Property Forum 2011 za nami

26 września 2011 • Warszawa

26 września odbyła się konferencja Property Forum 2011. Największa w Polsce debata na temat perspektyw dla rynku nieruchomości komercyjnych zgromadziła prawie 700 osób, w tym szefów spółek deweloperskich działających na rynku powierzchni handlowych, biurowych i magazynowych, przedstawicieli sieci hotelowych, a także przedstawiciele największych grup najemców.

Tematem przewodnim panelu inauguracyjnego konferencji Property Forum 2011 była atrakcyjność inwestycyjna polskiego rynku nieruchomości komercyjnych. Edgar Rosenmayr, dyrektor zarządzający Kulczyk Silverstein Properties, podkreślał, że dobrze skrojone projekty biurowe oparły się kryzysowi i to właśnie tego rodzaju inwestycje są na celowniku jego firmy.

Według Jana Mroczki, prezesa spółki deweloperskiej Rank Progress, również centra handlowe to cieszący się bardzo dużym zainteresowaniem produkt nieruchomościowy. Potwierdzają to tegoroczne umowy sprzedaży galerii handlowych zawarte przez jego firmę. - W trakcie mojej ostatniej wizyty w USA rozmawiałem z wieloma instytucjami finansowymi, które są zainteresowane inwestycjami w nieruchomości komercyjne w naszym kraju - mówił Jan Mroczka.

Agata Sekuła, szefowa działu inwestycji w nieruchomości handlowe w firmie Jones Lang LaSalle, podkreślała, że rynkowi transakcyjnemu w Polsce na razie nie grozi „przegrzanie". Wartość zainwestowanego kapitału w tym roku sięgnie 2 mld euro i wszystko wskazuje na to, że w 2012 roku ten poziom zostanie utrzymany.

Michał Sternicki, dyrektor generalny Aareal Banku w Polsce, zaznaczył, że finansowanie dla nowych projektów deweloperskich jest dostępne, ale nie jest ono już tak tanie jak przed kryzysem. Dziś banki bardzo ostrożnie i indywidualnie podchodzą do każdego projektu.

Bartłomiej Hofman, prezes zarządu Immobel Poland, podkreślił, że jego firma realizuje obecnie dwa projekty na rynku nieruchomości komercyjnych - rewitalizuje warszawski Smyk i poznański Okrąglak. To jednak tylko początek - Immobel intensywnie rozgląda się za nowymi terenami inwestycyjnymi pod kolejne przedsięwzięcia.

Pełna relacja z konferencji Property Forum 2011 już wkrótce na protalu www.propertynews.pl.

Organizatorem spotkania jest Grupa PTWP SA, wydawca portalu propertynews.pl, Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł oraz portalu wnp.pl. PTWP to także uznany organizator dużych wydarzeń, konferencji, kongresów, w tym Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Zobacz relacje z Property Forum 2011:

Sesja inauguracyjna: Atrakcyjność polskiego rynku nieruchomości komercyjnych jako produktu inwestycyjnego

Sesja rynek centrów handlowych: Czy lokalizacja i jakość nowej podaży zawsze idzie w parze z kierunkami ekspansji sieci handlowych?

Sesja Biura: Perspektywy rozwoju i kierunki ekspansji

Sesja Hotele: Inwestowanie na rynku hotelarskim - budować czy kupować gotowe projekty?

Sesja Magazyny: Nowe obszary inwestowania

Zobacz zdjęcia z Property Forum:

Sesja inauguracyjna

Sesja centra handlowe

Sesja rynek biurowy

Sesja rynek hotelarski

Sesja rynek magazynowy

Property Forum 2011

Typ pliku: Prezentacja PDF
Rozmiar pliku: 239,72 KB

Największy projekt deweloperski na Górnym Śląsku - GC Investment

Typ pliku: Prezentacja programu Microsoft PowerPoint PPT
Rozmiar pliku: 11,3 MB

Nowe rozwiązania outsourcingowe dla klientów z branży nieruchomości komercyjnych - PKP Energetyka

Typ pliku: Prezentacja programu Microsoft PowerPoint PPT
Rozmiar pliku: 10,8 MB

Inwestowanie na rynku hotelarskim - Horwath HTL

Typ pliku: Prezentacja PDF
Rozmiar pliku: 916,2 KB

Warszawski Rynek Biurowy II kw. 2011 - Jones Lang LaSalle

Typ pliku: Prezentacja PDF
Rozmiar pliku: 1,4 MB

Rynek biurowy w regionach Polski - Knight Frank

Typ pliku: Prezentacja PDF
Rozmiar pliku: 3,5 MB
  • PATRONAT

  • PARTNER MERYTORYCZNY

  • PARTNERZY

  • PATRONAT MEDIALNY

  • WSPÓŁPRACA MEDIALNA


9.00-11.30 Sesja inauguracyjna

1. Atrakcyjność polskiego rynku nieruchomości komercyjnych jako produktu inwestycyjnego.

Debata na temat perspektyw dla rynku inwestycyjnego w branży nieruchomości komercyjnych:

  • Jakie czynniki budują atrakcyjność tego sektora w oczach zagranicznych inwestorów?
  • Jak tworzyć dobre projekty nieruchomościowe i jak budować ich wartość?
  • Jakiego rodzaju produktów poszukują inwestorzy?
  • Druga fala recesji - konsekwencje dla polskiego rynku nieruchomości komercyjnych
  • Kryzys a rynkowe okazje

11.30-12.00 Przerwa

12.00-14.00 Sesja tematyczna

2. Rynek centrów handlowych.

Rozwój rynku nowoczesnej powierzchni handlowej w oczach najemców – czy lokalizacja i jakość nowej podaży zawsze idzie w parze z kierunkami ekspansji sieci handlowych?

  • Plany inwestycyjne deweloperów – jakie obiekty i w jakich lokalizacjach będą powstawać (strategie inwestycyjne 2-3 firm deweloperskich)
  • Kierunki ekspansji sieci handlowych – strategie rozwoju w mniejszych miastach
  • Jak wyglądają perspektywy podaży powierzchni handlowej w najbliższych latach? Spojrzenie ogólne firmy doradczej – statystyki
  • Jak walczyć o najemcę?
  • Analiza potrzeb i możliwościom zakupowych konsumentów mniejszych miast Polski (do 100 tys.)

12.00-14.00 Sesja tematyczna

3. Biura.

Rynek powierzchni biurowej - perspektywy rozwoju, kierunki ekspansji:

  • Kiedy podaż przewyższy popyt? – ocena aktywności deweloperskiej największych firm sektora
  • Jakie firmy kreują największy popyt na powierzchnie biurowe?
  • Sektor BPO
  • Ocena sytuacji ekonomicznej największych grup najemców powierzchni biurowych
  • Lokalizacja czy cena? – kryteria wyboru powierzchni biurowej oraz jak walczyć o najemcę w okresie dekoniunktury
  • Inwestycja w ekologię – moda czy realny zysk?

14.00-14.30 Przerwa

14.30-16.30 Sesja tematyczna

4. Hotele.

Inwestowanie na rynku hotelarskim – budować czy kupować gotowe projekty?

  • Gdzie szukać rynkowych okazji zakupu nieruchomości hotelowych? Idealny projekt do przejęcia?
  • Czy w Polsce jest za dużo hoteli? Gdzie są jeszcze białe plamy na polskiej mapie hoteli?
  • Jak budować to z siecią – rynek międzynarodowych sieci hotelowych, czyli jak otworzyć hotel pod szyldem znanej marki – perspektywa nie tylko dla nowo otwieranych obiektów
  • Fundusze inwestycyjne coraz bardziej interesują się polskim rynkiem hotelarskim – czego szukają i jakich transakcji sprzedaży obiektów noclegowych można się spodziewać
  • Hotele wakacyjne i condo hotele – alternatywa dla finansowania inwestycji hotelarskich
  • Znaczenie promocji Polski jako marki turystycznej i biznesowej. Wspólne działanie instytucji rządowych i - prywatnego biznesu hotelarskiego w jednym celu – zwiększenia popularności Polski na mapie destynacji turystycznych i biznesowych świata

14.30-16.30 Sesja tematyczna

5. Magazyny.

Nowe obszary inwestowania:

  • Perspektywy rozwoju branży – rynek w liczbach
  • Park logistyczno-magazynowy – czy BTS?
  • Rynek śródmiejskich powierzchni magazynowo-logistycznych – szanse i wyzwania
  • Jakie projekty magazynowe mają szansę na finansowanie banku?
  • Kto kreuje największe zapotrzebowanie na nowe powierzchnie magazynowe?
  • Ocena sytuacji ekonomicznej największych grup najemców

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.