PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zapełnić śląskie hotele - relacja z sesji hotelowej na Property Forum Katowice

  • Autor: Propertynews.pl
  • 21 lis 2012 13:47

Zapełnić śląskie hotele - relacja z sesji hotelowej na Property Forum Katowice

Liczba pokoi hotelowych w ciągu ostatnich pięciu lat wrosła w woj. śląskim o ponad 50 proc. W efekcie spadło ich obłożenie i ceny, bo klientów nie przybywa tak szybko jak hoteli. Żeby ten bilans mógł się równoważyć, woj. śląskie musi umieć przyciągnąć większą liczbę gości - takie wnioski płyną z sesji hotelowej, która odbyła się w czasie konferencji Property Forum Katowice.

REKLAMA

- Śląsk to region mający wysoką dynamikę gospodarczą, dający duże możliwości wypoczynku (Beskidy, Jura Krakowsko-Częstochowska). Jednak wciąż jest obciążony stereotypem miejsca zdegradowanego przez przemysł - uważa Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Gospodarki, Promocji i Współpracy Międzynarodowej Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Żeby zmienić ten obraz, od sześciu lat województwo prowadzi zintegrowaną politykę marketingową, której jednym z efektów jest kampania "Sezon na Śląskie". W jej ramach weekendowi goście wybranych hoteli mogą otrzymać nawet 50-proc. bonifikatę na cenę noclegu.

Innym problemem w rozwoju hotelarstwa, ale także szansą, jest aglomeracyjny charakter centralnej części woj. śląskiego złożonej z 14 dużych miast. Z jednej strony sprawia to kłopot z identyfikacją celu podróży, szczególnie z zagranicznej perspektywy. Z drugiej marka Śląsk, jak ocenił Stemplewski, jest najsilniejszą wśród polskich regionów. - W interesach jeździ się bowiem często "na Śląsk", ale już nie do "do Małopolski", tylko "do Krakowa", nie "na Dolny Śląsk", tylko "do Wrocławia" - zauważył.

Kolejna kwestia to bliskość potężnych konkurentów położonych na szlaku tej samej autostrady A4, która przecina Katowice: Krakowa na wschodzie i Wrocławia na zachodzie.

- Ludzie nie przyjadą do Katowic, bo działa tu hotel takiej czy innej marki. Po świecie podróżuje się nie dla mieszkania w hotelach, ale dla destynacji, dlatego, co w danym miejscu można zrobić, załatwić, obejrzeć - tę oczywistą prawdę przywołał Gheorghe Marian Cristescu, regionalny dyrektor sprzedaży Best Western na Polskę.

Międzynarodowe Centrum Kongresowe szansą dla hoteli

Sztandarowym projektem, dzięki któremu Katowice mają generować większy ruch w hotelach, jest budowa Międzynarodowego Centrum Kongresowego. Ukończenie inwestycji zaplanowano na 2013rok. Tymczasem gości kongresowych chcą mieć u siebie także Kraków i Wrocław.

- MCK to wielki progres dla Katowic - stwierdził Rafał Bakalarski, prezes zarządu Hoteli Diament.

Tomasz Piórkowski, general menager hotelu Angelo w Katowicach, zauważył jednak, że na razie przeciętna konferencja w Katowicach przyciąga 85 osób. - Żeby MCK wpłynęło na stan rynku hotelarskiego, trzeba wykonać potężną pracę - stwierdził.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA