PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Automotive potrzebuje regulacji

  • Autor: PAP
  • 18 wrz 2015 07:43

Potrzeba stwarzać takie warunki dla branży motoryzacyjnej, aby utrzymała przewagi zarówno teraz, jak i w przyszłości - mówił minister gospodarki Janusz Piechociński podczas pierwszego dnia międzynarodowej konferencji "Europejska motoryzacja".

REKLAMA

Podczas dwudniowego spotkania w Warszawie dyskusje toczą się wokół potrzeb tworzenia regulacji sprzyjających rozwojowi przemysłu samochodowego a także określenia racjonalnych harmonogramów wdrażania poszczególnych polityk m.in. z zakresu ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa.

Na parkingu przed gmachem Ministerstwa Gospodarki ustawiono kilkanaście wytwarzanych w Polsce aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Wśród nich znalazł się Volkswagen Crafter, który od przyszłego roku będzie produkowany w fabryce we Wrześni.

Podsumowując pierwszy dzień konferencji wiceminister gospodarki Grażyna Henclewska zwróciła uwagę, że branża w zmieniających się warunkach ekonomicznych, musi umacniać przewagi konkurencyjne. Podkreśliła, że przemysł motoryzacyjny zapewnia dużo dobrych i stabilnych miejsc pracy, jest nośnikiem innowacji i ma wpływ na inne sektory.

"Nie uciekliśmy od problemów przemysłu europejskiego, czy wyzwań, jakie niesie przed nami świat" - mówiła. W tym kontekście wskazała na ambitne cele polityki klimatyczno-energetycznej UE.

Na piątek, drugi dzień konferencji, zapowiedziała szczegółowe dyskusje m.in. na temat wpływu negocjowanej między UE a USA umowy o wolnym handlu (TTIP) na branżę motoryzacyjną.

Wcześniej wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński mówił o konieczności głębszej integracji i współpracy, aby zatrzymać przemysł w Europie. Jego zdaniem potrzeba stwarzać takie warunki dla branży motoryzacyjnej, aby utrzymała przewagi zarówno teraz, jak i w przyszłości.

Piechociński podkreślił, że inwestorzy dostrzegają zalety Europy Środkowej, nie tylko z racji niższych kosztów produkcji, ale także z racji dużego potencjału rynku oraz ludzi i doświadczenia kadr.

Konferencja - tłumaczył - ma więc służyć wymianie doświadczeń, a także zastanowieniu się, jak maksymalnie wykorzystać potencjał wytwórczy przemysłu motoryzacyjnego, przyciągnąć nowe inwestycje, czy uruchomić proces badań i rozwoju, w tym zaangażować w to szkolnictwo wyższe i zawodowe. Zwrócił uwagę, że prognozy podają, że w roku 2025, maksymalnie 2030, Europie zabraknie około 19 mln inżynierów. 

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - BNP Paribas Real Estate Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA