PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Walka o gościa, walka o pieniądze

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 03 paź 2017 10:38

Walka o gościa, walka o pieniądze Uczestnicy sesji “Hotele. Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego” podczas Property Forum

Duże wydarzenia to duże pieniądze, dzięki którym branża MICE rośnie w siłę. Na rozwoju rynku spotkań może skorzystać również Polska. Pod warunkiem, że zaczniemy działać jak... Coca-Cola. - Musimy promować polskie miasta perspektywicznie i nie szczędzić na to nakładów – o tym, jak walczyć o konferencyjnego gościa i pieniądze mówili uczestnicy sesji "Hotele. Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego" podczas Property Forum.

REKLAMA

Rynek spotkań w Polsce sukcesywnie umacnia pozycję. Nasz kraj stał się bezpiecznym miejscem dla inwestorów hotelowych i atrakcyjną destynacją dla biznesu. - Mamy coraz lepszą infrastrukturę drogową i kongresową. Ostatnie dane mówią o 34 tys. spotkań rocznie z ponad 7 mln uczestników. Z każdym rokiem rynek zmienia się jeszcze na korzyść – mówi Marta Abratowska-Janiec, Senior Consultant, CBRE Hotels.

Warszawa, Kraków, Katowice

- Dziś MICE to 15-20 proc. przychodów Orbisu. Z naszego punktu widzenia – patrząc na cały region – liczą się dwa miasta: Warszawa i Budapeszt. Inwestujemy również w innych miastach Polski takich jak Poznań, Wrocław czy Kraków, bo tam widzimy potencjał w postaci biznesowego klienta – uważa Gilles Clavie, prezes zarządu, dyrektor generalny, Orbis SA.

Według Janusza Mitulskiego, dyrektora rozwoju sieci Marriott International na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie, o sukcesie miasta decydują cztery elementy: lokalizacja, baza noclegowa, międzynarodowe lotnisko i dodatkowe miejsce, gdzie można spędzić czas wolny. - Z perspektywy Polski – liczy się Warszawa, choć brakuje tu dużego miejsca konferencyjnego. Kolejnym miastem jest Kraków, które dodatkowo jest silną marką przyciągającą organizatorów, następnie Katowice, które w perspektywie 5 lat i pod warunkiem wzbogacenia bazy noclegowej urosną w siłę. Do tego Poznań i Wrocław. Na tę chwilę lista dużych miast, gdzie mogą zostać zorganizowane wielkie konferencje, na tym się kończy - mówi Janusz Mitulski.

Uczestnicy sesji "Hotele. Rynek spotkań to pieniądze. Jak hotele walczą o gościa biznesowego" zgodnie uważają, że przy małych imprezach - na 100-200 osób, mamy do czynienia z rynkiem organizatora. - W przypadku dużych, wielotysięcznych eventów można mówić o trzech miastach w Polsce, które dysponują odpowiednią infrastrukturą – mówi Wojciech Kuśpik, prezes zarządu PTWP. Wojciech Kuśpik podkreśla dużą dynamikę wzrostu pozycji Śląska na mapie MICE. - Mamy Międzynarodowe Centrum Kongresowe, które rocznie odwiedza około miliona osób, do tego Spodek, NOSPR, za chwilę otwierają się Stadion Śląski i Hala Gliwice. W Polsce nie ma drugiego regionu, który posiada tak wiele zróżnicowanych obiektów. Infrastruktura kongresowa przyciąga organizatorów na poziomie międzynarodowym - dodaje. Wojciech Kuśpik podkreśla, że w przyszłym roku na Śląsku odbędzie się m.in. Szczyt Klimatyczny. - Eventy o takiej skali powinny działać jak magnes na inwestorów hotelowych, a w Katowicach brakuje 5-6 hoteli – wylicza.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA