PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Warszawa niedoceniana przez turystów indywidualnych

  • Autor: PAP
  • 13 maj 2015 21:30

Warszawa niedoceniana przez turystów indywidualnych

Chopin oraz Wisła będą promować stolicę Polski na międzynarodowych targach EXPO 2015 w Mediolanie - poinformowali w środę przedstawiciele władz stolicy. Tłumaczyli, że są to atuty, które przyciągną do Warszawy nowych turystów z Włoch oraz innych krajów.

REKLAMA

Wiceprezydent stolicy Michał Olszewski mówił na środowej konferencji prasowej, że dziś Warszawa przede wszystkim kojarzy się z turystyką biznesową. W Mediolanie chciałaby zaś promować się jako miejsce turystyki rekreacyjnej i osobistej, w której bardzo ważne są skojarzenia, na które zwraca uwagę indywidualny turysta planujący odwiedzić dane miasto - wyjaśnił Olszewski.

Według niego najsilniejszą marką kojarzoną z Warszawą jest Fryderyk Chopin. Dlatego miasto już od jakiegoś czasu wykorzystuje jego wizerunek do promocji - powiedział wiceprezydent. Natomiast elementem, który jest nierozpoznawalny w świadomości większości Europejczyków, a zwłaszcza na rynku włoskim, do którego dzięki EXPO miasto chce dotrzeć, jest natura - dodał.

Wiceprezydent przypomniał, że Warszawa jest jedyną metropolią w Europie, która w swych granicach ma naturalną rzekę, park narodowy, park krajobrazowy i liczne rezerwaty przyrody.

"Chcemy tę rzekę pokazać w takiej postaci, jakiej nie ma żadne inne miasto, a więc rzekę naturalną, nieuregulowaną (...), z naturalnym lasem łęgowym i (...) obszarami NATURA 2000" - mówił Olszewski. Zwrócił uwagę, że we Włoszech, Holandii i Skandynawii koncentracja na naturze i unikatowości miejsca bardzo mocno przyciąga ludzi.

Na terenach wystawowych EXPO 2015, a także w centrum Mediolanu na Piazza Pagano Warszawę reprezentować będą: symbole syrenki, sześcian ze zdjęciami Wisły, wirtualne okulary z filmem o polskiej stolicy oraz rzeźba miejska w kształcie łódki z papieru, pokryta nazwami miasta w różnych językach. Do łódki będzie można wejść i np. w niej sfotografować się.

Warszawa będzie także promowała się w czasie trwającego od 18 do 24 maja tygodnia polskiego na EXPO. Na łódce, sześcianie oraz w polskim pawilonie wyświetlane będą wtedy trójwymiarowe projekcje.

W pawilonie polskim odbędą się także - w ramach promocji miasta - koncerty chopinowskie. Zdjęcie Chopina oraz inne elementy kojarzone z kompozytorem pojawią się m.in. na scenie przed pawilonem.

"Chcemy pokazać Warszawę jako miasto nowoczesne, dynamiczne i interesujące" - mówiła na konferencji dyrektor stołecznego biura turystyki Anna Witkowska. "Cała ekspozycja znajdzie się w w czterech miejscach Mediolanu (...), gdzie Warszawa będzie miała okazję spotkać zwykłego Mediolańczyka. A więc nie tylko dotrzemy do tych ludzi, którzy zdecydują się kupić bilet i wejść na ekspozycję, ale także spotkamy mieszkańców Włoch" - dodała.

EXPO 2015 w Mediolanie trwa od 1 maja. Hasłem tegorocznej wystawy światowej jest "Wyżywienie planety, energia dla życia". Bierze w niej udział 145 krajów i organizacji międzynarodowych. Swoje pawilony zbudowały 54 państwa, pawilon polski należy do największych.

Ekspozycja potrwa do końca października. Dzień Polski wyznaczono na 13 września.

Konferencja władz miasta poświęcona promocji Warszawy na EXPO 2015 odbyła się na barce na Wiśle.

 

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA