PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

ABC dostaw do e-sklepu

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 kwi 2016 08:07

ABC dostaw do e-sklepu Fot. Fotolia

Rozpoczynając sprzedaż internetową, właściciele e-sklepów stają przed wyborem określonego modelu obsługi logistycznej, który zapewni sprawną dostawę.

REKLAMA

Przed nastaniem ery e-sklepów, klienci kupowali towary w sklepach stacjonarnych, zamawiając usługę dostawy do domu tzw. home delivery. Aktualnie, przy zakupach on-line mówimy o dostawach e-commerce. Z punktu widzenia operatora logistycznego jakim jest Rolig Suus Logistics, oba serwisy różni miejsce złożenia zamówienia oraz gama usług dodatkowych, obejmująca m.in. metody awizacji dostawy.

Poniższe schematy obsługi e-commerce prezentują zróżnicowany zakres obsługi operatora logistycznego, nie wyczerpując jednak wszystkich wariantów dostępnych na rynku logistycznym.

Scenariusz nr 1 - Ograniczona rola firmy logistycznej w obsłudze e-sklepu.

To najprostszy model obsługi e-commerce, gdzie e-sklep samodzielnie zarządza swoim magazynem, sprowadzając towary od producentów lub dystrybutorów, z którymi współpracuje. Zadaniem firmy logistycznej jest wyłącznie dostawa towaru z magazynu e-sklepu do finalnego odbiorcy.

Scenariusz nr 2 - Rozszerzona rola operatora logistycznego.

Gdy sklep internetowy decyduje się rozwinąć współpracę z firmą logistyczną, wówczas operator prowadzi obsługę magazynu lub magazynów e-sklepu, z których realizowane są dostawy do finalnych odbiorców, za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej operatora.

Scenariusz nr 3 - Skrócony łańcuch logistyczny z pominięciem magazynu e-sklepu (dropshipping).

Scenariusz nr 3 to model obsługi logistycznej, w którym towary (najczęściej większe produkty, np. duże AGD, meble) nigdy nie trafiają do magazynu e-sklepu. Operator na podstawie zgłoszenia otrzymanego od sklepu internetowego, odbiera przesyłkę bezpośrednio z magazynu producenta (ew. importera) i dostarcza ją do finalnego odbiorcy.

Scenariusz nr 3A - Dystrybucja towarów e-sklepu bezpośrednio z magazynu producenta obsługiwanego przez tego samego operatora.

To wariant modelu nr 3, rozszerzony o obsługę magazynu producenta lub importera przez tego samego operatora logistycznego, który realizuje dostawy do finalnych odbiorców
e-sklepu.

Wybór optymalnego modelu obsługi logistycznej

Sklepy internetowe mogą skorzystać z różnych modeli obsługi logistycznej. W zależności od liczby etapów, które pokonuje przesyłka w drodze do odbiorcy oraz zakresu outsourcingu, rola Rolig Suus Logistics jako operatora logistycznego wymaga odmiennego zaangażowania w każdej fazie łańcucha dostaw.

Pierwszy z wymienionych modeli (e-sklep samodzielnie zarządza swoim magazynem) reprezentuje najczęściej obecnie spotykany na rynku sposób dostaw w kanale B2C. Jego zaletą jest przejrzystość zakresu odpowiedzialności i równy podział ról między e-sklepem a operatorem logistycznym.

  • 1
  • 2

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA