PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Walka o gościa, walka o pieniądze

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 03 paź 2017 10:38

Walka o gościa, walka o pieniądze Uczestnicy sesji “Hotele. Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego” podczas Property Forum

Duże wydarzenia to duże pieniądze, dzięki którym branża MICE rośnie w siłę. Na rozwoju rynku spotkań może skorzystać również Polska. Pod warunkiem, że zaczniemy działać jak... Coca-Cola. - Musimy promować polskie miasta perspektywicznie i nie szczędzić na to nakładów – o tym, jak walczyć o konferencyjnego gościa i pieniądze mówili uczestnicy sesji "Hotele. Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego" podczas Property Forum.

REKLAMA

Rynek spotkań w Polsce sukcesywnie umacnia pozycję. Nasz kraj stał się bezpiecznym miejscem dla inwestorów hotelowych i atrakcyjną destynacją dla biznesu. - Mamy coraz lepszą infrastrukturę drogową i kongresową. Ostatnie dane mówią o 34 tys. spotkań rocznie z ponad 7 mln uczestników. Z każdym rokiem rynek zmienia się jeszcze na korzyść – mówi Marta Abratowska-Janiec, Senior Consultant, CBRE Hotels.

Warszawa, Kraków, Katowice

- Dziś MICE to 15-20 proc. przychodów Orbisu. Z naszego punktu widzenia – patrząc na cały region – liczą się dwa miasta: Warszawa i Budapeszt. Inwestujemy również w innych miastach Polski takich jak Poznań, Wrocław czy Kraków, bo tam widzimy potencjał w postaci biznesowego klienta – uważa Gilles Clavie, prezes zarządu, dyrektor generalny, Orbis SA.

Według Janusza Mitulskiego, dyrektora rozwoju sieci Marriott International na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie, o sukcesie miasta decydują cztery elementy: lokalizacja, baza noclegowa, międzynarodowe lotnisko i dodatkowe miejsce, gdzie można spędzić czas wolny. - Z perspektywy Polski – liczy się Warszawa, choć brakuje tu dużego miejsca konferencyjnego. Kolejnym miastem jest Kraków, które dodatkowo jest silną marką przyciągającą organizatorów, następnie Katowice, które w perspektywie 5 lat i pod warunkiem wzbogacenia bazy noclegowej urosną w siłę. Do tego Poznań i Wrocław. Na tę chwilę lista dużych miast, gdzie mogą zostać zorganizowane wielkie konferencje, na tym się kończy - mówi Janusz Mitulski.

Uczestnicy sesji "Hotele. Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego" zgodnie uważają, że przy małych imprezach - na 100-200 osób, mamy do czynienia z rynkiem organizatora. - W przypadku dużych, wielotysięcznych eventów można mówić o trzech miastach w Polsce, które dysponują odpowiednią infrastrukturą – mówi Wojciech Kuśpik, prezes zarządu PTWP. Wojciech Kuśpik podkreśla dużą dynamikę wzrostu pozycji Śląska na mapie MICE. - Mamy Międzynarodowe Centrum Kongresowe, które rocznie odwiedza około miliona osób, do tego Spodek, NOSPR, za chwilę otwierają się Stadion Śląski i Hala Gliwice. W Polsce nie ma drugiego regionu, który posiada tak wiele zróżnicowanych obiektów. Infrastruktura kongresowa przyciąga organizatorów na poziomie międzynarodowym - dodaje. Wojciech Kuśpik podkreśla, że w przyszłym roku na Śląsku odbędzie się m.in. Szczyt Klimatyczny. - Eventy o takiej skali powinny działać jak magnes na inwestorów hotelowych, a w Katowicach brakuje 5-6 hoteli – wylicza.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.