PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

ABC dostaw do e-sklepu

  • Autor: Propertynews.pl
  • 13 kwi 2016 08:07

ABC dostaw do e-sklepu Fot. Fotolia

Rozpoczynając sprzedaż internetową, właściciele e-sklepów stają przed wyborem określonego modelu obsługi logistycznej, który zapewni sprawną dostawę.

REKLAMA

Przed nastaniem ery e-sklepów, klienci kupowali towary w sklepach stacjonarnych, zamawiając usługę dostawy do domu tzw. home delivery. Aktualnie, przy zakupach on-line mówimy o dostawach e-commerce. Z punktu widzenia operatora logistycznego jakim jest Rolig Suus Logistics, oba serwisy różni miejsce złożenia zamówienia oraz gama usług dodatkowych, obejmująca m.in. metody awizacji dostawy.

Poniższe schematy obsługi e-commerce prezentują zróżnicowany zakres obsługi operatora logistycznego, nie wyczerpując jednak wszystkich wariantów dostępnych na rynku logistycznym.

Scenariusz nr 1 - Ograniczona rola firmy logistycznej w obsłudze e-sklepu.

To najprostszy model obsługi e-commerce, gdzie e-sklep samodzielnie zarządza swoim magazynem, sprowadzając towary od producentów lub dystrybutorów, z którymi współpracuje. Zadaniem firmy logistycznej jest wyłącznie dostawa towaru z magazynu e-sklepu do finalnego odbiorcy.

Scenariusz nr 2 - Rozszerzona rola operatora logistycznego.

Gdy sklep internetowy decyduje się rozwinąć współpracę z firmą logistyczną, wówczas operator prowadzi obsługę magazynu lub magazynów e-sklepu, z których realizowane są dostawy do finalnych odbiorców, za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej operatora.

Scenariusz nr 3 - Skrócony łańcuch logistyczny z pominięciem magazynu e-sklepu (dropshipping).

Scenariusz nr 3 to model obsługi logistycznej, w którym towary (najczęściej większe produkty, np. duże AGD, meble) nigdy nie trafiają do magazynu e-sklepu. Operator na podstawie zgłoszenia otrzymanego od sklepu internetowego, odbiera przesyłkę bezpośrednio z magazynu producenta (ew. importera) i dostarcza ją do finalnego odbiorcy.

Scenariusz nr 3A - Dystrybucja towarów e-sklepu bezpośrednio z magazynu producenta obsługiwanego przez tego samego operatora.

To wariant modelu nr 3, rozszerzony o obsługę magazynu producenta lub importera przez tego samego operatora logistycznego, który realizuje dostawy do finalnych odbiorców
e-sklepu.

Wybór optymalnego modelu obsługi logistycznej

Sklepy internetowe mogą skorzystać z różnych modeli obsługi logistycznej. W zależności od liczby etapów, które pokonuje przesyłka w drodze do odbiorcy oraz zakresu outsourcingu, rola Rolig Suus Logistics jako operatora logistycznego wymaga odmiennego zaangażowania w każdej fazie łańcucha dostaw.

Pierwszy z wymienionych modeli (e-sklep samodzielnie zarządza swoim magazynem) reprezentuje najczęściej obecnie spotykany na rynku sposób dostaw w kanale B2C. Jego zaletą jest przejrzystość zakresu odpowiedzialności i równy podział ról między e-sklepem a operatorem logistycznym.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA