PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Automotive potrzebuje regulacji

  • Autor: PAP
  • 18 wrz 2015 07:43

Potrzeba stwarzać takie warunki dla branży motoryzacyjnej, aby utrzymała przewagi zarówno teraz, jak i w przyszłości - mówił minister gospodarki Janusz Piechociński podczas pierwszego dnia międzynarodowej konferencji "Europejska motoryzacja".

REKLAMA

Podczas dwudniowego spotkania w Warszawie dyskusje toczą się wokół potrzeb tworzenia regulacji sprzyjających rozwojowi przemysłu samochodowego a także określenia racjonalnych harmonogramów wdrażania poszczególnych polityk m.in. z zakresu ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa.

Na parkingu przed gmachem Ministerstwa Gospodarki ustawiono kilkanaście wytwarzanych w Polsce aut osobowych, dostawczych i ciężarowych. Wśród nich znalazł się Volkswagen Crafter, który od przyszłego roku będzie produkowany w fabryce we Wrześni.

Podsumowując pierwszy dzień konferencji wiceminister gospodarki Grażyna Henclewska zwróciła uwagę, że branża w zmieniających się warunkach ekonomicznych, musi umacniać przewagi konkurencyjne. Podkreśliła, że przemysł motoryzacyjny zapewnia dużo dobrych i stabilnych miejsc pracy, jest nośnikiem innowacji i ma wpływ na inne sektory.

"Nie uciekliśmy od problemów przemysłu europejskiego, czy wyzwań, jakie niesie przed nami świat" - mówiła. W tym kontekście wskazała na ambitne cele polityki klimatyczno-energetycznej UE.

Na piątek, drugi dzień konferencji, zapowiedziała szczegółowe dyskusje m.in. na temat wpływu negocjowanej między UE a USA umowy o wolnym handlu (TTIP) na branżę motoryzacyjną.

Wcześniej wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński mówił o konieczności głębszej integracji i współpracy, aby zatrzymać przemysł w Europie. Jego zdaniem potrzeba stwarzać takie warunki dla branży motoryzacyjnej, aby utrzymała przewagi zarówno teraz, jak i w przyszłości.

Piechociński podkreślił, że inwestorzy dostrzegają zalety Europy Środkowej, nie tylko z racji niższych kosztów produkcji, ale także z racji dużego potencjału rynku oraz ludzi i doświadczenia kadr.

Konferencja - tłumaczył - ma więc służyć wymianie doświadczeń, a także zastanowieniu się, jak maksymalnie wykorzystać potencjał wytwórczy przemysłu motoryzacyjnego, przyciągnąć nowe inwestycje, czy uruchomić proces badań i rozwoju, w tym zaangażować w to szkolnictwo wyższe i zawodowe. Zwrócił uwagę, że prognozy podają, że w roku 2025, maksymalnie 2030, Europie zabraknie około 19 mln inżynierów. 

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA