Property Forum Wrocław 2016

22 listopada 2016 • Wrocław

Biznes deweloperski to nieustanne poszukiwanie lokalizacji, w których można bez problemu wybudować, łatwo skomercjalizować i szybko sprzedać budynek. Jednym z najlepszych miejsc pod takie projekty wciąż pozostaje Wrocław – ceniony przez deweloperów za otwartość na inwestycje, sprawne procesy inwestycyjne czy jakość życia. - Doceniam to, co deweloperzy robią we Wrocławiu. Nieruchomości to silnik nakręcający miasto – powiedział w trakcie Property Forum Wrocław Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia. Za nami trzecia edycja tej regionalnej konferencji.

Atrakcyjność inwestycyjna stolicy Dolnego Śląska na tle innych dużych miast Polski jest bardzo wysoka. - Koszty inwestycyjne we Wrocławiu są najniższe w Polsce. Wszystko dzięki sprawnym procedurom. Już raz tu zainwestowałem, a niedawno podjąłem decyzję o budowie kolejnego hotelu - największego w Polsce – podkreśla Wiesław Likus, Holding Liwa.

Piotr Krupa, prezes zarządu, Kruk SA zaznacza, że miasto świetnie się rozwija, ale wciąż musi inwestować w infrastrukturę. Jego zdaniem brakuje dużego centrum kongresowego, w którym można zorganizować spotkanie dla kilku tysięcy osób.

Wrocław to pierwsze miasto w Polsce, które testuje Smart Citizen. To też jedyne miasto regionalne poza Warszawą, które znalazło się w rankingu FDI Eastern European Cities of the Future 2016/2017. Jest też jedną z najlepszych lokalizacji na świecie dla firm outsourcujących usługi dla biznesu. Jak podkreślali prelegenci spotkania, aby utrzymać swoją mocną pozycję w tej konkurencji, należy już teraz pomyśleć o demografii i kurczącym się rynku pracy. To największe wyzwanie, bo zawsze za za sukcesem biznesu stoją pracownicy. - Wrocław to atrakcyjne miejsce do pracy i życia. Żeby rozwiązać kompleksowo ten problem, powinniśmy postawić na Ukraińców. Już teraz w całej Polsce jest ich milion, z czego 400 tys. pracuje. Ukraińcy to nadzieja dla Europy. Chcą pracować i się bogacić – mówił Tomasz Hanczarek, wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej, Work Service SA.

Jak podkreślała Katarzyna Krokosińska, dyrektor wrocławskiego oddziału, JLL, Wrocław to trzeci największy rynek nieruchomości komercyjnych w kraju – po Warszawie i Krakowie. Największe możliwości rozwoju projektów deweloperskich stwarzają tu biura i hotele, ale również magazyny. - Miasto jest bardzo dobrze przygotowane do inwestycji. Ma plan miejscowy. Z dwiema inwestycjami, które obecnie mamy w realizacji, na wrocławski rynek dostarczymy 100 tys. mkw. powierzchni biurowej. Chcemy tu dalej inwestować, szczególnie w nowe projekty biurowe, ale także w mieszkania. Wciąż poszukujemy terenów - zapowiedział Rafał Mazurczak, członek zarządu, Echo Investment SA.

Oknem na świat dla każdego regionu jest lotnisko, a rozwój portu lotniczego to strategiczny plan ważny dla każdej lokalizacji. - Zakończyliśmy wiele nowych inwestycji, rozwijamy nowe połączenia, w tym budżetowe, a statystyki dotyczące pasażerów rosną. Przekroczyliśmy liczbę 2,4 mln pasażerów - wyjaśnił Dariusz Kuś, prezes zarządu, Port Lotniczy Wrocław SA.

Wrocław już po raz trzeci był gospodarzem regionalnej konferencji Property Forum. To spotkanie właścicieli i zarządców firm działających na rynku nieruchomości komercyjnych, organizowanego przez Grupę PTWP SA, wydawcę portali www.propertynews.pl oraz www.propertydesign.pl 

Wśród uczestników Property Forum Wrocław byli przedstawiciele władz samorządowych, właściciele oraz zarządcy spółek inwestujących na rynku centrów handlowych, biurowców, magazynów i hoteli, najemcy powierzchni komercyjnych, przedstawiciele sieci hotelowych, szefowie największych agencji doradczych, przedstawiciele instytucjonalnego otoczenia branży oraz reprezentanci instytucji finansowych.

PRZECZYTAJ RELACJE Z SESJI:

Perspektywa inwestora. Na celowniku zagranicznego kapitału – dlaczego biznes stawia na Wrocław

Centra usług wspólnych. Akcja-rekrutacja – jak skutecznie rozwijać rynek pracowników dla sektora nowoczesnych usług we Wrocławiu

Biura. Sam budynek to za mało. Najemcy chcą więcej

Magazyny. Dolny Śląsk szykuje się na kolejną falę nowych projektów

Centra handlowe. „Kopiuj-wklej” już nie działa! Czy na handlowej mapie Wrocławia są jeszcze nisze? Jak przyciągnąć najemców i klientów?

Hotele. Smart lifestyle, czyli turystyka, kultura i rozrywka 2.0

ZOBACZ MATERIAŁY WIDEO:

Wrocław kuszący nie tylko dla biurowców. Echo zapowiada nowe projekty

Wrocław biurami stoi

Nowoczesne biurowce odmieniają Wrocław

Unibail-Rodamco wie jak wypełnić niszę. Taka będzie Wroclavia

Property Forum Wrocław

Typ pliku: Prezentacja PDF
Rozmiar pliku: 105,61 KB
  • SPONSORZY GŁÓWNI
  • SPONSORZY
  • PARTNERZY
  • PATRONAT MEDIALNY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.