PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

10 w skali Beauforta?

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 paź 2017 07:00

10 w skali Beauforta? Fot. Shutterstock, Peter Brewer

„Przedziwne czasem sny się ma!” - śpiewały Czerwone Gitary w jednej z najbardziej znanych, „morskich” piosenek. Czy sen, w którym Trójmiasto staje się kluczowym rynkiem dla rozwoju polskich magazynów jest wciąż tak nierealny, jak jeszcze kilka lat temu? O rozwoju rynku magazynowego porozmawiamy dziś w trakcie Property Forum Trójmiasto w Gdańsku.

REKLAMA

Jeszcze 15 lat temu rynek nowoczesnej powierzchni biurowej w Trójmieście nie istniał, gdańskie lotnisko obsługiwało zaledwie 260 tys. pasażerów rocznie, a porty morskie stopniowo powracały do dawnej potęgi. Dziś w każdym z tych sektorów Trójmiasto dynamicznie rośnie.

Magazynowa rewolucja

Nikt już nie patrzy w przeszłość. - Przez wiele lat Pomorze nie było atrakcyjne dla branży logistyczno-magazynowej, przede wszystkim ze względu na słabą dostępność transportową. Wiele zmieniło się, gdy oddano do użytku autostradę A1 oraz terminal kontenerowy DCT w gdańskim porcie – tłumaczy Ryszard Gretkowski, wiceprezes 7R.

Firma 7R jest jednym z pionierów lokalnego rynku. Osiem lat temu deweloper podjął decyzję o budowie swojego pierwszego magazynu w Gdańsku-Kowalach. - Decyzja 7R była podyktowana brakiem odpowiedniej powierzchni magazynowej na rynku, której potrzebowały nasze siostrzane spółki handlowe – dodaje Gretkowski.

To był dobry krok. W ciągu ostatnich 9 lat z 50 tys. mkw. istniejącej powierzchni magazynowo-logistycznej lokalny rynek urósł 10-krotnie. - W istocie jest to największy rynek lokalny poza „wielką piątką” - zapewnia Jan Jakub Zombirt, dyrektor, Dział Doradztwa Strategicznego, JLL. Czas na otwieranie szampana?

Nie do końca. Eksperci są zgodni – na razie Trójmiasto nie ma szans na dogonienie takich magazynowych lokalizacji-liderów, jak okolice Strykowa, Wrocławia, Poznania czy Katowic, nie wspominając już o Warszawie. Bo nie jest bardzo atrakcyjny choćby dla sieci handlowych. - Z uwagi na peryferyjną lokalizację w Polsce, region ten jest raczej rzadko brany pod uwagę przez sieci handlowe jako obszar, z którego można prowadzić ogólnokrajową dystrybucję – dodaje Jan Jakub Zombirt. Nie oznacza to, że rynek nie ma perspektyw do rozwoju. Jakie argumenty za tym przemawiają?

Po pierwsze… porty

Otwarcie terminala kontenerowego DCT w gdańskim porcie w 2007 roku zmieniło oblicze lokalnego rynku. Obecność portu i terminala DCT generuje silny popyt ze strony rosnących firm logistycznych m.in. dla Goodmana. Firma ta rozwija w Trójmieście Pomorskie Centrum Logistyczne. Inwestycja docelowo będzie miała pół miliona mkw. powierzchni. - Bez wątpienia poprawa infrastruktury portowej przynosi pośrednio korzyści także i nam: widać to choćby po wzroście zainteresowania ofertą DCT po niedawnej rozbudowie oraz podpisania umów z nowymi aliansami kontenerowymi – dodaje Madejak.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA