PARTNERZY
PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Biura i magazyny wśród inwestycji Portu Gdynia

  • Autor: PAP
  • 01 lut 2016 18:03

Biura i magazyny wśród inwestycji Portu Gdynia Port Gdynia zamierza zbudować kilka magazynów m.in. przy ul. Kontenerowej i Logistycznej, Polskiej oraz na terenie odkupionym od stoczni Nauta. Fot. Fotolia

605,5 mln zł planuje wydać w latach 2016-2018 zarząd Morskiego Portu Gdynia na inwestycje w rozbudowę i modernizację infrastruktury. W planach są również inwestycje w nowe magazyny i budynki biurowe.

REKLAMA

 

W najbliższych trzech latach na infrastrukturę portową ma być przeznaczone 491,7 mln zł, a na suprastrukturę (nowe magazyny, place składowe, budynki biurowe i pomocnicze) - ponad 108,8 mln zł.

Wiceprezes zarządu ZMPG Walery Tankiewicz poinformował, że w br. planowane jest wydanie niespełna 118 mln zł, bo port "skupi się przede wszystkim na projektowaniu planowanych inwestycji". W tym roku najważniejszym zadaniem będzie przebudowa obrotnicy.

W latach 2016-2018 planowana jest przebudowa nabrzeży: Indyjskiego i Helskiego (220 mln zł), pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych (336 mln zł), budowa terminalu promowego (155 mln zł) i przebudowa dostępu kolejowego do zachodniej części portu (60,7 mln zł).

Port zamierza też w najbliższych trzech latach zbudować kilka magazynów m.in. przy ul. Kontenerowej i Logistycznej, Polskiej oraz na terenie odkupionym od stoczni Nauta (73,4 mln zł).

Tankiewicz podkreślił, że w najbliższych latach inwestycją o strategicznym znaczeniu dla zachowania konkurencyjności gdyńskiego portu będzie pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych. W ramach najdroższego projektu planowane jest powiększenie średnicy obrotnicy nr 2 do 480 metrów oraz poszerzenie i pogłębienie toru podejściowego. W ramach tego projektu mają być też pogłębione akweny wewnętrzne do 16 metrów w kanale i do 15,5 metra przy nabrzeżach.

"W tej chwili nie ma dla portu ważniejszej i bardziej pilnej inwestycji niż powiększenie obrotnicy nr 2" - tłumaczył Tankiewicz. Dzięki realizacji tego projektu od 2018 r. port powinien przyjmować statki o długości 380-400 metrów. Aktualnie do gdyńskiego portu mogą wpływać statki o maksymalnej długości ok. 320-330 metrów. Urządzenie portowe, jakim jest obrotnica, pozwala na obrócenie jednostki przed wejściem do portu. Realizacja tego przedsięwzięcia pozwoli na zniwelowanie ograniczeń nawigacyjnych w gdyńskim porcie.

Harmonogram przedsięwzięcia przewiduje, że jeszcze w I kw. br. port otrzyma decyzję o pozwoleniu na budowę i ogłosi przetarg na roboty budowlane. Zakłada się, że ich I etap rozpocznie się w tym roku. Zakończenie inwestycji planowane jest na grudzień 2017 r.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA