PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Zapełnić śląskie hotele - relacja z sesji hotelowej na Property Forum Katowice

  • Autor: Propertynews.pl
  • 21 lis 2012 13:47

Zapełnić śląskie hotele - relacja z sesji hotelowej na Property Forum Katowice

Liczba pokoi hotelowych w ciągu ostatnich pięciu lat wrosła w woj. śląskim o ponad 50 proc. W efekcie spadło ich obłożenie i ceny, bo klientów nie przybywa tak szybko jak hoteli. Żeby ten bilans mógł się równoważyć, woj. śląskie musi umieć przyciągnąć większą liczbę gości - takie wnioski płyną z sesji hotelowej, która odbyła się w czasie konferencji Property Forum Katowice.

REKLAMA

- Śląsk to region mający wysoką dynamikę gospodarczą, dający duże możliwości wypoczynku (Beskidy, Jura Krakowsko-Częstochowska). Jednak wciąż jest obciążony stereotypem miejsca zdegradowanego przez przemysł - uważa Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Gospodarki, Promocji i Współpracy Międzynarodowej Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego.

Żeby zmienić ten obraz, od sześciu lat województwo prowadzi zintegrowaną politykę marketingową, której jednym z efektów jest kampania "Sezon na Śląskie". W jej ramach weekendowi goście wybranych hoteli mogą otrzymać nawet 50-proc. bonifikatę na cenę noclegu.

Innym problemem w rozwoju hotelarstwa, ale także szansą, jest aglomeracyjny charakter centralnej części woj. śląskiego złożonej z 14 dużych miast. Z jednej strony sprawia to kłopot z identyfikacją celu podróży, szczególnie z zagranicznej perspektywy. Z drugiej marka Śląsk, jak ocenił Stemplewski, jest najsilniejszą wśród polskich regionów. - W interesach jeździ się bowiem często "na Śląsk", ale już nie do "do Małopolski", tylko "do Krakowa", nie "na Dolny Śląsk", tylko "do Wrocławia" - zauważył.

Kolejna kwestia to bliskość potężnych konkurentów położonych na szlaku tej samej autostrady A4, która przecina Katowice: Krakowa na wschodzie i Wrocławia na zachodzie.

- Ludzie nie przyjadą do Katowic, bo działa tu hotel takiej czy innej marki. Po świecie podróżuje się nie dla mieszkania w hotelach, ale dla destynacji, dlatego, co w danym miejscu można zrobić, załatwić, obejrzeć - tę oczywistą prawdę przywołał Gheorghe Marian Cristescu, regionalny dyrektor sprzedaży Best Western na Polskę.

Międzynarodowe Centrum Kongresowe szansą dla hoteli

Sztandarowym projektem, dzięki któremu Katowice mają generować większy ruch w hotelach, jest budowa Międzynarodowego Centrum Kongresowego. Ukończenie inwestycji zaplanowano na 2013rok. Tymczasem gości kongresowych chcą mieć u siebie także Kraków i Wrocław.

- MCK to wielki progres dla Katowic - stwierdził Rafał Bakalarski, prezes zarządu Hoteli Diament.

Tomasz Piórkowski, general menager hotelu Angelo w Katowicach, zauważył jednak, że na razie przeciętna konferencja w Katowicach przyciąga 85 osób. - Żeby MCK wpłynęło na stan rynku hotelarskiego, trzeba wykonać potężną pracę - stwierdził.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis Partner serwisu - Christie + Co

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA