PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Warmia i Mazury potrzebują więcej produktów turystycznych

  • Autor: PAP
  • 09 kwi 2014 14:36

Firmy turystyczne z Warmii i Mazur powinny stworzyć więcej tzw. produktów turystycznych, czyli atrakcji, które zatrzymałyby na dłużej turystów i urozmaiciły ich pobyt - uważają eksperci branży turystycznej.

REKLAMA

Szef Regionalnej Organizacji Turystycznej w Olsztynie dr Jarosław Klimczuk powiedział w środę na spotkaniu poświęconym lokalnej turystyce, że statystyki wskazują, iż średnia długość pobytu turystów na Mazurach to 2-3 dni. Przyznał, że w tym czasie goście zwykle korzystają z ofert hotelowych, np. basenu, czy SPA, jeżdżą konno, czy rowerami, a potem zaczynają się nudzić. Dlatego nie wydłużają pobytu np. do tygodnia, a wracają do domów.

Zdaniem Klimczuka jeszcze gorzej wyglądają pobyty żeglarzy, którzy jadąc z Warszawy na Mazury "robią zakupy w hipermarkecie, ładują jedzenie na łodzie, a po weekendzie zostawiają u nas śmieci i odjeżdżają".

- Aby goście zostawali w hotelach przynajmniej na tydzień, a żeglarze schodzili z łodzi na ląd i zostawiali tam pieniądze, koniecznie trzeba zbudować szeroką sieć produktów turystycznych. Te, które są teraz, nie są wystarczające i zadowalające, jest ich zdecydowanie zbyt mało - mówił Klimczuk.

Zdaniem uczestników spotkania, które odbywało się w olsztyńskim Urzędzie Marszałkowskim, sposobem na zatrzymanie turystów na dłużej jest stworzenie bogatej oferty produktów turystycznych, tj. atrakcji, które urozmaicałyby pobyt gości o różnych zainteresowaniach. Klimczuk przyznał, że na razie tylko jeden hotel z Mikołajek we własnym zakresie stworzył swoim gościom taką ofertę, bo ma statek, pole golfowe i stadninę koni. "Ale to są atrakcje dla gości hotelowych, a nie ludzi z zewnątrz" - podkreślił i przyznał, że w jego ocenie teraz branża turystyczna "zdecydowanie nie współpracuje dostatecznie nad tym, by budować szeroką ofertę dla gości.

Obecnie turyści na Mazurach mogą korzystać m.in. ze szlaków kajakowych, czy rowerowych wytyczanych przez gminy, czy lokalne organizacje turystyczne. Biorący udział w konferencji zauważyli jednak, że często te szlaki, jak i mapy je prezentujące "urywają się" na granicach danej gminy, czy obszaru działania lokalnej organizacji. Organizowane np. przez gospodarstwa agroturystyczne kursy gotowania, czy rękodzieła są zbyt mało rozpowszechnione, rozreklamowane. Brakuje też kompleksowego katalogu takich usług.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Hotel Professionals Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA