PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Znów słony rachunek dla turystów w Wenecji. Burmistrz reaguje

  • Autor: PAP
  • 22 sty 2018 09:34

Znów słony rachunek dla turystów w Wenecji. Burmistrz reaguje fot. Pixabay

Burmistrz Wenecji Luigi Brugnaro zapowiedział ukaranie sprawców kolejnego oszustwa, którego ofiarami padli zagraniczni turyści. Japończycy zapłacili za obiad w restauracji 1100 euro. Przed karnawałem ukaże się poradnik dla turystów, jak nie dać się oszukać.

REKLAMA

Włoskie i zagraniczne media nagłośniły przypadek czterech japońskich studentów, którym w restauracji w centrum Wenecji za obiad złożony ze smażonych ryb na przystawkę i befsztyków oraz wody wystawiono rachunek na 1100 euro. Ich trzy koleżanki w innym lokalu za makaron z rybą zapłaciły 350 euro.

Oburzeni Japończycy, studiujący na uniwersytecie w Bolonii, zawiadomili policję.

Burmistrz Wenecji oświadczył, że władze sprawdzą wszystkie okoliczności tego zdarzenia. "Jeśli ten haniebny incydent zostanie potwierdzony, zrobimy wszystko, co możliwe, by ukarać odpowiedzialnych za to"- obiecał Brugnaro.

Przypomina się, że kilka miesięcy wcześniej troje azjatyckich turystów dostało rachunek na 526 euro za obiad złożony z ryb i owoców morza.

Lokalne władze przyznają, że te nasilające się przypadki żerowania na turystach bardzo szkodzą wizerunkowi miasta.

Jedno z działających tam stowarzyszeń mieszkańców, które ujawniło ostatni incydent, zapowiedziało, że jeszcze w styczniu opublikuje w internecie specjalny poradnik dla turystów. Dowiedzą się z niego jak uniknąć finansowych pułapek czyhających na nich nad Canal Grande.

Rady te, podkreśla się, będą szczególnie przydatne w dniach zbliżającego się karnawału, na który przybędą dziesiątki tysięcy ludzi z całego świata.

Turystom radzi się m.in. by unikali lokali wystylizowanych na "typowe weneckie i romantyczne", które znajdują się w pobliżu placu Świętego Marka.

Pojawił się też pomysł przylepiania specjalnych naklejek na witryny, by w ten sposób oznakować lokale, w których przestrzeganie tradycji kulinarnych łączy się z szacunkiem wobec klientów i uczciwością.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Best Western Hotels & Resorts Partner serwisu - Chopin Airport Partner serwisu - Orbis

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA