Warmia i Mazury potrzebują więcej produktów turystycznych
Firmy turystyczne z Warmii i Mazur powinny stworzyć więcej tzw. produktów turystycznych, czyli atrakcji, które zatrzymałyby na dłużej turystów i urozmaiciły ich pobyt - uważają eksperci branży turystycznej.
Szef Regionalnej Organizacji Turystycznej w Olsztynie dr Jarosław Klimczuk powiedział w środę na spotkaniu poświęconym lokalnej turystyce, że statystyki wskazują, iż średnia długość pobytu turystów na Mazurach to 2-3 dni. Przyznał, że w tym czasie goście zwykle korzystają z ofert hotelowych, np. basenu, czy SPA, jeżdżą konno, czy rowerami, a potem zaczynają się nudzić. Dlatego nie wydłużają pobytu np. do tygodnia, a wracają do domów.
Zdaniem Klimczuka jeszcze gorzej wyglądają pobyty żeglarzy, którzy jadąc z Warszawy na Mazury "robią zakupy w hipermarkecie, ładują jedzenie na łodzie, a po weekendzie zostawiają u nas śmieci i odjeżdżają".
- Aby goście zostawali w hotelach przynajmniej na tydzień, a żeglarze schodzili z łodzi na ląd i zostawiali tam pieniądze, koniecznie trzeba zbudować szeroką sieć produktów turystycznych. Te, które są teraz, nie są wystarczające i zadowalające, jest ich zdecydowanie zbyt mało - mówił Klimczuk.
Zdaniem uczestników spotkania, które odbywało się w olsztyńskim Urzędzie Marszałkowskim, sposobem na zatrzymanie turystów na dłużej jest stworzenie bogatej oferty produktów turystycznych, tj. atrakcji, które urozmaicałyby pobyt gości o różnych zainteresowaniach. Klimczuk przyznał, że na razie tylko jeden hotel z Mikołajek we własnym zakresie stworzył swoim gościom taką ofertę, bo ma statek, pole golfowe i stadninę koni. "Ale to są atrakcje dla gości hotelowych, a nie ludzi z zewnątrz" - podkreślił i przyznał, że w jego ocenie teraz branża turystyczna "zdecydowanie nie współpracuje dostatecznie nad tym, by budować szeroką ofertę dla gości.
Obecnie turyści na Mazurach mogą korzystać m.in. ze szlaków kajakowych, czy rowerowych wytyczanych przez gminy, czy lokalne organizacje turystyczne. Biorący udział w konferencji zauważyli jednak, że często te szlaki, jak i mapy je prezentujące "urywają się" na granicach danej gminy, czy obszaru działania lokalnej organizacji. Organizowane np. przez gospodarstwa agroturystyczne kursy gotowania, czy rękodzieła są zbyt mało rozpowszechnione, rozreklamowane. Brakuje też kompleksowego katalogu takich usług.
- 1
- 2
- EUR -0,03% 4,17 zł
- CHF -0,08% 3,48 zł
- USD -0,08% 3,37 zł
-
17:06
Wiecha zawisła na centrum logistycznym Zalando pod Łodzią
-
16:28
Wadowicka w nowej odsłonie
-
15:57
Będzie due diligence lotniska w Modlinie
-
15:54
Nowe centrum logistyczne Poczty Polskiej jeszcze w tym roku
-
15:51
Rekordowa liczba przeładunków w Porcie Gdańsk
-
15:32
MMG Centers Kołobrzeg kompletuje najemców
-
15:18
Arcona Property skoncentrowany na Polsce
-
15:08
Europejski w rękach doradców
-
14:48
Podatek minimalny - jak przyjął go rynek ?
-
14:26
W Nowej Iwicznej powstanie hotel
-
Panattoni bije rekordy z Leroy Merlin. Budują największy magazyn w Polsce
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
Nicklas Lindberg: Nadchodzi nowa era stylu pracy
-
Ponad 80 marek i 41 tys. mkw. w sercu miasta. Oto nowa Galeria Centrum
-
Hotelarze na zakupach
-
Chińska sieć hotelowa rusza na podbój Europy
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Kapitał w drodze do Polski. Jesteśmy jednym z głównych hubów inwestycyjnych w regionie
-
1
LPP na sprzedażowej fali
-
2
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
3
Dobre prognozy dla TXM, słabsze dla Gino Rossi i Monnari
-
4
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
5
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
6
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Chcemy być w stolicach świata mody
-
9
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
10
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!