śląski i Hala Gliwice. W Polsce nie ma drugiego regionu, który posiada tak wiele zróżnicowanych obiektów. Infrastruktura kongresowa przyciąga organizatorów na poziomie międzynarodowym - dodaje. Wojciech Kuśpik podkreśla, że w przyszłym roku na Śląsku odbędzie się m.in. Szczyt Klimatyczny. - Eventy o takiej skali powinny działać jak magnes na inwestorów hotelowych, a w Katowicach brakuje 5-6 hoteli – wylicza.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Grano Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA