PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Welfie zamiast selfie... Tak odpoczywają Polacy

  • Autor: Propertynews.pl
  • 16 sie 2017 09:17

Welfie zamiast selfie... Tak odpoczywają Polacy Fot. Fotolia

Portal Hotels.com opublikował najnowsze dane, z których wynika, że pojawiła się nowa fala młodych podróżujących, chętnych zamienić plażę i zimne piwo na aktywne wypady z myślą o ćwiczeniach fitness, do których inspirują ich celebryci. Tego lata należy oczekiwać boomu na „welfie“, czyli selfie z treningów.

REKLAMA

Wyniki badań Hotels.com dotyczących aktywnych wakacji pokazują, że aż 80 proc. osób w wieku od 18 do 35 lat uważa dbanie o sprawność fizyczną za jeden z najważniejszych elementów wakacji w porównaniu z 66 proc. pokolenia wyżu demograficznego baby boomers.

Z badań przeprowadzonych przez ekspertów portalu Hotels.com wynika, że do coraz większej popularności aktywnych wakacji przyczyniają się wszechobecni w mediach społecznościowych influencerzy fitness, którzy chętnie łączą słońce, wodę i sport. Media społecznościowe przygotowują się tego lata na napór „welfie“ wśród młodych urlopowiczów, którzy prawdopodobnie będą chętniej umieszczać w sieci selfie z wyciskającego siódme poty treningu (16 proc.) niż zdjęcia w seksownych strojach kąpielowych (10 proc.).

Lubujący się w podróżach millenialsi poszukują bogatszych i bardziej nietypowych wrażeń z wakacji i przyznają, że wykorzystują treningi do poznawania nowych ludzi (27 proc.) i nowych miejsc z innej perspektywy (32 proc.). Chęć pozyskania unikalnych wspomnień (42 proc.) i udowodnienia w mediach społecznościowych, że spędzają wakacje na najwyższych obrotach (29 proc.) również zajęła wysokie miejsce w rankingu.

Urlopowicze chętnie rezygnują z wykwintnego jedzenia (42 proc.), relaksu (38 proc.), zwiedzania (32 proc.), a nawet alkoholu (24 proc.) po to, aby się „zresetować“ fizycznie. Trend fitness wpisał się na stałe w wakacyjny kalendarz tak wielu osób, że popyt na dostępne w hotelach możliwości fitness na najwyższym poziomie sięga zenitu. Wyposażenie fitness na najwyższym poziomie (26 proc.), trening personalny (20 proc.), zdrowe jadłospisy (25 proc.) i darmowe urządzenia fitness typu wearables (17 proc.) plasują się na wysokich miejscach listy życzeń gości hotelowych.

Mężczyźni poszukują w czasie urlopu wrażeń ekstremalnych, np. interesuje ich cross-fit (12 proc.), boot camp na plaży (12 proc.) i wakeboarding (16 proc.), natomiast 1/4 kobiet (25 proc.) woli całościowe wakacje wellness, gdzie do aktywnego programu dochodzą medytacje, joga i tai chi. Osoby wyjeżdżające na wakacje z chęcią wypróbowałyby pięć głównych aktywności: trening siłowy z masą własnego ciała (69 proc.), wspinaczki górskie (45 proc.), trening personalny (34 proc.), pływanie interwałowe HIIT (26 proc.) czy hot yoga (25 proc.)

Polacy zapytani w tym samym badaniu czy zgadzają się, że utrzymywanie dobrej formy i aktywność fizyczna stanowi ważny element wypoczynku urlopowego, potwierdzają zdecydowanie (49 proc.) oraz zgadzają się (46 proc.) ze światowym trendem. Okazuje się, że podczas wybierania wakacyjnego noclegu istotnym jest dla nas dostęp do sali do ćwiczeń lub możliwości uprawiania sportu (46 proc.). Jakie dyscypliny są dla Polaków najważniejsze podczas wakacji? Najwięcej respondentów opowiedziało się za jazdą na rowerze (81 proc.), pływaniem (76 proc.), rowerami wodnymi (62 proc.), bieganiem (58 proc.) i kajakami (52 proc.). Co istotne, ponad połowa pytanych badanych krajan (54 proc.) przyznała, że to właśnie w trakcie urlopu ma więcej czasu na ćwiczenia dlatego chętnie korzysta z udogodnień oferowanych przez hotel.  

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • paweł 2017-08-16 16:00:59
    Nie mam pojęcia co ludzi pociąga w leżeniu plackiem na plaży. Ja od zawsze stawiałem na aktywny urlop. Wtedy to dopiero odpoczywam! Polecam popłynąć sobie (np. Unity Line) na Bornholm i pojeździć rowerami po okolicach. To jest dopiero przygoda!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.