PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biura i magazyny wśród inwestycji Portu Gdynia

  • Autor: PAP
  • 01 lut 2016 18:03

Biura i magazyny wśród inwestycji Portu Gdynia Port Gdynia zamierza zbudować kilka magazynów m.in. przy ul. Kontenerowej i Logistycznej, Polskiej oraz na terenie odkupionym od stoczni Nauta. Fot. Fotolia

605,5 mln zł planuje wydać w latach 2016-2018 zarząd Morskiego Portu Gdynia na inwestycje w rozbudowę i modernizację infrastruktury. W planach są również inwestycje w nowe magazyny i budynki biurowe.

REKLAMA

 

W najbliższych trzech latach na infrastrukturę portową ma być przeznaczone 491,7 mln zł, a na suprastrukturę (nowe magazyny, place składowe, budynki biurowe i pomocnicze) - ponad 108,8 mln zł.

Wiceprezes zarządu ZMPG Walery Tankiewicz poinformował, że w br. planowane jest wydanie niespełna 118 mln zł, bo port "skupi się przede wszystkim na projektowaniu planowanych inwestycji". W tym roku najważniejszym zadaniem będzie przebudowa obrotnicy.

W latach 2016-2018 planowana jest przebudowa nabrzeży: Indyjskiego i Helskiego (220 mln zł), pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych (336 mln zł), budowa terminalu promowego (155 mln zł) i przebudowa dostępu kolejowego do zachodniej części portu (60,7 mln zł).

Port zamierza też w najbliższych trzech latach zbudować kilka magazynów m.in. przy ul. Kontenerowej i Logistycznej, Polskiej oraz na terenie odkupionym od stoczni Nauta (73,4 mln zł).

Tankiewicz podkreślił, że w najbliższych latach inwestycją o strategicznym znaczeniu dla zachowania konkurencyjności gdyńskiego portu będzie pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych. W ramach najdroższego projektu planowane jest powiększenie średnicy obrotnicy nr 2 do 480 metrów oraz poszerzenie i pogłębienie toru podejściowego. W ramach tego projektu mają być też pogłębione akweny wewnętrzne do 16 metrów w kanale i do 15,5 metra przy nabrzeżach.

"W tej chwili nie ma dla portu ważniejszej i bardziej pilnej inwestycji niż powiększenie obrotnicy nr 2" - tłumaczył Tankiewicz. Dzięki realizacji tego projektu od 2018 r. port powinien przyjmować statki o długości 380-400 metrów. Aktualnie do gdyńskiego portu mogą wpływać statki o maksymalnej długości ok. 320-330 metrów. Urządzenie portowe, jakim jest obrotnica, pozwala na obrócenie jednostki przed wejściem do portu. Realizacja tego przedsięwzięcia pozwoli na zniwelowanie ograniczeń nawigacyjnych w gdyńskim porcie.

Harmonogram przedsięwzięcia przewiduje, że jeszcze w I kw. br. port otrzyma decyzję o pozwoleniu na budowę i ogłosi przetarg na roboty budowlane. Zakłada się, że ich I etap rozpocznie się w tym roku. Zakończenie inwestycji planowane jest na grudzień 2017 r.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - MLP Group

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA