PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Rynek nieruchomości czeka na euro - Property Forum 2014

22-23 września 2014, Warszawa

100 prelegentów, 1000 uczestników, 18 sesji tematycznych w ciągu dwóch dni oraz rozdanie nagród Prime Property Prize 2014 - za nami IV edycja konferencji Property Forum. Jej uczestnicy szukali odpowiedzi na pytania, co trzeba zrobić, by jeszcze bardziej wzmocnić atrakcyjność inwestycyjną rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce, jak wygrać wyścig o globalny kapitał i które segmenty rynku są obecnie najbardziej perspektywiczne.

Choć w ciągu 25 lat istnienia rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce udało się osiągnąć dużo, to wciąż do pokonania jest sporo barier. Wiele inwestycji mogłoby zostać zdecydowanie szybciej zakończonych, gdyby nie mało transparentne postępowanie administracyjne i wielomiesięczne oczekiwania na pozwolenia, od MSWiA począwszy, a na organach ochrony środowiska kończąc. Do tego dochodzi jeszcze otoczenie prawne i podatkowe oraz brak struktur umożliwiających funkcjonowanie specjalistycznych funduszy nieruchomościowych.

Poznaj laureatów konkursu Prime Property Prize 2014

Kluczem do dalszego sukcesu rynku nieruchomości komercyjnych nad Wisłą może okazać się wejście do strefy euro. - Transakcje zawierane są w euro, czynsze najczęściej płacone są w euro. Zmiana waluta sprawi, że nasz kraj stanie się o wiele lepiej oceniany, zbuduje jeszcze mocniejszą pozycję Polski nie tylko na europejskim, ale i globalnym rynku inwestycyjnym, chociażby wśród inwestorów z Bliskiego Wschodu - przekonywał Przemysław Krych, prezes zarządu Griffin Group.

Przez ostatnie lata najdynamiczniej rozwijał się sektor handlowy i to on najskuteczniej przyciągał nad Wisłę fundusze inwestycyjne. Ten trend jednak się zmienia. Dziś na lidera wyrasta segment biurowy, który odpowiada za największy odsetek transakcji na rynku inwestycyjnym. - Zagraniczni inwestorzy bez wahania wchodzą w duże projekty w Warszawie. Co istotne, rośnie atrakcyjność miast regionalnych, takich jak Kraków czy Wrocław - stwierdził Franz Jurkowitsch, prezes zarządu Warimpex Finanz-und Beteiligungs AB.

Uczestnicy konferencji Property Forum wskazali jednak, że pewnym zagrożeniem jest bardzo duża liczba projektów biurowych realizowanych obecnie w Warszawie. Coraz bardziej realne staje się zagrożenie wzrostu poziomu pustostanów - nawet do 20 proc. - W Warszawie błyskawicznie rośnie wskaźnik powierzchni niewynajętej. Co gorsze, będzie on dalej rósł. Z takim procesem poradzą sobie tylko najwięksi deweloperzy. Jednocześnie daje to olbrzymie pole do popisu dla firm działających w miastach regionalnych - twierdził Rafał Kwiatkowski z Echo Investment.

Zdaniem prelegentów sporo dziać się będzie również na rynku magazynowym. Według Roberta Dobrzyckiego, partnera zarządzającego na Europę w Panattoni Europe, ulokowanie w Polsce trzech nieruchomości magazynowych przez spółkę Amazon, daje przykład innym firmom branży e-commerce i wskazuje wysoką pozycje Polski na logistycznej mapie Europy. Niestety w obliczu konfliktu rosyjsko-ukraińskiego, plany rozwoju międzynarodowego rynku logistycznego w Polsce i budowy pomostu łączącego Wschód z Zachodem Europy, nie są dziś realne.

Rok 2014 jak do tej pory upłynął pod znakiem mniejszego popytu ze strony inwestorów na centra handlowe, głównie dla tego, że zachodnim funduszom coraz trudniej jest znaleźć duży, dobrze wynajęty i świetnie zlokalizowany obiekt. W opinii Sławomira Jędrzejewskiego z JLL, to sytuacja przejściowa. - Do końca roku spodziewamy się co najmniej pięciu dużych transakcji w branży handlowej - poinformował.

Kolejnym pozytywnym trendem, jest rosnące zainteresowanie inwestorów instytucjonalnych centrami handlowymi w mniejszych miastach. Zbliża się także czas wdrażania nowych konceptów. - Pojawia się coraz większe zapotrzebowanie na centra rozrywki, w których można robić nie tyle zakupy, co po prostu spędzać wolny czas - dodał Franz Jurkowitsch.

Według panelistów Property Forum 2014 przed dużą szansą stoi również branża hotelarska. - Dziś dobre hotele w dużych miastach utrzymują średnioroczne obłożenie na poziomie zdecydowanie powyżej 80-90 proc. To bardzo dobra perspektywa dla realizacji kolejnych projektów - stwierdził Wiesław Likus, prezes Holdingu Liwa. Szczególnie atrakcyjne miasta to Kraków i Warszawa.

Co najważniejsze Polska awansuje w międzynarodowych rankingach atrakcyjności inwestycyjnej. - Obok takich czynników, które uwzględniają inwestorzy, jak stabilność polityczna i gospodarcza, chłonny rynek i położenie geograficzne, najważniejszą naszą przewagą konkurencyjną w regionie jest kapitał ludzki - młoda kadra, którą wykształciliśmy - przekonywał Arkadiusz Bąk, wiceminister gospodarki.

Duże zainteresowanie uczestników konferencji Property Forum wzbudził również temat zrównoważonego budownictwa. Obecnie nieruchomości odpowiadają za ok. 40 proc. zużycia energii w Unii Europejskiej. Mają zmienić to nowe przepisy, które zakładają, że od 2020 roku wszystkie nowe budynki będą praktycznie samowystarczalne. - Dziś nie ma już przyszłości dla inwestycji biurowych budowanych inaczej niż jako obiekty zrównoważone. Od tego procesu nie ma ucieczki - przekonywał Mirosław Czarnik, prezes Górnośląskiego Parku Przemysłowego. Jednocześnie zwiększa się atrakcyjność tego typu inwestycji pod kątem kosztowym. - Jeśli stosowne rozwiązania uwzględnimy na etapie projektu, nie ma mowy ani o znacznie większych nakładach, ani o wydłużeniu procesu budowlanego - dodał.

RELACJE Z SESJI:

Focus na Polskę 

Kto zbuduje popyt na biura w stolicy

Jak władze samorządowe i właściciele gruntów walczą o inwestorów 

Projekt przebudowa - centra handlowe w Polsce szybko się starzeją 

BPO - Nie tylko call center 

Rozwój obiektów ekonomicznych 

Szczegółowe relacje ze wszystkich sesji konferencji Property Forum 2014 już wkrótce!

  • SPONSORZY
  • PARTNER MERYTORYCZNY
  • PARTNERZY
  • PATRONAT MEDIALNY
  • OBSŁUGA PR

Agenda



22 września 2014 r.

9.30-11.30 sesja inauguracyjna; Parter, sala Grand Ballroom (ABCDE)
Focus na Polskę - znaczenie i siła rynku nieruchomości nad Wisłą dla europejskich i globalnych inwestorów - perspektywa 2014-2020

  • Co trzeba zrobić, by wzmocnić atrakcyjność inwestycyjną rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce?
  • Wyścig o globalny kapitał - miejsce Polski i regionu CEE na inwestycyjnej mapie świata
  • Dobry klimat dla nieruchomości - czy polski rynek utrzyma dominującą pozycję w regionie CEE?
  • 20 lat rozwoju rynku i wciąż jeszcze wiele do zrobienia? - perspektywiczne sektory, przegrzane lokalizacje

12.30-14.00 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (AB)
Biura
Kto zbuduje popyt na biura w stolicy - niezbędne warunki do stworzenia marki Warszawy jako głównego ośrodka gospodarczego w tej części Europy

  • Jest dobrze, czy może być lepiej? Rola władz Warszawy w budowaniu popytu na powierzchnie biurowe
  • Biurowy boom, czy groźba bańki? Czynniki sukcesu i mapa ryzyka warszawskiego rynku powierzchni biurowych
  • Czy nowe zawsze jest wrogiem starego? Przyszłość obiektów starszej generacji

 

12.30-14.00 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (CDE)
Inwestycje zagraniczne
Inwestycje zagraniczne w Polsce kołem zamachowym rozwoju branży nieruch
omości

  • Przyciągnąć biznes nad Wisłę - budowanie przewag konkurencyjnych Polski
  • Zachęty inwestycyjne - założenia a praktyka
  • Rywalizacja czy specjalizacja - polskie regiony w walce o inwestorów
  • Pożądane inwestycje - innowacje, usługi czy produkcja?

12.30-14.00 sesja tematyczna; I piętro, sala Londyn
Centra handlowe
Koncepty handlowe w miastach do 100 tys. mieszkańców

  • Centra po sąsiedzku - potencjał polskiego rynku dla realizacji małych centrów i pasaży handlowych
  • Niższe nakłady, łatwiejsze kredytowanie czy szybsza realizacja, czyli przewagi projektów handlowych typu convenience
  • Rynek najemców mniejszych centrów handlowych
  • Biznes na sprzedaż - małe projekty oczami funduszy inwestycyjnych

 

14.30-16.00 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (AB)
Centra handlowe
Projekt przebudowa - centra handlowe w Polsce szybko się starzeją
  • Nowe życie centrów handlowych - inwestycyjny potencjał rynku obiektów handlowych starszej generacji
  • Największe projekty remodelingu i przebudowy centrów handlowych w Polsce
  • Przewagi inwestycji deweloperskich związanych z przebudową centrów względem budowy nowych
  • Przepis na sukces - co muszą zmienić starsze obiekty, by dopasować się do nowych realiów i wymagań najemców?
14.30-16.00 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (CDE)
Biura
Biuro przyszłości - zaplanować i zrealizować efektywne i przyjazne miejsce pracy
  • Biura przyszłości - wydajniej, kreatywnie i niekoniecznie przy biurku
  • „Flexible workplace" - filozofia chwili w aranżacji powierzchni biurowej
  • Biuro pokolenia Y - przede wszystkim mobilność
14.30-16.00 sesja tematyczna; I piętro, sala Londyn
Tereny inwestycyjne
Jak władze samorządowe i właściciele gruntów walczą o inwestorów?
  • Strategie kreowania marki miasta
  • Skuteczne zachęty dla inwestorów
  • Dobre praktyki w relacjach władz samorządowych z inwestorami

19.00
Gala Prime Property Prize 2014

23 września 2014 r.


9.30-11.00 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (AB)
Centra handlowe
Czy to koniec ery dużych centrów handlowych w największych aglomeracjach?

  • Rynek w liczbach - nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową w największych miastach Polski i Europy
  • Ten sam sektor, różne oczekiwania - rynek oczami samorządowców, deweloperów i najemców
  • Gdzie jest jeszcze miejsce na nowe inwestycje - realizowane projekty handlowe w największych aglomeracjach i ich wpływ na istniejące obiekty
  • Klient chce nowości, czyli jak zbudować nowatorską ofertę centrum handlowego?
  • Zintegrowane Centra Komunikacyjne - potencjał nieruchomości PKP

 

9.30-11.00 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (CDE)
Zielone budownictwo
Budynki zeroenergetyczne - czyli jak gra w zielone zmieni proces deweloperski
  • Zielone budownictwo - wciąż moda czy już standard?
  • Zielone technologie dziś i jutro
  • Bilans kosztów i korzyści - deweloper, właściciel, najemca
9.30-11.00 sesja tematyczna; I piętro, sala Londyn
Hotele
Hotelowe koncepty przyszłości - trendy, które zmienią rynek hoteli w Polsce - turystyka medyczna, biznesowa, wypoczynkowa, spa&wellness
  • Marka, lokalizacja, oferta - jak stworzyć koncept na miarę czasów?
  • Koszty a efekty - budować, ale nie przeinwestować
  • Nowe życie hoteli, czyli potencjał istniejących nieruchomości
  • Turystyka medyczna, biznesowa, wypoczynkowa czy spa&wellness - co się najbardziej opłaca?
  • Wpływ nowoczesnej infrastruktury kongresowej na kondycję branży hotelarskiej

11.30-12.30 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (AB)
Rynek Inwestycyjny
Polska z perspektywy funduszy inwestujących na rynku nieruchomości komercyjnych - atrakcyjne sektory i lokalizacje

  • Nieruchomości komercyjne w Europie Centralnej. Analiza atrakcyjności inwestycyjnej stolic regionu
  • Handel, biura, hotele czy magazyny - w co warto inwestować?
  • Jak budować, by zapewnić sukces inwestycyjny projektu na etapie sprzedaży?
  • Aktywni inwestorzy, największe transakcje
  • Bariery prawno-podatkowe

11.30-12.30 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (CDE)
Centra handlowe
Podnieść „traffic" w sklepach - czyli jakie działania marketingowe centrów handlowych są skuteczne?

  • Popularne akcje prosprzedażowe centrów handlowych a oczekiwania i wyniki najemców
  • Współpraca najemców i zarządców - co się sprawdza, co zawodzi?
  • Klient w kryzysie - zmiany zwyczajów zakupowych polskich konsumentów
  • Wygodne zakupy - sieci handlowe w nowej odsłonie
11.30-12.30 sesja tematyczna; I piętro, sala Londyn
Hotele
Rozwój obiektów ekonomicznych
  • Podaż i popyt na jedno- i dwugwiazdkowe hotele w Polsce
  • Planowane i realizowane inwestycje w obiekty ekonomiczne
  • Dobry standard w przystępnej cenie, czyli oferta franczyzowych sieci ekonomicznych dla inwestorów
13.30-14.30 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (AB)
Architektura
Design ma znaczenie - trendy w projektowaniu przestrzeni komercyjnych i publicznych
  • Rola deweloperów w kreowaniu przestrzeni publicznych
  • Zrównoważony rozwój, czyli trendy w projektowaniu przestrzeni publicznych i komercyjnych
  • Potencjał polskich miast w zakresie tworzenia nowoczesnych projektów komercyjno-publicznych
  • Czy miasta i mieszkańcy potrzebują designerskich inwestycji
  • Oczekiwania inwestorów a wizje architektów - jak osiągnąć kompromis na linii koszty-design
13.30-14.30 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (CDE)
Magazyny
Pomost Wschód-Zachód - wpływ rozwoju międzynarodowego rynku logistycznego a zapotrzebowanie na nowoczesne powierzchnie magazynowo-logistyczne w Polsce
  • Rozwój europejskich szlaków logistycznych a atrakcyjne lokalizacje dla deweloperów powierzchni magazynowej
  • Miejsce i znaczenie Polski na logistycznej mapie Europy
  • Rola centrów dystrybucyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej w globalnym rozwoju branży logistycznej
13.30-14.30 sesja tematyczna; I piętro, sala Londyn
BPO
Nie tylko call center - realizacja najbardziej zaawansowanych procesów biznesowych motorem dalszego wzrostu branży BPO w Polsc• Specjalizacja gwarancją stabilnego wzrostu - mocne strony polskiego rynku dla sektora BPO
  • Postępujący outsourcing - jakie procesy biznesowe mogą być realizowane w centrach usług w przyszłości
  • Ekspercka wiedza i doświadczenie polskich pracowników kluczem do dalszego rozwoju branży - czy system edukacji nadąża za potrzebami biznesu?
  • Jak regiony mogą wykorzystać dynamiczny rozwój sektora BPO w naszym kraju

 

15.00-16.00 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (AB)
Technologie
Wyścig na innowacje - technologie, które zmienią nieruchomości komercyjne w nadchodzącej przyszłości

  • Czy jesteśmy pionierami? - poziom innowacyjności polskich nieruchomości na tle Europy
  • Ekstrawagancja czy standard - rola nowoczesnych technologii w branży nieruchomości i ich wpływ na konkurencyjność obiektów komercyjnych Innowacyjne systemy w służbie branży - nowe znaczenie efektywnego zarządzania nieruchomościami
  • Inwestycje przyszłości

 

15.00-16.00 sesja tematyczna; Parter, sala Grand Ballroom (CDE)
Magazyny
Autostrada, port, lotnisko - mapa gorących lokalizacji pod logistykę
  • Perspektywy rozwoju infrastruktury transportowej i ich wpływ na nowe inwestycje magazynowo-logistyczne w Polsce
  • Gorące lokalizacje dla deweloperów i najemców powierzchni magazynowo-logistycznej
  • Największe planowane i realizowane inwestycje magazynowe w Polsce
----------

22 września 2014 r.
14.30-16.30 seminarium; I piętro, sala Warszawa
Nie tylko własność - Realizacja inwestycji w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w op
arciu o umowę najmu

  • Inwestycja typu BTS - charakterystyka procesu, zalety inwestycji „szytej na miarę"
  • Realizacja projektu BTS na terenach objętych statusem Specjalnej Strefy Ekonomicznej
  • Najem jako forma posiadania nieruchomości.
  • Prowadzący: Marek Foryński - Dyrektor Grupy BTS, Panattoni Europe
  • Organizatorem seminarium jest firma Panattoni Europe

 

Prelegenci

Notki biograficzne zostały przesłane przez poszczególnych prelegentów. Organizator konferencji nie ingeruje w ich treść.

A | B | C | D | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | W | Z | Ż
A
B
C
D
F
G
H
I
J
K
L
  • Lebiedziński Artur
  • Likus Wiesław
M
N
O
P
R
S
T
W
Z
Ż

Galerie

Wideo

Pakiety elektroniczne

Knight Frank

Typ pliku: Dokument programu Adobe Acrobat PDF
Rozmiar pliku: 2.35 MB

Skanska Property Poland

Typ pliku: Dokument programu Adobe Acrobat PDF
Rozmiar pliku: 0.78 MB

Skanska Property Poland

Typ pliku: Dokument programu Adobe Acrobat PDF
Rozmiar pliku: 1.53 MB

Skanska Property Poland

Typ pliku: Dokument programu Adobe Acrobat PDF
Rozmiar pliku: 1.76 MB

Velis

Typ pliku: Dokument programu Adobe Acrobat PDF
Rozmiar pliku: 3.84 MB


Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA