PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Wyniki Orbisu za trzeci kwartał pod lupą

  • Autor: Propertynews.pl
  • 16 paź 2015 09:38

Wyniki Orbisu za trzeci kwartał pod lupą Mercure Warszawa Centrum

Znaczne wzrosty w segmencie Up&Midscale, lepsza frekwencja, ale niższy ARR w przypadku hoteli ekonomicznych. Grupa Orbis zaprezentowała szczegółowe wyniki za trzeci kwartał br.

REKLAMA

Łączne przychody Grupy Orbis w trzecim kwartale wyniosły 362,9 mln złotych. W ubiegłym roku było to  204,2 mln, przy czym uwzględniając obiekty przejęte po transakcji z Accor, przychody wyniosłyby 337,7 mln złotych. Oznacza to realny wzrost o 7,5 proc. Przeczytaj więcej na temat ogólnych wyników sieci.

Wyniki hoteli ekonomicznych

Firma w segmencie hoteli ekonomicznych w III kwartale zanotowała poziom 82,6 proc. jeśli chodzi o frekwencję. Przed rokiem było to 68,7 proc. oraz 74,2 proc. w przypadku przejętych obiektów. Średnia frekwencja od stycznia wyniosła  74,2 proc. Wzrost w stosunku do ubiegłego roku wynosi 8,5 pkt proc.

Wzrosty frekwencji w segmencie ekonomicznych wiążą się jednak ze spadkiem średniej ceny za pokój. Za III kwartał wyniosła ona 158,7 zł (163,8 złotych dla przejętych hoteli w ubiegłym roku). W ciągu 9 miesięcy było to 156,9 zł, czyli o 3,6 proc. mniej niż przed rokiem.

Orbis mimo to był w stanie uzyskać znacznie lepszy wskaźnik RevPAR, czyli przychód na jeden dostępny pokój. W III kwartale wyniósł 131 złotych. Przed rokiem przy uwzględnieniu przejętych obiektów było to 121,5 złotych. Od początku roku wskaźnik wyniósł średnio 116,4 złotych, czyli o 8,8 proc. lepiej niż przed rokiem.

Segment Up&Midscale

O wiele lepsze rezultaty Orbis osiągnął w segmencie Up&Midscale, czyli obiektów powyżej trzech gwiazdek. W III kwartale średnia frekwencja wyniosła 81,7 proc., a od początku roku - 69,6 proc. (wzrost o 6 pkt proc.).

Wskaźnik RevPAR w segmencie wyniósł w III kwartale 200,5 złotych. Przed rokiem przy uwzględnieniu przejętych obiektów było to 178,2 złotych. Od początku roku wyniósł on 169,7 złotych - o 12,5 proc. więcej niż przed rokiem.

Polskie hotele Orbis

Jeśli chodzi o wszystkie obiekty Orbisu w Polsce, średnia frekwencja wyniosła 78,3 proc. Przed rokiem było to 72,3 proc. Średnia cena za pokój wzrosła o 0,3 proc. do 210,1 złotych, a RevPAR o 8,7 proc. do 164,4 złotych.

Od początku roku frekwencja osiągnęła poziom 69,2 proc. (w 2014 - 61,7 proc.), średnia cena za pokój -  208,9 złotych (spadek o 0,8 proc.), a RevPAR -  144,5 złotych (wzrost o ponad 11 proc.).

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA