PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Wysokogwiazdkowe hotele? Już nie dla Warszawy. Przyszłość to turystyka, design, hostele i... millenialsi

Wysokogwiazdkowe hotele? Już nie dla Warszawy. Przyszłość to turystyka, design, hostele i... millenialsi
Martin Ykema, COO Vienna House
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 29 kwi 2019 08:35

Warszawa to idealne miejsce do rozwoju nowych konceptów hotelowych tj. hosteli, rezydencji na dłuższy wynajem, czy rozwiązań leżących gdzieś pomiędzy Airbnb a hotelem. Stolica powinna rozwinąć również turystykę - twierdzi w rozmowie z Propertynews.pl Martin Ykema, COO Vienna House. Marka w ciągu ostatnich lat dobrze poznała warszawski rynek. Niedawno świętowała otwarcie nowego obiektu na dawnym Służewcu Przemysłowym - Vienna House Mokotów Warsaw.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 29 kwi 2019 08:35

Jak Pan ocenia rynek hotelowy w Warszawie?

Martin Ykema, COO Vienna House: W ciągu ostatnich 10 lat sektor hotelowy w Warszawie urósł w błyskawicznym tempie. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się rynków w Europie, który ma w swoim zasobie wiele topowych hotelowych marek, tj. Marriott czy IHG. Mówiąc o rozwoju, mam również na myśli jakość – warszawskie hotele niesłychanie szybko rozwinęły się także pod tym kątem. To pozytywny sygnał i dobry zwiastun dalszych inwestycji. Polska zyskuje na arenie międzynarodowej, mieszka tu wielu obcokrajowców, należy do UE, ma przedstawicieli w jej wysokich strukturach, a także organizuje wielkie eventy jak COP w Katowicach. To dobry kierunek, Polska powinna dalej nim podążać.

Wracając do Warszawy – nadal traci w porównaniu do takich miast jak Budapeszt i Praga. Przyczyną przede wszystkim jest mniejsza atrakcyjność turystyczna. Stolica wybrała inny kierunek – biznesowy. Jednak sami goście biznesowi nie są w stanie wypełnić w całości tego rynku. Warszawa musi zatem zacząć tworzyć atrakcje. Oczywiście nie mam na myśli Disneylandu. Myślę, że dobrym kierunkiem jest powstający w podwarszawskim Mszczonowie aquapark. Warto również mocniej podkreślić historyczną tkankę miasta - to podkręca turystykę.

Zatem jakich hoteli łaknie stolica?

Warszawa ma względnie dużo hoteli pięcio- i czterogwiazdkowych. Myślę, że przyszłość stolicy to hotele dwu- i trzygwiazdkowe, a także rezydencje przeznaczone na dłuższe pobyty – na miesiąc lub dwa. Trzeba czegoś pomiędzy Airbnb a hotelem. Należy myśleć o nowych generacjach, o millenialsach. Hostele również są przyszłościowym rozwiązaniem, co widać w takich miastach jak np. Berlin. Nie potrzebujecie już wysokogwiazdkowych obiektów, należy się otworzyć na trzy-, dwugwiazdkowe hotele, obiekty na dłuższy pobyt i właśnie hostele.

Które części Warszawy, które dzielnice są najbardziej atrakcyjne dla inwestorów hotelowych?

Patrząc na Mokotów – dzielnicę, gdzie Vienna House postanowiła stworzyć swój hotel – wysnuwa się wniosek, aby zaprzestać wydawania pozwoleń na budowę kolejnych obiektów hotelowych. Ta część Warszawy nie jest miejscem turystycznym. Jeśli hotele w stolicy nie są zajęte w 100 proc. podczas weekendów, nie ma potrzeby tyle budować, zwłaszcza na Mokotowie.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Jerzy 2019-04-29 10:17:37
    Jak wiadomo w Warszawie buduje się 47 hoteli 4 i 5 gwiazdkowych. Z czego 90 % to condohotele . A istniejące hotele wielogwiazdkowe od piątku do poniedziałku stoją prawie puste .

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.223.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.