PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

10 w skali Beauforta?

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 paź 2017 07:00

10 w skali Beauforta? Fot. Shutterstock, Peter Brewer

„Przedziwne czasem sny się ma!” - śpiewały Czerwone Gitary w jednej z najbardziej znanych, „morskich” piosenek. Czy sen, w którym Trójmiasto staje się kluczowym rynkiem dla rozwoju polskich magazynów jest wciąż tak nierealny, jak jeszcze kilka lat temu? O rozwoju rynku magazynowego porozmawiamy dziś w trakcie Property Forum Trójmiasto w Gdańsku.

REKLAMA

Jeszcze 15 lat temu rynek nowoczesnej powierzchni biurowej w Trójmieście nie istniał, gdańskie lotnisko obsługiwało zaledwie 260 tys. pasażerów rocznie, a porty morskie stopniowo powracały do dawnej potęgi. Dziś w każdym z tych sektorów Trójmiasto dynamicznie rośnie.

Magazynowa rewolucja

Nikt już nie patrzy w przeszłość. - Przez wiele lat Pomorze nie było atrakcyjne dla branży logistyczno-magazynowej, przede wszystkim ze względu na słabą dostępność transportową. Wiele zmieniło się, gdy oddano do użytku autostradę A1 oraz terminal kontenerowy DCT w gdańskim porcie – tłumaczy Ryszard Gretkowski, wiceprezes 7R.

Firma 7R jest jednym z pionierów lokalnego rynku. Osiem lat temu deweloper podjął decyzję o budowie swojego pierwszego magazynu w Gdańsku-Kowalach. - Decyzja 7R była podyktowana brakiem odpowiedniej powierzchni magazynowej na rynku, której potrzebowały nasze siostrzane spółki handlowe – dodaje Gretkowski.

To był dobry krok. W ciągu ostatnich 9 lat z 50 tys. mkw. istniejącej powierzchni magazynowo-logistycznej lokalny rynek urósł 10-krotnie. - W istocie jest to największy rynek lokalny poza „wielką piątką” - zapewnia Jan Jakub Zombirt, dyrektor, Dział Doradztwa Strategicznego, JLL. Czas na otwieranie szampana?

Nie do końca. Eksperci są zgodni – na razie Trójmiasto nie ma szans na dogonienie takich magazynowych lokalizacji-liderów, jak okolice Strykowa, Wrocławia, Poznania czy Katowic, nie wspominając już o Warszawie. Bo nie jest bardzo atrakcyjny choćby dla sieci handlowych. - Z uwagi na peryferyjną lokalizację w Polsce, region ten jest raczej rzadko brany pod uwagę przez sieci handlowe jako obszar, z którego można prowadzić ogólnokrajową dystrybucję – dodaje Jan Jakub Zombirt. Nie oznacza to, że rynek nie ma perspektyw do rozwoju. Jakie argumenty za tym przemawiają?

Po pierwsze… porty

Otwarcie terminala kontenerowego DCT w gdańskim porcie w 2007 roku zmieniło oblicze lokalnego rynku. Obecność portu i terminala DCT generuje silny popyt ze strony rosnących firm logistycznych m.in. dla Goodmana. Firma ta rozwija w Trójmieście Pomorskie Centrum Logistyczne. Inwestycja docelowo będzie miała pół miliona mkw. powierzchni. - Bez wątpienia poprawa infrastruktury portowej przynosi pośrednio korzyści także i nam: widać to choćby po wzroście zainteresowania ofertą DCT po niedawnej rozbudowie oraz podpisania umów z nowymi aliansami kontenerowymi – dodaje Madejak.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA